سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دوئل کدیور-مهاجرانی،دعوای برادر زن و شوهر خواهر

ابعاد تازه زدوبند مهاجرانی با لابی اسرائیل در واشنگتن 

 

 

 

حجت الاسلام کدیور گفته که مدافع استقلال و مخالف ارتباط با بنیادهای آمریکایی است. این خیلی خوب است. آن گروه سه نفره مدعی سخنگویی موسوی در خارج از کشور که پایگاهشان VOA است به جنایات اسرائیل اعتراض نمی کنند.

محسن کدیور، به خاطر انحراف های سیاسی، مالی و اخلاقی بهاءالله مهاجرانی مورد اعتراض محافل خارج نشین قرار گرفته است. کدیور که برادر همسر مهاجرانی است، یار غار وی در حلقه جرس محسوب می شود.
به دنبال انتشار اخبار گوناگون درباره رسوایی های دنباله دار مهاجرانی، سایت ضدانقلابی "خودنویس " که با حلقه جرس در حال نزاع و رقابت است، خواستار توضیح کدیور شد. این سایت نوشت: حجت الاسلام کدیور گفته که مدافع استقلال و مخالف ارتباط با بنیادهای آمریکایی است. این خیلی خوب است. آن گروه سه نفره مدعی سخنگویی موسوی در خارج از کشور که پایگاهشان VOA است به جنایات اسرائیل اعتراض نمی کنند. به تازگی این گروه یک سمینار غیر علنی در واشنگتن برگزار کرده اند که در آن مقامات آمریکایی هم شرکت کرده اند. هنوز اخبار دقیق آن سمینار یک روزه که یکی از نمایندگان مجلس ششم هم در آن شرکت داشته منتشر نشده است. می گویند یکی از تینک تنک هایی که به نام یکی از رأسای CIA می باشد برگزار کننده آن بوده است. خب اینها چه ربطی به حجت الاسلام کدیور دارد؟ چند ماه پیش تینک تنک واشنگتن اینستیتیوت که صهیونیستی ترین بنیادی است که لابی اسرائیل در آمریکا به راه انداخته، اجلاس سالانه اش را برگزار کرد. پتریک کلاسون، رئیس بخش ایران این بنیاد، سازنده "محور شرارت " بود که آن را به بوش یاد داد تا به کار برد. سخنران اصلی این اجلاس عطاءالله مهاجرانی بود. به غیر از مقامات آمریکایی، معاون وزیر خارجه اسرائیل هم در این اجلاس حضور داشت. مهاجرانی در آنجا سخنرانی کرد و بر سر دریافت پول سخنرانی هم نزاع به راه انداخت تا حق سخنرانی اش را بگیرد و گرفت. اما مهم تر از همه اینها آن بود که یکی از مهمترین رسانه های آمریکایی- یعنی CBS- نوشت مهاجرانی آمده بود اینجا تا پول جمع کند. پول برای کجا؟ نمی دانیم.
خودنویس اضافه می کند: دوباره شاهد هستیم که حجت الاسلام کدیور یک بام و دو هوایی عمل می کند. سکوت مطلق حجت الاسلام کدیور، همکاری مشترک با مهاجرانی در انتشار جرس، سکوت مطلق درباره دریافت حق سخنرانی از یک بنیاد صهیونیستی، و سکوت مطلق در مورد جمع آوری پول در آنجا برای چیست؟ گفته می شود که جرس پول خوبی به همکاران و نویسندگان مقالات پرداخت می کند. حتی روز آنلاین و زمانه و رادیو فردا و بی.بی.سی چنان دستمزدهایی نمی دهند. آنها که همگی به منابع خارجی (آمریکا و انگلیس و هلند) وصل اند، این طور ولخرجی نمی کنند. چرا جرس منابع مالی خود را شفاف بازگو نمی کند تا سوء تفاهمی پیش نیاید؟ ما به سکوت توجیه کننده اعمال مهاجرانی را نمی فهمیم. حجت الاسلام کدیور پس از انتشار خبر شرکت مهاجرانی در اجلاس بنیاد صهیونیستی- نئوکانی، کوشش فراوان کرد تا با تماس با مخالفان آنها را ترغیب کند تا در این مورد چیزی نگویند و اگر فردی نقدی نوشته بود، ساعت ها وقت صرف کرد تا او را راضی کند آن بخش از مقاله که مربوط به شرکت مهاجرانی در اجلاس یاد شده بود را منتشر نسازد. آیا فقه شما اجازه می دهد که با معاون وزیر خارجه اسرائیل در یک اجلاس مشترک- آن هم در مرکزی صهیونیستی- شرکت کنید؟
نویسنده سپس به حضور امثال فرخ نگهدار (عضو مرکزیت گروهک فدائیان خلق در اتاق فکر مهاجرانی (اتاق فکر لندن) اشاره می کند و تأکید می کند: کافی است به نوشته های فدائیان خلق در مورد فرخ نگهدار مراجعه کنید تا بفهمید با چه کسی طرف هستید. ماجراهای مهاجرت به شوروی و همکاری با سرویس امنیتی کا.گ.ب را چند نفر از آنها بازگو کرده اند، از جمله در کتاب خانه دایی یوسف که در پایان حتی به روزنامه های چاپ مسکو ارجاع می دهد که در آنها وی یکی از اعضای سازمان را برای همکاری به کا.گ.ب. معرفی می کند (صفحه 345 کتاب). خب سکوت حجت الاسلام کدیور برای چیست؟ اگر نمی دانید بدانید که اتاق فکر را سازمان سیا در طول جنگ سرد به راه انداخت. جرس ابتدا در مصاحبه با مهاجرانی خبر داد که اتاق فکری با شرکت سروش و بازرگان و کدیور و گنجی و مهاجرانی تشکیل شده است. اما بعداً معلوم شد که اتاق فکر گفته شده واقعیت نداشته بود و اتاق واقعی در لندن با افراد دیگری تشکیل شده است. نکته دیگر اینکه چرا در جرس شاهد نقد اسرائیل و امپریالیسم آمریکا و انگلیس نیستیم. آیا تمام جنایات عالم را رژیم ایران مرتکب می شود؟ درست است که برای فلوشیپ گرفتن باید مدارا کرد، اما فلوشیپ نمی تواند صورت مسأله را عوض کند. باید حداقل به میزانی که از رژیم ایران انتقاد می کنید، از آمریکا و اسرائیل هم انتقاد کنید.
نویسنده مطلب که خود را خانم فرشته رضایی مجد معرفی کرده همچنین به انحرافات اخلاقی مهاجرانی اشاره کرده و خطاب به کدیور می نویسد: مهاجرانی وقتی وزیر ارشاد بود با استفاده از قدرت سه چهار تا همسر گرفت. وقتی به قول شما مذهبی ها نفقه پرداخت نکرد، با شکایت زنان چند روز به زندان افتاد. انتظار این بود که سوء استفاده از قدرت، رفتارهای قرون وسطایی، و استفاده ابزاری از زنان برای شهوت رانی که مهاجرانی مرتکب شده بود از سوی حجت الاسلام کدیور محکوم شود. اما او در دومین یا سومین روز زندان چند روزه مهاجرانی- با روزنامه شرق مصاحبه کرد و این اتهام را ساخته و پرداخته سعید مرتضوی و اقتدارگرایان قلمداد کرد. فردای آن روز تظلم خواهی یکی از همسران در صفحه اول شرق چاپ شد که به حجت الاسلام کدیور اعتراض کرده بود که چرا ادعای روشنفکری دارد، اما دروغ می گوید و چند همسری مهاجرانی را انکار می کند. مهاجرانی از قدرت وزارت و امکانات دولتی چنین سوء استفاده ای کرد. یکی از همسران او نوشته بود که مهاجرانی بر روی سربرگ های وزارت ارشاد ده ها بیت شعر عاشقانه برای او نوشته بود. نمی دانیم علت تکذیب حجت الاسلام کدیور چه بود؟ شاید از ماجرا خبر نداشته؟ شاید برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر آن دروغ ها را گفت؟ شاید رابطه ویژه ای با مهاجرانی دارد که ما بی خبر هستیم و به خاطر آن نه تنها از خواهر خود دفاع نکرد، بلکه با توسل به دروغ پشت مهاجرانی ایستاد؟ اخیراً سایت ها نامه یکی دیگر از همسران او را چاپ کردند. حتماً آقای کدیور آن نامه را خوانده اند. نظر شما درباره آن همه سوء استفاده از قدرت برای شهوت رانی چیست؟ آیا برخوردهای مهاجرانی با آن زن انسانی بود؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد