سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>چهارشنبه سوری در اندیشه زهرا رهنورد

چهارشنبه سوری در اندیشه زهرا رهنورد 

 

شبکه ایران، زهرا رهنورد، در مصاحبه با سایت رسمی همسرش، به تبعیت از همسرش گفته است که دولت را مشروع نمی‌داند.

او که این روزها شاهد انتشار اخبار مختلفی درباره مدرک تحصیلی خود و همسرش در منابع خبری است، در عین حال در موضعی متناقض به طرح درخواست از دولت پرداخت، از دولت خواسته است که به حقوق زنان رسیدگی کند.

دولت نامشروع است ولی باید کار کند!

همسر میرحسین موسوی در مصاحبه با سایت "کلمه"، با بیان اینکه "دولت، خودش، خودش را قبول دارد!"، گفته است: "بارها گفته‌ام، این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده و دولت، خودش، خودش را قبول دارد، باید به وظایفش عمل کند و بیش از این با بی‌اعتنایی به مطالبات زنان، سرکوب زنان، با ارائه لوایح ضد زن، به نام حمایت از خانواده، اما به کام عشرت‌طلبان، در انهدام خانواده و فلاکت زنان و کودکان، مصر نباشد". او البته اشاره ای به آنچه لوایح ضد زن نامیده، نکرده است.

پیش از این هم، مهدی کروبی که از سوی رسانه های بیگانه لقب "شیخ شجاع" گرفته است، در سخنانی جالب گفته بود دولت را به خاطر انجام شدن مراسم تنفیذ، قانونی اما نامشروع می داند. این در حالی بود که بیش از شش ماه از انجام مراسم تنفیذ می گذشت.

اما اظهارات خانم رهنورد درباره اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان در ایران در حالی همسو با ادعای مقامات و رسانه های غربی مطرح می شود که برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، همزمان با حضور زنان در پست های مختلف مشاورت و معاونت رئیس جمهوری، یک وزیر زن از سوی رئیس‌جمهور برای حضور در کابینه معرفی و مشغول به کار شده است.

همچنین در سال‌های اخیر، تسهیلات مختلف دولت، منجر به حضور پررنگ زنان و دختران ایرانی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی شده است.

توهین به دولت منتخب مردم

همسر میرحسین موسوی در ادامه رویکرد همسرش و مهدی کروبی در اهانت به دولت منتخب مردم را هم ادامه داد و بدون ارائه هیچ توضیحی، دولت نهم و دهم را "خشونت‌جو" و "واپسگرا" نامید.

وی همچنین انتقادات گسترده از صحبت‌هایش درباره برخی قوانین اسلامی را "شانتاژ روانی" از سوی آنچه "روزنامه‌های دست راستی" نامید، دانست.

تحریک فرقه سبز به ناآرامی با تمجید از رفتار آنان

خانم رهنورد در ادامه در سخنانی مشابه اظهارات همسرش، درباره چهارشنبه آخر سال گفته است: "چهارشنبه سوری روز شادی‌هاست روزی که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه‌ها را گل رنگ می‌کند".

او همچنین بدون اشاره به اغتشاشگری‌های اعضای فرقه سبز در ماه‌های بعد از انتخابات که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از هموطنان و نیز حوادثی نظیر هتک حرمت روز عاشورا شد، گفته است: "جنبش سبز، جنبش مهربانی و مقاومت و آرامش است و در این روز هیچ گونه تندی و خشونتی نخواهند ورزید".

فعالان سیاسی، این صحبت‌های خانم رهنورد را در راستای برخی برنامه‌ها برای نسبت دادن آشوبگری احتمالی در روز چهارشنبه آخر سال به منتقدان ارزیابی می‌کنند چرا که این موضوع پیش از این از سوی آقای موسوی هم مطرح شده بود.

میرحسین اخیرا در مصاحبه با سایت رسمی خود، به استقبال چهارشنبه سوری رفته بود و با توجه به خسارات مختلف مالی و جانی ناشی از اغتشاشات اخیر، هرگونه اتفاقی که منجر به تخریب اموال عمومی در این روز شود را به کسانی که "دشمنان جنبش سبز" نامید، منتسب کرده بود!

ماجرای داماد لرستان و فرزند آذربایجان

خانم رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده است، پیش از این هم، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی تقلب در انتخابات شد.

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی" گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است".

اقدام خانم رهنورد در پایین آوردن انگیزه‌های انتخاب رئیس جمهور از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی، با تعجب و در عین حال انبساط خاطر مخاطبان همراه شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد