سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>توهین بی سابقه بازیگر سینما به دولت و رئیس جمهور

توهین بی سابقه بازیگر سینما به دولت و رئیس جمهور 

 

 

 

این اظهارات ضد دولت در گذشته نیز توسط بازیگرانی چون هدیه تهرانی، فاطمه معتمد آریا و ... مطرح شده بود که متأسفانه پاسخ غیر منصفانه و در عین حال قابل پیش بینی این افراد حاکی از اعمال سیاستهای نابجای دولت می باشد.

به دنبال سیاست های باز فرهنگی دولت دهم که در نوع خود کم سابقه بوده است، گلشیفته فراهانی بازیگر سینمای ایران در اظهاراتی توهین آمیز و غیر اخلاقی در گفتگو با روزنامه انگلیسی گفت: دولت استبدادی احمدی‌نژاد هنرمندان ایرانی را تحت فشار قرار داده است. 

به گزارش جهان، آبزرور در گزارش خود می نویسد: گلشیفته فراهانی اکنون می‌داند که هنرمند بودن در ایران تا چه اندازه دشوار است. او در سال ۲۰۰۸ نخستین بازیگر زن ساکن ایران بود که در طی سی سال بعد از انقلاب در یک فیلم عظیم هالیوودی ظاهر شد. 

گلشیفته امیدوار بود که با بازی در کنار بازیگرانی چون راسل کرو و لئوناردو دی کاپریو در فیلم پیکره دروغ‌ها که نقدی بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه بود، در ایران مورد توجه قرار گیرد اما او در اشتباه بود چون وقتی به ایران بازگشت، هفت ماه بازجویی شد! 

به نوشته آبزرور، هفته گذشته، دستگیری جعفر پناهی، کارگردان سرشناس و معترض ایرانی، خشم گلشیفته فراهانی را نسبت به نظام ایران برانگیخت. 

وی در گفتگو با آبزرور درباره این موضوع می‌گوید: ما از این بابت بسیار خشمگینیم. جعفر شاید تنها فیلمسازی است که از داخل ایران هنوز حرف می زند. بیشتر فیلمسازان ایرانی حرف نمی‌زنند چون ترجیح می‌دهند کار کنند. من این را درک می کنم اما جعفر تنها کسی بود که شهامت داشت حرف بزند. 

به گزارش آبزرور، گلشیفته فراهانی که وقتش را اکنون در پاریس، صرف موسیقی و فعالیت های بازیگری‌اش می‌کند، از نقش جدید خود به عنوان یک منتقد تبعیدی راضی نیست اما می گوید: این جا اسلحه بالای سرت نیست. تو می تونی آزادانه حرف بزنی! 

... همانگونه که مشاهده شد، انتساب تهمت استبداد به دولت جمهوری اسلامی و رئیس جمهور، مطلبی نیست که از طرف یک عضو اپوزیسیون یا یک فعال گروهک های سیاسی ضد نظام مطرح شده باشد؛ بلکه بازیگری که پس از انجام امری مخالف قانون و عرف، به جای برخورد قانونی مورد حمایت ویژه دستگاه های اجرایی در حوزه فرهنگ قرار گرفته، مطالب موهن مورد نظر را بیان نموده است.

این اظهارات ضد دولت در گذشته نیز توسط بازیگرانی چون هدیه تهرانی، فاطمه معتمد آریا و ... مطرح شده بود که متأسفانه پاسخ غیر منصفانه و در عین حال قابل پیش بینی این افراد حاکی از اعمال سیاستهای نابجای دولت می باشد.

بی تردید مواردی از این دست یأس و نا امیدی هنرمندان حقیقی و در مقابل تشویق افراد ساختار شکن را به همراه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد