سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>یادداشت مستدل رسایی در نقد رابطه لاریجانی با مخالفان

ما این درخت را تا خرداد سال 92 از یاد نمی بریم 

 

 

 

نمی خواهم اوقات دوستانم را تلخ کنم اما چه کنیم وقتی می بینیم که محور ملاقات ما با آقای لاریجانی قرار است مسائلی باشد که یک ساعت و نیم در محضر رهبری طرح شده و محور ملاقات اعضای فراکسیون اصلاح طلبان با ایشان ....

آقای لاریجانی این درخت را به خاطر بسپارید!!

 

روز یک شنبه پس از مدتی از آقای لاریجانی در خصوص نتیجه نامه 140 نماینده مجلس (اینجا) پرسیدم . نامه ای که در آن نمایندگان مجلس تغییر آقای محتشمی پور از ریاست کمیته حمایت از مردم فلسطین مجلس را خواسته بودند. همانطور که در مصاحبه با خبرنگاران پیگیر این موضوع اعلام کردم ،  ایشان ضمن ابراز علاقه برای تغییر آقای محتشمی پور، وعده تحقق این موضوع را در روزهای آینده و حداکثر قبل از پایان سال 88 داد (اینجا) .

ظاهرا آقای لاریجانی این جمله را از رودربایستی به من گفتند چون این خبر بلافاصله با تکذیب مأمور ویژه آقای لاریجانی مواجه شد ، همانطور که خبر حمایت از احمدی نژاد در انتخابات دهم را در جلسه ای گفتند (اینجا) و بلا فاصله توسط مشاور ویژه تکذیب ایشان ، تکذیب شد(اینجا) .

من که احتمال این امر را می دادم ، همان روز وقتی در نهارخوری مجلس با آقای زمانی (مشاور رییس مجلس و نماینده دور هفتم) مواجه شدم ، به شوخی گفتم آقای زمانی امروز ناپرهیزی کردم و باید زحمت یک تکذیبیه را طبق معمول بکشید . البته با گلایه ، موضوع دیدار فراکسیون اصلاح طلبان با آقای لاریجانی را هم مطرح کردم و گفتم که چرا خبر این ملاقات را تکذیب نکردید ؟ چون بعید می دانستم که آقای لاریجانی به دلیل مشغله کاری ملاقاتی با آنها داشته باشد.

آقای زمانی خندید و گفت : سرمان گرم بودجه است و وقت نداریم . در کمال ناباوری دیروز متوجه شدم که مشاور محترم آقای لاریجانی فقط سرشان برای اخبار اصلاح طلبان گرم بودجه است و الا در خصوص ما که اساسا اگر وقت هم نباشد، جایی را باز می کنند و نمی گذارند ما قِصِر در برویم.

یک ساعت و هیجده دقیقه پس از آن که خبر مصاحبه ام با خبرنگاران بر خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت ، طبق معمول یک سایت اینترنتی دیگر به نقل از آقای زمانی خبر تغییر قریب الوقوع آقای محتشمی پور از ریاست کمیته حمایت از فلسطین مجلس هشتم که در خواست 140 نماینده بود را تکذیب کرد (اینجا) .

جالب اینجاست که آقای زمانی در حالی در مصاحبه با جام جم آنلاین خبر مرا تکذیب و اعلام کرد نمایندگان حق ندارد از قول آقای لاریجانی مطالبی را بیان کنند که یک ساعت قبل از آن خبرنگار همین سایت به نقل از یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ، خبر دیدار محرمانه دو ساعته آقای لاریجانی با اعضای شورای مرکزی فراکسیون اقلیت را  منتشر کرده بود (اینجا) و بلافاصله در سایت های اینترنتی و روز دوشنبه در روزنامه های مختلف به چاپ رسید.

جالب تر این که دیدار محرمانه دوساعته شورای مرکزی فراکسیون اصلاح طلبان پس از انتشار گسترده در اینترنت و روزنامه ها هیچوقت از سوی دفتر آقای لاریجانی یا از سوی اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصلاح طلبان تکذیب نشد! بویژه که در این خبر ، خبرنگار جام جم آنلاین به نقل از عضو شورای مرکزی فراکسیون اصلاح طلبان اعلام کرد : "اعضای فراکسیون اقلیت در این دیدار که به مدت 2 ساعت طول کشید ، نظرات خود را درخصوص مسائل مختلف از جمله:  فیلتر شدن سایت پارلمان نیوز و عدم اجازه ورود خانواده های زندانیان به مجلس و... نظرات خود را بیان کردند.  البته این نماینده محترم تصریح کرده که بر اساس توافق صورت گرفته بنا شده محتوای جلسه محرمانه بماند !"

 

ابتدا به نظرم می آمد که این خبر درست نباشد ، اما وقتی دیدم مشاور آقای لاریجانی بلافاصله خبر مرا تکذیب ولی خبر ملاقات اصلاح طلبان با ایشان را مسکوت می گذارد ، به خوش خیالی ام پی بردم .

 

البته عجیب هم نبود چون فراکسیون اصلاح طلبان در سال جاری چند بار توفیق دیدار با رییس فراکسیون اصولگرایان و رییس مجلس هشتم را داشته است : یکبار در آستانه انتخابات هیات رییسه مجلس (اینجا) و یک بار هم پس از کودتای نافرجام اصلاح طلبان (اینجا) این که محتوای جلسات چه بوده نیاز به توضیح ندارد هر چند در متن خبرها هم آمده.

 

این ملاقات ها را بگذارید در کنار دیدار رسمی آقای لاریجانی با یکی از سران کودتای نافرجام امسال (اینجا) که محتوای آن هیچگاه منتشر نشد و یا بگذارید در کنار خبر حضور دست اندرکاران یک سایت اینترنتی فعال در اطلاع رسانی کودتا در دفتر آقای لاریجانی(اینجا) که با تعریف و تمجید آقای لاریجانی از عملکرد این رسانه مواجه شد. البته ملاقات های دیگری هم طبعا بوده که رسانه ای نشده !

 

با تکذیب عجولانه خبر تغییر قریب الوقوع یکی از حامیان جریان " نه غزه نه لبنان" توسط آقای لاریجانی ، ظاهرا دوستان اصولگرا نباید در انتظار اخبار خوش از تغییر گردش مهر و محبت آقای لاریجانی نسبت به جریان اصلاحات باشند . چرا که نه تنها خبر دیدار محرمانه با شورای مرکزی اصلاح طلبان مسکوت ماند بلکه بلافاصله خبر غرس نهال مشترک آقایان لاریجانی و تابش (روسای فراکسیون اصولگرایان و اصلاح طلبان !) بر روی خروجی سایت پارلمان نیوز و دیگر رسانه ها نقش بست (اینجا) و عکس های یادگاری اش رسانه ای شد (اینجا)

 

ما این درخت را تا خرداد سال 92 از یاد نمی بریم ، ان شاءالله که آقای لاریجانی هم تا سه سال و سه ماه دیگر آن را از یاد نبرد.

 

اما ای کاش فقط اخبار خوب ما که مربوط به آقای لاریجانی است ، تکذیب می شد ! مصیبت آن وقت دو چندان می شود که می بینیم پس از یک ماه و چند روز ، هنوز فرصت چنین ملاقات هایی به اصولگرایان منتقد عملکرد آقای لاریجانی داده نمی شود .

 

حدود یک ماه قبل بود که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ارسال مکتوبه ای به رهبر معظم انقلاب ، توفیق یافتند تا به خدمت ایشان برسند. در این جلسه (که از نظر موضوع و محتوای بی سابقه بود و حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید) نمایندگان محترم پس از قرائت متنی صریح ، شفاف و مستند که در آن دغدغه هایشان درباره عملکرد رییس مجلس ، فراکسیون اصولگرایان و عملکرد رییس جمهور را مطرح کرده بودند ، مستمع سخنان پربار رهبر معظم انقلاب شدند.

 

خبر اصل برگزاری این دیدار چند روز بعد در سایت های اینترنتی آمد اما جزئیات آن و بویژه توصیه های رهبری انقلاب طبعا در وقت مقتضی از سوی مسئولان مربوطه باید منتشر شود. پس از این دیدار و مطالب مهم طرح شده در آن بود که تصمیم گرفته شد تا در جلسه ای با آقای لاریجانی – که بیشترین بخش نامه نمایندگان به رهبر معظم درباره انتقاد از عملکرد ایشان و فراکسیون اصولگرایان اختصاص داشت – در خصوص نظر نمایندگان و بیانات رهبر معظم انقلاب به گفتگو بنشینیم .

 

خبر درخواست دیدار نمایندگان منتقد عملکرد دکترعلی لاریجانی پس از مدتی خبری شد(اینجا) اما با وجود گذشت بیش از یک ماه ، هنوز درخواست نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان با رییس مجلس بی پاسخ مانده است و هر بار مشکل عدم وقت ، سفرهای خارجی و جلسات داخلی مطرح می شود!

 

نمی خواهم اوقات دوستانم را تلخ کنم اما چه کنیم وقتی می بینیم که محور ملاقات ما با آقای لاریجانی قرار است مسائلی باشد که یک ساعت و نیم در محضر رهبری طرح شده و محور ملاقات اعضای فراکسیون اصلاح طلبان با ایشان موضوعاتی بوده چون (رفع فیلترسایت پارلمان نیوز ، عدم اجازه ورود خانواده های زندانیان کودتای پس از انتخابات دهم به مجلس ، تلطیف فضای پس از کودتای نافرجام اصلاح طلبان ، رفع مشکلات فراکسیون اصلاح طلبان و ...)

 

علی رغم همه این گلایه ها امیدوارم آقای زمانی (مشاور ویژه در امور تکذیب) همه اینها را با هم تکذیب کند حتی خبر غرس نهال مشترک توسط رییس دو فراکسیون اصولگرایان و اصلاح طلبان را که دیروز در حاشیه های اطراف تهران و به دور از شلوغی های شهر صورت گرفت و البته معلوم نیست که در چند سال آینده میوه خواهد یا نه ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد