سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مرحله جدید جنگ سایبری آمریکا علیه ایران

مرحله جدید جنگ سایبری آمریکا علیه ایران  

 

با لغو ممنوعیت صدور خدمات و برنامه‌های رایانه‌ای مربوط به اینترنت به کشورهای ایران، سودان و کوبا آمریکا یک جنگ تمام‌عیار سایبری علیه این کشورها را کلید زد.
به گزارش «جوان» وزارت دارایی آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آیین‌نامه مربوط به تحریم تجارت شرکت‌های آمریکایی را به شکلی تصحیح کرده است که به ادعای این وزارتخانه حقوق مربوط به آزادی بیان و آزادی اطلاعات را برای این کشورها در بیشترین حد ممکن تضمین کند.
براساس این مجوز ویژه، صدور خدمات ارتباطی برپایه فناوری‌های اینترنتی از جمله پست الکترونیک انتقال پیام، چت و شبکه‌های ارتباطی توسط شرکت‌های آمریکایی به ایران تسهیل می‌شود.این اقدام دولت آمریکا درپی طرح لوایح دوقلوی «تقویت دیجیتال ایران» و «همراهی با مردم ایران» در مجلس نمایندگان آمریکا بود که اواخر دی‌ماه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و آن را به تصویب رساند.
لایحه «تقویت دیجیتال ایرانیان» توسط سناتور دموکرات جیم موران طراحی شده و با لحنی تقریباً صریح از اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با عنوان «حمایت از آمال دموکراتیک مردم ایران از طریق تقویت توانایی آنها برای دسترسی به اینترنت و سایر خدمات ارتباطی» حمایت می‌کند.
هدف لایحه این است که از طریق یک جنگ سایبر همه موانع و محدودیت‌های موجود در راه استفاده کاربران اینترنتی و سایر فناوری‌های ارتباطاتی را کنار بزند. در این لایحه صریحاً اشاره شده که در جریان حوادث بعد از انتخابات، مخالفان از توئیتر، فیس‌بوک و سایر فناوری‌های ارتباطاتی برای سازماندهی تظاهرات و سایر فعالیت‌های مرتبط با آن استفاده کرده‌اند.بانیان و حامیان این لایحه خواستار این هستند که برای تقویت این روند، موانع موجود بر سر راه دسترسی‌ها برداشته شود.
«لایحه تقویت دیجیتال ایرانیان» ‌برای اولین‌بار به صراحت تأیید می‌کند که وزارت خارجه آمریکا در جریان ناآرامی‌های بعد از انتخابات از توئیتر خواسته که روند بازسازی خود را به طور موقت متوقف کند تا کاربران ایرانی بتوانند در جریان ناآرامی‌ها از آن استفاده کنند.
در این لایحه آمده بود که تحریم‌های فعلی که آمریکا علیه ایران اعمال می‌کند به طور ناخواسته سبب شده که دسترسی ایرانیان به اینترنت و سایر خدمات ارتباطاتی محدود شود، به طور مثال شرکت مایکروسافت و گوگل چند مرتبه اعلام کرده‌اند که تحریم اقتصادی مانع ارائه خدمات پایدار فناوری به ایران شده است. براین اساس حامیان لایحه از دولت آمریکا خواسته‌اند تا از صادرات همه خدمات نرم‌افزاری و ارتباطاتی که می‌تواند مانع نظارت دولت ایران بر سایت‌های اینترنتی و خدمات ارتباطی شود، حمایت کند. این لایحه خواستار این شده که دولت آمریکا همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و افرادی که مانع نظارت دولت ایران بر خدمات فناوری می‌شود، را تشویق کند. هدف همه این موارد، تسهیل استفاده از خدمات ارتباطی و اینترنتی برای سازماندهی تظاهرات و راهپیمایی‌ها توسط مخالفان دولت ایران است.
لایحه دوم تحت عنوان «همراهی با مردم ایران» توسط کیت الیسون، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان تهیه شده و هدف اصلی آن تحریم مقام‌های ایرانی است که در روند خدمات فناوری نظارت می‌کنند یا اینکه در راه آن محدودیت ایجاد می‌کنند. این لایحه در اصل مکمل لایحه اول است ولی همانطور که از نام آن پیداست خواستار اعلام همبستگی با ناآرامی‌های بعد از انتخابات است.
اگرچه قبل از طرح لوایح دوقلو وزارت خارجه آمریکا در اواسط دسامبر سال گذشته میلادی طی نامه‌ای به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری این کشور از این دفتر خواسته بود اجازه دانلود نرم‌افزار رایگان بازار عمده در ایران توسط اَبَر شرکت‌های نرم‌افزارسازی مایکروسافت و گوگل و دیگر شرکت‌های آمریکایی را صادر کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مثل هیچکس چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 20:42 http://teez.blogsky.com

برای متحجرین یک سال و صد سال تفاوتی ندارد..

آخر نفهمیدیم تحریم ایران بد است یا خوب؟!!
لغو تحریم ها بد است یا خوب؟!!

.
.
یا اینکه اصولا هر حرکتی که امریکا انجام می دهد بد است؟!

متاسفانه شما بصیرتش رو نداری که بفهمی وگرنه الان هر بچه مدرسه ای هم میدونه که حرکت امریکا خوبه یا بد
حالا شما هم اگه از بچه مدرسه ای بژرسی جوابت رو میده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد