سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دکتر محمد حسین صفار هرندی،در نشست بصیرت:

امثال موسوی و خاتمی وجود این کار را ندارند؟؟ 

 

 

 

وزیر ارشاد دولت نهم در نشست بصیرت که در قم برگزار شد گفت: برخی تصور می کنند با نگاه دینی امکان به قدرت رسیدن برایشان فراهم نیست لذا مجبور شدند از جمهوری غیر دینی و قدرت های بیگانه و بیرونی کمک بگیرند.

رسا، دکتر محمد حسین صفار هرندی، دو شنبه شب در نشست بصیرت که در مسجد اهل البیت قم برگزار شد به تحلیل و بررسی مسائل بعد از انتخابات پرداخت و گفت: از ابتدای رهبری حضرت آیت الله خامنه ای که با اشاره مستقیم امام راحل و رای اکثریت قریب به اتفاق اعضای خبرگان به عنوان رهبر انتخاب شدند برخی ها شروع به طرح این سؤال کردند که آیا ردای رهبری بر قامت شخص دیگری غیر از امام راحل نیز برازنده خواهد شد؟

 

 

وی با اشاره به سوابق این افراد اظهار داشت: افرادی که روی رهبری حضرت آیت الله خامنه ای این تشکیک ها را می کردند بعدها خود را لو داده و گفتند ما حتی در زمان خود امام هم اعتقادی به مقوله ولایت فقیه نداشتیم و از این رو ما مشاهده می کنیم که بزرگان آنها در جراید و رسانه های دوران دوم خرداد مقاله نوشتند که اصلا ولایتی برای رسول الله(ص) و ائمه اطهار نیز وجود ندارد بلکه این موضوع نوعی وکالت بوده است.

صفار هرندی گفت: تشکیک در مورد ولایت فقیه و حکومت دینی از همان ابتدای انقلاب آغاز شد اما امام راحل همواره تاکید داشتند که ادله ولایت فقیه همان ادله ولایت امام معصوم است و تنها در ولایت تکوینی تفاوت وجود دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به تلاش و برنامه ریزی برخی از افراد موثر در نظام در ابتدای پیروزی انقلاب برای طرح ایده جمهوری اسلامی مشروطه تصریح کرد: جریانی که بحث ولایت فقیه مقیده و جمهوری اسلامی مشروطه را مطرح می کند حتی اگر دلسوزانه هم این موضوع را مطرح کرده باشد در عمل، نتیجه و ثمره آن چیزی جز زیرآب زدن از اسلامیت نظام نخواهد بود و حتی برخی ها که وارد این وادی شدند از اول هم اعتقادی به انقلاب نداشتند.

وی فاصله گرفتن طرفداران جمهوری مشروطه از جمهوری اسلامی را برای دستیابی به قدرت توصیف و تاکید کرد: اینها تصور می کنند با این نگاه امکان به قدرت رسیدن برایشان فراهم نیست لذا مجبور شدند از جمهوری غیر دینی و قدرت های بیگانه و بیرونی کمک بگیرند.

دکتر صفار هرندی جریانات انحرافی پس از انتخابات اخیر را نمونه ای از این مدعا دانست و تصریح کرد: در حوادث اخیر برخی ها که نامزد انتخابات هم بودند در عمل سردمدار جریان مخالف نظام بودند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: این افراد طرفدار جمهوری اسلامی هم بودند اما جمهوریت آنها مقید و مشروط بود و در نظام مورد نظر آنها باید تغییراتی ایجاد می شد.

وی در ادامه به تحلیل انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و با اشاره به حمایت های استکبار خارجی از یک جریان خاص گفت: این افراد که ادعای پیروی از امام را هم می کردند وقتی که ضد انقلاب، رقاصه ها و جدایی طلبان از آنها حمایت کردند هیچ چیزی نگفتند، در دورانی که آمریکا رسما اعلام حمایت کرد اینها هیچ اعلام انزجاری نکردند.

دکترصفار هرندی تاکید کرد: اینها اگر اعلام برائت می کردند ما می گفتیم که اینها وفادار به انقلاب و نظام هستند.

وی در عین حال با بیان اینکه من قبول ندارم که امثال خاتمی، موسوی و امثالهم قصد داشتند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند ابراز داشت: اینها البته وجود این کار را ندارند، اراده آن را هم نکرده بودند.

این استاد دانشگاه گفت: چون اگر ضد انقلاب در ایران قدرت پیدا کند و حاکم شود اولین نفر همان موسوی و خاتمی خواهند بود که به گوشه دیوار برده خواهند شد و توسط آنها سر به نیست می شوند.

وزیر سابق ارشاد تاکید کرد: آنها خودشان اعلام کرده بودند که ما از اینها به عنوان پله و نردبان استفاده می کنیم و از آنها کولی می گیریم و وقتی به بالای پشت بام رسیدیم دورشان می اندازیم و به موقع گوش شان را خواهیم گرفت.

وی حضور 85 درصدی مردم در انتخابات دهم را دلیلی واضح بر بطلان ایده کمرنگ شدن عقبه مردمی نظام دانست و تاکید کرد: در این انتخابات ضربه بزرگی به این تفکر وارد شد که می گفت جنبه مردمی نظام ضعیف شده است و حضور پرشور آحاد مختلف مردم علاوه بر تقویت نظام، جمهوریت نظام اسلامی را هم بیمه کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد