سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>گزارش ویژه //توصیه مقام معظم رهبری به مجلس...

توصیه مقام معظم رهبری به مجلس برای شنیدن استدلال احمدی نژاد 

 

 

 

بنا بر گفته آقای لاریجانی در آن جلسه رئیس جمهور با رهبر انقلاب از تصمیم احتمالی مجلس برای کاهش 20 هزار میلیارد تومانی درآمد یارانه‌ها ابراز نگرانی کرده و ضمن بیان استدلال‌های خود در رد تصمیم احتمالی مجلس گفته است که در این صورت دولت قادر به اجرای مناسب این تحول بزرگ اقتصادی نخواهد بود.

نمایندگان مجلس امروز پیش از آغاز جلسه علنی بعد‌از ظهر بررسی لایحه بودجه 89، جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کردند.

به گزارش رجانیوز، بر پایه خبری که حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به فارس داد، رئیس مجلس در این جلسه گزارشی از دیدار خود با مقام معظم رهبری را برای نمایندگان ارائه داده است.

گرچه سبحانی نیا تنها به کلیات دیدار علی لاریجانی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و آن را پیرامون لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و نحوه کار کمیسیون تلفیق دانست اما رجانیوز در گفت و گو با محمدتقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، به جزئیات بیشتری از این دیدار دست یافت.

این جزئیات که به بحث های داغ روزهای اخیر پیرامون اختلاف مجلس و دولت درباره درآمد حاصل از هدفمندکردن یارانه‌ها است، در عین حال پشت پرده علت حضور رئیس جمهور در جلسه امروز بعدظهر مجلس را نیز آشکار می کند.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در تشریح جزئیات دیدار رئیس مجلس با رهبر معظم انقلاب، به جلسه غیرعلنی امروز مجلس اشاه کرد و به رجانیوز گفت: آقای لاریجانی در این جلسه به دیدار اخیر خود با آقا اشاره کرد و گفت که رهبر انقلاب از دیدار اخیر رئیس جمهور با ایشان خبر دادند.

رهبر در ادامه افزود :بنا بر گفته آقای لاریجانی در آن جلسه رئیس جمهور با رهبر انقلاب از تصمیم احتمالی مجلس برای کاهش 20 هزار میلیارد تومانی درآمد یارانه‌ها ابراز نگرانی کرده و ضمن بیان استدلال‌های خود در رد تصمیم احتمالی مجلس گفته است که در این صورت دولت قادر به اجرای مناسب این تحول بزرگ اقتصادی نخواهد بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه مصاحبه با خبرنگار ما افزود: آقای احمدی نژاد از رهبر انقلاب خواسته اند تا برای بازگذاشتن دست دولت در حمایت از مردم، تمام 40هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها که در پیشنهاد دولت آورده شده بود در بودجه لحاظ شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل رهبر انقلاب در دیدار با آقای لاریجانی از او خواسته اند که استدلال های مجلس را درباره کاهش درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها عنوان کند که وی نیز در این جلسه به شرح استدلال‌های برخی نمایندگان و کمیسیون تلفیق پرداخته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از شنیدن دلایل آقای لاریجانی به ایشان می‌فرمایند که استدلال‌های شما و دلایل آقای احمدی‌نژاد خوب و هریک از جهتی منطقی است، اما بهتر است زمینه‌ای فراهم شود تا با حضور آقای رئیس جمهوردر مجلس، نمایندگان استدلال و منطق ایشان را بشنوند و سپس تصمیم نهایی را بگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان گفت: بنابراین عصر امروز آقای احمدی‌نژاد به مجلس آمدند و استدلال های خود را در این زمینه شرح دادند.

حجت‌الاسلام رهبر همچنین در پاسخ به خبرنگار ما درباره جلسه غیر علنی امروز سخنان رئیس جمهور را خوب و بر جو عمومی مجلس تأثیرگذار ارزیابی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد