سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>نظر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس درباره محاکمه هاشمی

نظر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس درباره محاکمه هاشمی  

 

 ریس فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با رجانیوز:هاشمی قوه قضائیه را به محاکمه فرزندانش تشویق کند

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای هاشمی باید قوه قضائیه را تشویق به محاکمه فرزندانش کند، این کار را مایه عیارسنجی شهامت وی دانست و گفت: این انتظار از آقای هاشمی هست که از فرزندان خود همچون دیگر کسانی که این کار را کرده اند، اعلام برائت کند.

در اسلام تفاوتی بین خواص و عوام نیست

محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رجانیوز، در خصوص خواسته افکار عمومی مبنی بر محاکمه فرزندان آقای هاشمی و پرونده ای که اخیرا در این رابطه به جریان افتاده اظهار داشت: این را باید از دستگاه قضائی سوال کرد که چرا به وضعیت کسانی که همچنان آزادانه فعالیت می کنند رسیدگی نمی کند، ما هم همین مطالبه را از قوه قضائیه داریم، این دستگاه قضائی چنان با عظمت است که امیرالمومنین در کنار یک یهودی می نشیند و می گوید که فرقی بین من و این یهودی نگذار حتی وقتی قاضی می گوید یا ابالحسن حضرت اعتراض می کند که از اسامی احترام آمیز برای من استفاده نکن چون بی عدالتی است.

وی افزود: یا اینکه پیامبر در جایی که قرار بود دست یک زنی به جرم دزدی قطع شود و می گفتند این زن از اشراف است تا سبب آزادی وی شوند پیامبر می فرمایند "والله لو سرقت فاطمه لقطعت یداها" یعنی اگر فاطمه دخترم هم این کار را می کرد دستش را قطع می کردم، اسلام این است که با کسی رودربایستی ندارد.

اعلام برائت هاشمی از فرزندانش نشان می دهد ایشان شهامت دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این انتظار از آقای هاشمی وجود دارد که از فرزندانش اعلام برائت کند تصریح کرد: این کار ارزش ایشان را بالا می برد و نشان می دهد که ایشان شهامت دارد، و عدم وابستگی آقای هاشمی را به همسر و فرزندانش نشان می دهد، مثل آقای گیلانی، آقای خزعلی، آقای جنتی که در گذشته از فرزندان خود اعلام برائت کردند.

وی با اشاره به تکرار چنین حوادثی در طول تاریخ، به نمونه هایی همچون اعلام برائت نوح از فرزندش و اعلام برائت ائمه از جعفر کذاب اشاره کرد و ادامه داد: برای آنکه صداقت و صفا و صراحت دینی را نشان دهیم باید این شهامت در انسان ها وجود داشته باشد، حتی اگر انتقاد به خودشان هست آنرا بپذیرند، چراکه حق بالاتر از وابستگی های فرزندی و خانوادگی است.

نماینده اصولگرای مردم اصفهان در مجلس علت اینکه برخی از انجام برائت سر باز می زنند را تشریح کرد و گفت: بعضی ها از زن و فرزندشان ترس دارند، بعضی ها شاید نگاهشان تصحیح نشده، اما این انتظاری است که از آقای هاشمی هست، به نظر من این آقایان نباید این فرصت را از دستگاه قضایی بگیرند که به پرونده کسانی که در براندازی فعال بوده اند رسیدگی نشود.

رهبر بصیرت ملت ایران را بسیار زیاد توصیف کرد و با بیان اینکه بعضی وقت ها ما از نکاتی غافل می شویم ولی مردم در پی محقق شدن انتظارشان هستند گفت: افکار عمومی این تخلفات را دیده، حتی باید دستگاه قضایی را تشویق به این کار کنند، بسا اینکه بی گناه باشند و آزاد شوند، بسا متخلف باشند تخلفشان آشکار می شود.

وی افزود: ما نمی گوییم اینها محکوم اند می گوییم متهم اند، متهم می تواند از خود دفاع کند، و اگر ادعایش اثبات شد بری می شود، ما فقط می خواهیم پاسخگو باشند.

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون روحانیون کاری در این رابطه صورت داده است یا خیر گفت: ما همه کاری کردیم، چه در شکایت از سران فتنه و چه در مواضعی که باید گرفته می شد، حق برای ما مهم است، چون وامدار هیچ کس نیستیم.

امیدواریم آقای هاشمی هر روز شفاف تر شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مواضع دوپهلوی برخی خواص اظهار داشت: ما امیدواریم که روز به روز مواضع آقای هاشمی شفاف تر بیان شود و این انتظار را از آقای هاشمی داریم چرا که دوست داریم که ایشان به مدار نظام بازگردد و بماند.

وی دلیل عدم شفافیت را تلاش برای تصویب طرحهایی خارج از قواعد نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد و افزود: چیزی که این روزها بود مساله کمیسیون ملی انتخابات بود، این یک طرح انحرافی و مصداق عدم شفافیت است، آوردن چنین طرحی در این زمان یعنی موضع گیری در مقابل آنچه که نظام سی سال است انجام می داده است، این به معنای دور زدن قانون و شورای نگهبان است و کسانی پیگیری این طرح شدند که از رای مردم ناراضی بودند چون در مجمع تشخیص از این افراد حضور دارند.

میرحسین موسوی به حد دیوانگی رسیده

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع چهارشنبه سوری و درخواست موسوی از اغتشاشگران مبنی بر حضور در خیابانها در این روز پرداخت و تصریح کرد: آقای موسوی دیوانه شده است و تمام این حرفها را هم از روی مالیخولیا می زند.

وی گفت:از ابتدا هم این توهم را داشت، که روز به روز این توهم انحراف پیدا کرد و امروز هم به جنون رسیده لذا قرآن هم می فرماید لیس علی المجنون حرج، از اینرو تکلیفی بر موسوی نیست.

رهبر با بیان اینکه ما از موسوی انتظاری نداریم، موسوی را خارج از نظام عنوان کرد و گفت: او بد کرد و خود را ضایع کرد، ساده ترین چیزهایی را که بچه های این جامعه می فهمند را این آقایان نمی فهمند، چهارشنبه سوری را چه می خواهند بکنند، سال گذشته قریب دوهزار کور و بیمار و کشته در این روز به جا ماند آیا می خواهند بر این صدمات دامن بزنند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بخشی از گفته های موسوی مبنی بر براه انداختن جشنواره نور در چهارشنبه سوری خاطر نشان کرد: نور این افراد نار است، موسوی در بیانیه اش گفته روحانیون متعهد، من نمی دانم روحانیون متعهد از نظر ایشان چه کسانی هستند؟ اینها دچار توهم اند همانطور که همسر این آقا هم می گوید سی میلیون جمعیت دنبال ما می آمد، نشان از جنون این افراد است.

سخنان رهنورد شرم آور است

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم در رابطه با اظهارات رهنورد که گفته برخی قوانین اسلام واپسگرایانه است نیز واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه فمینیسم از پایه های تفکر غربی است و ریشه در افکار بیگانگان دارد، و در زمان اصلاحات هم همین افراد جریان فمینیسم را زنده کردند، و حتی بعضی از اینها یعنی یکی از خانم های دولت خاتمی رسما می گفت که آیات قرآن را به نفع زنان تفسیر کنید.

رهبر به خواسته جریان فمینیسم در ایران اشاره کرد و ادامه داد: تمام حرف این ها این است که چرا زنان نمی توانند تعدد زوجات داشته باشند، در صورتی که این در تضاد با فرهنگ اسلامی است و این جزء حرکت های اصلاح طلبان بوده است.

وی در پایان اینگونه اظهار نظرها را شرم آورد خواند و گفت: یک زمانی کمپین یک میلیون امضا زنان راه انداختند، ولی زنان مومن ایرانی با چنین چیزهایی دین خود را به دنیا نمی فروشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد