سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>حمله جاهلانه همسر فتنه گر موسوی به ارزشها و احکام اسلام

رهنورد حکم صریح اسلام درباره دیه را "واپسگریانه"خواند 

 

 

رهنورد در ادامه این بیانیه مدعی شده است که در ایران، "رفتارهای تبعیض خواهانه و ضد زن " وجود دارد. او "فرهنگ حاکم و قوانین من‌درآوردی مجلس " را علت این امر دانسته است.

زهرا رهنورد برخی از قوانین اسلام را "واپسگرایانه" خوانده است. وی که به تقلید از همسر خود، به مناسبت روز جهانی زن بیانیه ای صادر کرده، از آنچه "اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان" نامیده، انتقاد کرده است.

به گزارش رجانیوز، در حالی که سران جریان اصلاحات به علت ایستادگی در برابر قانون و رای مردم از آینده سیاسی کشور حذف شده اند، موضع گیری های برخی سیاسیون همراه آنان علیه احکام اسلام، ماجرای حذف جبهه ملی و نهضت آزادی از جمهوری اسلامی را که با دستور امام راحل صورت گرفت، زنده کرده است. جبهه ملی نیز در ابتدای انقلاب اسلامی، به دلیل زیر سوال بردن حکم قصاص، به فرمان حضرت امام (ره) صلاحیت خود را برای حضور در نظام اسلامی از دست داده بود.

بر همین مبنا، همسر میرحسین موسوی به تقلید از همسرش دست به قلم شد و در بیانیه‌ای به مناسبت 8 مارس، روز جهانی زن، از آنچه "قوانین من‌درآوردی مجلس" نامیده، انتقاد کرده است. این در حالی است که امام راحل در سالیان ابتدایی انقلاب با توجه به نقش و جایگاه ویژه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، روز میلاد اسوه زنان عالم و و برگزیده ترین آنها، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به عنوان روز زن معرفی کرده بودند

زهرا رهنورد در این بیانیه با کنار هم قرار دادن بزرگ زنان اسلام و شخصیت‌های افسانه‌ای، برخی زنان قصه ها را به عنوان الگو معرفی کرده است: "تاریخ مذهبی و اسلامی و تاریخ ملی ما سرشار از روزهای بزرگی چون تولد حضرت زهرا( س ) و پیام آوری زینب( س) است و همچنین سرشار از شخصیت های بزرگ ایران باستان چون آذر میدخت ها و ایران دخت ها و زنان ایثارگر شاهنامه ای و اسطوره ای چون آناهیتا و تهمینه و رودابه و گردآفرید است"

. رهنورد در ادامه این بیانیه مدعی شده است که در ایران، "رفتارهای تبعیض خواهانه و ضد زن" وجود دارد. او "فرهنگ حاکم و قوانین من‌درآوردی مجلس" را علت این امر دانسته است. وی برخی احکام دین اسلام را "ظلم و بی‌عدالتی" در حق زنان خوانده و نوشته است: "در آستانه هزاره سوم میلادی، دنیای ماهواره و دیجیتالیسم و قدرت رسانه ها، همچنان متحجرانه به زنان می نگرند. در این دنیای مدرن و پیچیده فهرست شگفت انگیزی پیش روی ماست، مالامال از ظلم و تبعیض و بی عدالتی به بهانه حمایت از خانواده، قانون چند همسری مطرح می شود". وی همچنین گفته است که دنیای فعلی، "دنیای فردیت‌ها است". خانم رهنورد در ادامه این بیانیه از رسانه ملی هم انتقاد کرده و نوشته است: "به رسانه ملی بیاموزید از ارائه الگوی رفتاری زن سلیطه بد اخلاق، زن مطیع، زن سلطه‌طلب دست بردارد". البته او اشاره نکرده است که منظورش کدام زنان است.

همسر موسوی، از حکم صریح اسلام درباره دیه هم انتقاد کرده و با "واپسگریانه" خواندن این حکم، گفته است: "در قوانین واپس‌گرا زن به عنوان جنس دست چندم تلقی شده، در کدام قلمرو است که تبعیض وبی عدالتی در قوانین ما لحاظ نشده...دیه نامساوی زن و مرد، قوانین تبعیض آمیز مربوط به طلاق و تابعیت و غیره". خانم رهنورد در پایان این بیانیه، زنانی که به جرم شرکت در اغتشاشات بعد از انتخابات دستگیر شده‌اند را افرادی خواند که تمام خواسته‌های خود را در آنچه او جنبش سبز خوانده یافته‌اند. این اظهارات زهرا رهنورد درباره اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان در ایران در حالی مطرح می‌شود که به تازگی اولین وزیر زن کار خود را در دولت دهم آغاز کرده و حضور زنان و دختران ایرانی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی بسیار پررنگ بوده است.

خانم رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده است، پیش از این هم، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی شده بود مگر ممکن است مردم لرستان به داماد خود رای ندهند و این نشانه ای از تقلب در انتخابات است.

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی" گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است"

در همین حال رهنورد، در سال گذشته میلادی به دلیل حضور فعال در هدایت اغتشاشات پس از انتخابات ایران از سوی مجله فارین پالسی هم به عنوان یکی از 100 چهره روشنفکر سال معرفی شده یود.این عنوان در حالی از سوی ارگان شورای روابط خارجی امریکا به رهنورد اعطا شده است که در مورد چگونگی امکان تحصیل وی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری به صورت همزمان، سوالات جدی در افکار عمومی مطرح است.

به نظر می رسد زیر سوال بردن ضروریات دین از سوی همسر موسوی به بهانه روز جهانی زن نشان از ورود جریان انحرافی موسوی به فاز جدید حریم شکنی و اینبار در سطح شکستن حدود و مرزهای دینی دارد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد