سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مگر مهدی هاشمی مشکل پرونده قضایی داشت ؟!

همه می دانندکه مسئول پرونده از وزارت اطلاعات اخراج شد 

 

 

 

پرونده اول آقای مهدی هاشمی که در دهه هفتاد تشکیل شده بود، چه شد ؟‌ همه می دانند که مسئول این پرونده (آقا میثم) به دلیل پیگیری این موضوع از وزارت اطلاعات اخراج گردید و ای کاش آقای فلاحیان در برنامه تلویزیونی دیروز ، امروز ، فردا به این شبهه پاسخ می داد که به چه دلیل معاون خود را اخراج کرد ؟!

 حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

چند روز قبل در مصاحبه ای اعلام کردم که با توجه به عدم پیگیری موضوع عملکرد مهدی و فائزه هاشمی در دستگاه قضا ، نمایندگان مجلس قصد دارند تا با طرح سئوالی از وزیر دادگستری ، تعلل در این خصوص را بررسی کنند. در همان مصاحبه هم اعلام کردم که در حقیقت این سئوال از دستگاه قضاست و نه از وزیر دادگستری.

 

 

واقعیت این است که نحوه برخورد دستگاه قضا با پرونده مهدی و فائزه هاشمی به موضوعی کلیدی برای حیثیت این دستگاه در افکار عمومی تبدیل شده . بدیهی است که مقاومت های بسیاری نیز در برابر این رسیدگی صورت می گیرد . شاید به همین دلیل است که هربار پس از اعلام موضعی از سوی نهادهای مردمی و شخصیت های سیاسی ، شاهدیم که این سوژه تکانی می خورد و چند متر جلوتر می رود. در طول این مدت همچنین جریانات دانشجویی و شخصیت های بسیاری نسبت به عدم رسیدگی پرونده مهدی و فائزه هاشمی اعتراض کرده اند.

 

حدود یک ماه قبل بود که در قالب تذکری در صحن علنی مجلس نسبت به مسکوت ماندن شکایت از مهدی و فائزه هاشمی و دادگاهی کردن چند روزنامه اصولگرا اعتراض شد (اینجا) ، بلافاصله معاون اول قوه قضاییه در برابر سئوال افکار عمومی در مسجد اهل بیت قم اعلام کرد که پرونده فرزندان هاشمی برای رسیدگی در وقت مقرر به دادسرای تهران ارجاع شده (اینجا) .

 

یک ماه بعد موضوع طرح سئوال از وزیر دادگستری مطرح شد (اینجا) ، که وزیر مربوطه در پاسخ به سئوال روحانیون جامعه وعاظ تهران اعلام کرده که پرونده دو تن از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی تشکیل شده است (اینجا) .

 

اکنون همه منتظرند تا با ارسیدگی به این موضوع ، به حرف و حدیث ها خاتمه داده شود و اگر کسی تخلفی کرده مانند هزاران متخلف دیگر با او برخورد شود تا مردم طعم عدالت را بچشند و احساس نکنند که قانون فقط مربوط به ضعیفان است.

 

اکنون افکار عمومی با خود می گوید که آیا در خصوص متهمین دیگر هم به همین اندازه تعلل و امروز و فردا می شد ؟ سئوال این است که چرا اکنون پس از هشت ماه تازه بحث تشکیل پرونده این افراد مطرح می شود ؟ چطور تشکیل پرونده افرادی مانند بهزاد نبوی ، تاجزاده ، ابطحی ، عطریانفر و ... در همان هفته اول انجام شد و آنها بازداشت شدند ، اما پرونده این اشخاص علی رغم مستندات علنی مبنی بر حضور آنها در اغتشاشات و حمایت و طراحی و برنامه ریزی برای آن تاکنون به درازا کشیده است ؟ چرا پس از تشکیل پرونده که یک ماه قبل توسط معاون دستگاه قضا ارجاع آن به دادگستری اعلام شد ، تاکنون هیچ احضاریه ای برای آنها ارسال نشده است؟

 

اصلا مگر مهدی هاشمی مشکل پرونده داشت ! پرونده اول آقای مهدی هاشمی که در دهه هفتاد تشکیل شده بود، چه شد ؟‌ همه می دانند که مسئول این پرونده (آقا میثم) به دلیل پیگیری این موضوع از وزارت اطلاعات اخراج گردید و ای کاش آقای فلاحیان در برنامه تلویزیونی دیروز ، امروز ، فردا به این شبهه پاسخ می داد که به چه دلیل معاون خود را اخراج کرد ؟!

 

شاید مهمترین عامل در تاخیر رسیدگی به پرونده فرزندان آقای هاشمی، شخص ایشان باشد. به نظر می رسد آقای هاشمی رفسنجانی، محاکمه فرزندانش را محاکمه خود تلقی می کند و به همین دلیل ، علی رغم اعلام آمادگی در این خصوص، باز با لابی های پنهان ، تلاش می کند تا آنها را از این مهلکه نجات دهد ! برای همین پیغام می دهد که من به مهدی گفتم در لندن بماند و درسش را تمام کند والا الزام دستگاه قضا از طرف شخص آقای هاشمی برای رسیدگی به پرونده مهدی و فائزه که قطعا به خاتمه دادن حرف و حدیث ها خواهد انجامید، ساده ترین راه حل است. از قدیم هم گفته اند آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است !

 

البته باید تاکید کرد که اگر از نظر آقای هاشمی اینگونه است ،‌ باید آن را تلقی اشتباهی دانست و قطعا مردم محاکمه اعضای متخلف خانواده یک نفر را به حساب خود او نمی گذارند . همانگونه که در خصوص برخی شخصیت ها مانند آیت الله محمدی گیلانی و دیگران چنین نیندیشیدند . چه خوب بود آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز مانند آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله خزعلی با فرزندان خود برخورد می کردند تا هیچ شائبه ای در اذهان باقی نمی ماند . کاش آقای هاشمی رفسنجانی مانند امام امت عمل می کردند که در کتاب پا به پای آفتاب جلد 1 صفحه 253چاپ سوم سال 1375 به نقل از حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی آمده است :‌

 

زمانی که مرحوم آیت الله طالقانی فهمید که فرزندش دستگیر شده ، در اعتراض به این موضوع قهر کرد و چند روزی از نظرها پنهان شد. پس از مدتی وقتی به خدمت امام رسیدند ، حضرت امام به آقای طالقانی فرمودند : پسر شما یکی از منحرفین وابسته به گروه های چپ است و نباید این قدر از این بابت که دستگیر شده است ، ناراحت باشید. حضرت امام سپس تاکید کرده بودند : والله اگر احمد دچار کوچکترین انحرافی باشد ، من شخصا او را خواهم کشت !

 

آقای هاشمی ! والله اگر پس از سی و یک سال هنوز هم امام امت در قلوب مردم جا دارد، به همین دلیل است و اگر مردم پس از سی و یک سال علی رغم خدمات برخی از شخصیت ها ، روی خود را از آنها برمی گردانند هم به همین دلیل است . لطفا کاری کنید که هیچ مسئولی و فرزندانش، وقتی که جرمی مرتکب می شوند احساس امنیت نکنند. امروز حضور مهدی و فائزه هاشمی در دادگاه ، مصونیت آقازاده را از بین خواهد برد و انقلاب برای مدت ها بیمه خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
کامران یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 http://cinemafestival.blogsky.com

سلام.
صادق محصولی۱۶۰ملیارد از کجا آورده؟
املیارد دلار جرا حماس گرفته؟
من نمیگم هاشمی و بچه هاش نخوردند اما میگم اونهایی که ملیاردی میخورند واسلام را بدنام میکنند چین؟

سلام
اینکه محصولی ثروتش رو از کجا آورده رو من نمیدونم چون توی این مملکت آدم ثروتمند زیاده و ثروت هم هیچوقت دلیل بر مفسد بودن صاحبش نمیتونه باشه مگر اینکه دلیل قانع کننده ای مبنی بر فساد اقتصادی شخص مورد نظر وجود داشته باشه و یا طرف شاکی داشته باشه و قوه قضائیه هم مورد تفحص قرار بده تا معلوم بشه
اینی هم که حماس چرا پول گرفته باید به عرض برسونم باز صحت این مورد رو من نمیدونم ولی اگه گرفته باشه هم جزء وظایف ملت ایران بوده در قبال ملت مظلوم و ستم دیده و مسلمان غزه که که الان دقیقا در نوک پیکان مبارزه اسلام علیه کفر هستند
اما پسر هاشمی در قوه قضائیه پرونده قطوری داره که تا حالا با زدو بند و استفاده نامشروع از قدرت مسکوت مانده و امید هست که بعد از سالها بالاخره به نتیجه و حکم قطعی برسه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد