سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>شکست پروژه استفتاء از مراجع تقلید

افشای شیطنت سایت های وابسته به میرحسین موسوی  

 

 

 

دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با افشای شیطنت سایت های وابسته به میرحسین موسوی ، صدور هرگونه فتوا از جانب ایشان درباره اعدام برخی متهمان اغتشاشات اخیر را تکذیب کرد.

 به گزارش جوان آنلاین، در پی انتشار خبر دروغی از سوی سایت «ندای سبز امید» وابسته به میرحسین موسوی مبنی بر اینکه حکم اعدام فردی به نام محمدامین ولیان از بازداشت شدگان آشوب های روز عاشورا با فتوای حضرت آیت الله مکارم شیرازی صادر شده است ، دفتر این مرجع تقلید با تکذیب خبرسازی دروغ سایت میرحسین موسوی در جهت ضربه زدن به نهاد مقدس مرجعیت شیعه ، نظر معظم له را نیز درباره این خبرسازی مشکوک و دروغ منتشر کرد. متن بیانیه دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در افشای این حرکت سخیف سایت میرحسین موسوی بدین شرح است:
 
« با توجه به انتشار خبری به این مضمون که :  "خبرنگار ندای سبز آزادی مطلع شده است که در پرونده این دانشجوی 20 ساله محکوم به اعدام به سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص محارب بودن حرمت‌شکنان روز عاشورا استناد شده است"و سوء استفاده گسترده افراد معلوم الحال که همواره و به هر بهانه ای در صدد ضربه زدن به نهاد مقدس مرجعیت شیعه بوده و هستند، دفتر حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) نظر معظم له در این خصوص را بدین شرح اعلام کرد : 
 
«ما مطلقاً چنین فتوایی در باره چنین اشخاصی نداده ایم و این شیطنتی است که بعضی از سایت ها انجام داده اند. ان شاءالله طبق موازین اسلام عمل کنید و عجولانه قضاوت نفرمایید؛ خداوند همه را مشمول لطف خود قرار دهد. در ضمن ما می دانیم بعضی از جوان ها تحت تأثیر هیجانات خاصی دست به بعضی از خشونت ها زده اند که باید آنها را ارشاد و راهنمایی کرد و در صورتیکه وابسته به گروهای خاص فاسد و مفسد بیگانه نباشند؛ مشمول عفو واقع شوند.»
 
گفتنی است بعد از انتشار این بیانیه دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، سایت های وابسته به میرحسین موسوی (سایت کلمه و سایت ندای سبز آزادی) به جای عذرخواهی از خبرسازی دروغ خود علیه این مرجع تقلید شیعه ، از موخره اظهارات ایشان سوء استفاده نموده و تلاش کرده اند تا اظهار نظر ایشان مبنی بر ارشاد و راهنمایی و عفو بازداشت شدگان غیر وابسته به گروه های خاص فاسد و مفسد بیگانه را به معنای همسویی این مرجع تقلید با خود تلقی نمیاند. پیشتر برخی سایت‌های خبری که گویا دسترسی به پرونده داشتند (!)حکم اعدام محمد امین ولیان، دانشجوی 20ساله ی دانشگاه دامغان را با استناد به فرمایشات حضرت  آیت‌الله العظمی  مکارم شیرازی در خصوص محارب بودن حرمت‌شکنان روز عاشورا اعلام کرده بودند که خوشبختانه با موضع گیری صریح ایشان روشنگری لازم صورت گرفت. سایت  ندای سبز آزادی پیشتر گزارش داده بود  در پرونده این دانشجوی 20ساله محکوم به اعدام به سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص محارب بودن حرمت‌شکنان روز عاشورا استناد شده است و این سخنان به عنوان یک فتوای شرعی تلقی گشته و بر اساس آن حکم اعدام صادر گشته است و در دادگاه تجدید نظر تایید شده و هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد.»
گفتنی است سایت «ندای سبز آزادی» وابسته به میرحسین موسوی است و معلوم نیست چگونه به پرونده متهم مزبور دسترسی داشته است.همانگونه که در اطلاعیه دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز اشاره شده ، شیطنت خبرسازی دروغ علیه این مرحع تقلید نیز از سوی این سایت وابسته به میرحسین موسوی آغاز شده است.
گفتنی است یکی از شگردهای مدعیان اصلاحات در گذشته و حال ، ادعای صدور فتوای اعدام مخالفان نظام توسط مراجع تقلید و علمای بزرگ- خارج از حوزه قضائیه - است. در زمان دولت اصلاحات این موضوع توسط روزنامه های زنجیره ای و افرادی نظیر اکبر گنجی دامن زده می شد و در فتنه اخیر نیز حامیان موسوی در داخل و خارج بارها چنین ادعاهایی را درباره مراجع تقلید و روحانیان برجسته مطرح کردند . این در حالی است که اصولا" ساختار قضایی نظام و روال رسیدگی به پرونده های متهمان سیر قانونی خاصی داشته و صدور احکام بر اساس مستندات قانونی صورت می گیرد نه فتوای علما و مراجع.
شایان دکر است به دلیل مواضع مستحکم حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درفاع از ارکان انقلاب و نظام اسلامی ، ایشان همواره مورد هجمه رسانه های ضدانقلاب بوده و در جریان فتنه اخیر نیز که ایشان مواضع صریحی داشته و حضور فعالی در دفاع از ارکان نظام داشتند ، رسانه های وابسته به جریان فتنه بارها کوشیده اند با خبرسازی و دروغ پردازی به جایگاه این مرجع عالیقدر خدشه وارد کنند. خبرسازی دروغ اخیر سایت میرحسین موسوی از این جمله است.
نظرات 1 + ارسال نظر
حامد شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 18:11 http://www.basiratesiasi.blogfa.com/

سلام دوست عزیز وبلاگ قشنگی داری به من هم سر بزن البته وبلاگم به قشنگی وبلاگ شما نیست. با یه اطلاعیه مهم در مورد چهارشنبه آخر سال در خدمت هستم.

وبلاگ بصیرت سیاسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد