سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>کیهان//شجره نامه سبز به انجمن حجتیه رسید

 شجره نامه فتنه سبز به ناتوی فرهنگی و انجمن حجتیه رسید 

 

عبدالکریم سروش با فروتنی تمام اعلام کرد عنوان جنبش سبز متعلق به اوست و وی 10سال پیش در لندن عنوان گفتمان سبز را مطرح کرده است.


سروش یکی از 5 عضو حلقه ای است که از سوی مهاجرانی به عنوان اتاق فکر جنبش سبز معرفی شد. اغلب اعضای این اتاق، پیش از فرار از ایران در سالهای دهه 70 عضو حلقه نفاق کیان محسوب می شدند. بسیاری از مباحث تقلیدی و غربی که از سوی مدعیان اصلاح طلبی در طول دهه اخیر عنوان شد، پیش از آن توسط طیفی از شبه روشنفکران غربزده و مرتبط با نهادهای سیاسی و اطلاعاتی در آمریکا و انگلیس پردازش شده بود.
این واقعیت آن قدر ملموس بود که حتی کسانی چون عماد باقی و خانیکی بارها اعلام کردند آنها متن بسیاری از سخنرانی ها و بیانیه های خاتمی را چه قبل از ریاست جمهوری خاتمی و چه بعد از آن می نوشتند.
سروش در مصاحبه با مژگان -م (همسر سعید رضوی فقیه) تصریح کرد: اگر خودستایی نباشد باید عرض کنم که 10سال پیش، دو سخنرانی در لندن تحت عنوان گفتمان های انقلاب اسلام مطرح کردم و آنجا گفتم ما گفتمان سرخی داشتیم و گفتمان سبزی هم خواهیم داشت و خوشنودم که تعبیر گفتمان سبز را با مولفه هایی مانند دموکراسی و پلورالیسم و جامعه مدنی و حق مداری و امثال اینها به کار بردم. ما شاهدیم که همه اینها در جنبش سبز به نیکی موجود است. امروز شاهدیم که نفی استبداد دینی به محور شعارها بدل شده است. مرحوم بازرگان از ابتدای انقلاب و تا بعد از انقلاب، همیشه درد بی درمان این مملکت و جامعه را استبداد می دانست. حتی به آن بهایی بیش از استعمار می داد. خوشبختانه بعد از انقلاب که استقلال کشور تا حدود زیادی تامین شده، استبداد اهمیت و برجستگی بیشتری پیدا کرده است. تفسیر حاکم، تفسیر استبدادی از دین است. در تفسیر گفتمان سبز، تئوری ولایت فقیه که به منزله تفسیر استبدادی از دین شناخته می شود، جایی نخواهد داشت.
وی درباره خشونت طلبی، آشوبگری، تحت الحمایگی آمریکا و انگلیس، حرمت شکنی و تضییع گسترده حقوق و اموال خصوصی و عمومی که از سوی فتنه سبز راه افتاد توضیحی نداد اما با ادعای طرفداری از دین گفت: سکولاریزم سیاسی (جدایی دین از سیاست) که من از آن دفاع می کنم، بهداشتی ترین حالت برای حکومت است.
این مهره جبهه ناتوی فرهنگی که بارها مورد حمایت مالی نهادهایی چون شورای روابط خارجی آمریکا و سازمان آمریکایی دیدبان حقوق بشر قرار گرفته با دفاع ضمنی از جمهوری ایرانی در برابر جمهوری اسلامی گفت: ما می توانیم از جمهوری اسلامی تصوری به منزله جمهوری مسلمانان داشته باشیم بدون اینکه تئوری ولایت فقیه بر آن حاکم باشد. اما وقتی قرار است نام جمهوری مسلمانان بر آن نهاده شود بهتر است همان جمهوری مطلق به کار برود.
سروش به عنوان یکی از عناصری که دیدگاه جدایی دین از سیاست انجمن حجتیه را تبلیغ می کند، در حالی طی اظهارات متعدد اخیر خود حضرت امام(ره) و مدل دینی مد نظر آن حضرت (ولایت فقیه) را متهم به استبداد می کند که سران فتنه در داخل برای فریبکاری و غبارآلود کردن فضا یا مصون ماندن از اعتراض ها، تظاهر به طرفداری از خط امام می کنند. به دلایل کاملا روشن سران فتنه هرگز حاضر نیستند و جرئت ندارند نسبت به شبه روشنفکران عضو حلقه های نفاق- در داخل و خارج- که با صداقت! بیشتری به جنگ آرمان های امام و انقلاب آمده اند، کوچک ترین موضع اعتراضی و انتقادی بگیرند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نسرین شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 19:38 http://www.rasulm.blogfa.com

ممنون که بهم سر زدی
بازم میکو خیلی مطالبت کامل و به روزه

این نظر لطف شماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد