سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>چهار پرده از اسلام آمریکایی

 کدیور/حجاریان/شمس الواعظین/ریگی/گنجی/ سروش/آغاجری/باقی و ...  

 

 

محسن کدیور یکی از اعضای حلقه کیان و مرکز استراتژیک زمان هاشمی، دستگیری خودسرانه جهان بگلو را نشان دهنده وضعیت خطرناک آزادی‌های دانشگاهی در ایران دانست و گفت: «ما دولت ایران را مسئول وضعیت و سلامت رامین جهان بگلو می‌دانیم»

پرده اول: اسلام طالبانی

عبدالملک ریگی رهبر گروهک تروریستی جند الله در شرق کشور که هفته قبل دستگیر شد، طلبه‌ای است وهابی از حوزه تحت اشراف دولت سعودی و نماینده اسلام طالبانی در ایران که با دلارهای نفتی اداره می‌شود؛ کسی که به جای تبلیغ و به کارگیری قلم از سلاح گرم استفاده می‌کند و به جای ارائه منطق و اقامه استدلال، سر می‌برد و تیر خلاص می‌زند. صحنه‌های دلخراش سربریدن مردم بی‌گناه در جاده بم، کرمان و زابل، زاهدان و قتل عام ده ها تن از مردم بی گناه، دل هر انسان سنگ دلی را می خراشد. این گروهک که اخیرا با ارشاد حامیان غربی‌اش نام خود را از «جندالله» به جنبش مقاومت تغییر داد تا بتواند به صف جبهه دموکراسی خواهی، و به اصطلاح اصلاح‌طلبان بپیوندد.البته در آخرین روزهای عمر حکومت طالبان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی طی بیانیه ای رسمی، طالبان به رسمیت شناخته شد.

پرده دوم: اسلام منفعل آمریکایی

این گروه که در برابر غرب سخت منفعل اند و سعی می کنند اسلام را طوری عرضه کنند که با اومانیسم و لیبرالیزم و سکولاریزم بسازد در طی 20 سال اخیر همواره تلاش کرده اند با اسلام ناب محمدی (ص)به مبارزه برخیزند و دست در دست استکبار جهانی برای شکست اسلام و جایگزین کردن لیبرالیزم بکوشند و اخیرا نیز در صدد بودند با پیاده کردن مدل انقلاب های مخملین در کشور برای همیشه کار نظام اسلامی ر ایکسره کنند.یکی از افرادی که در دهه اخیر در این جبهه سخت به تکاپو افتاده بود رامین جهان بگلو بود؛ او در خانواده‌ای متولد شد که پدرش امیرحسین جهان‌ بگلو در ابتدای دهه 20 محفلی به نام "انجمن اصلاح " پایه‌گذاری کرد و در سال 1323 به حزب توده ایران پیوست(شوالیه‌های ناتوی فرهنگی به نقل از چپ در ایران اسناد ساواک، ش 83، ص 2.)
پس از کودتای 28 مرداد 1332 از حزب توده برید و به دربار پهلوی رفت و نمایندگی رژیم ستم شاهی در سازمان اوپک شد مادرش «خجسته کیا» دارای تحصیلات دانشگاهی از انگلستان که خانه‌اش را به پاتوق جمعی از هنرمندان بهایی و کارگزاران فرهنگی عصر استبداد پهلوی دوم تبدیل کرده بود در سال 1346 به عنوان مشاوری نافذ برای شورای عالی جشن هنر شیراز برگزیده شد(همان ص45)
رامین نیز فارغ‌التحصیل در رشته دکترای فلسفه سیاسی از سوربن فرانسه است و در بنیاد مطالعات ایران به مدیریت اشرف پهلوی در شهر واشنگتن مشغول به کار شد او در همین زمان به عنوان خبرنگار رادیوی بی بی سی نیز فعالیت می‌کرد. در تابستان سال 1380 بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی که به عبارتی همان اندیشکده سازمان جاسوسی سیا می باشد، از وی دعوت به همکاری کرد. و در همین زمان از مشاوران مهم نهادهای دولت محمد خاتمی شد و به روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعیان اصلاحات رفت و آمد می‌کرد و از او به عنوان یک کارشناس مهم سیاسی در نشست‌های مهم اصلاح طلبان دعوت به عمل می‌آمد و مصاحبه‌هایش در روزنامه‌هایشان با آب و تاب خاصی به چاپ می‌رسید. عیسی سحر خیز، مدیر کل وقت مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات مصاحبه وی را به عنوان یک اسلام‌شناس در ماهنامه "آفتاب " چاپ می‌کند. رامین در این مصاحبه، زرتشت را به جایگاه برترین «پیامبر عدم خشونت،‌ شکیبایی و مدارا» می‌نشاند و حتی از پیامبر اکرم (ص) بالاتر می‌برد!(همان ص61) وی معتقد است مکتب اسلام همانند ایدئولوژی کمونیزم چنان سست و بی‌مایه است که آژانس‌‌‌‌‌های امنیتی غرب، با یافته‌های استراتژیک از جنگ سرد،‌ می‌توانند مهر پایان بر آن بزنند.(همان ص65)
وی در« مانیفیست روشنگری» که به سفارش اصلاح طلبان نوشته است، دین مقدس اسلام را توحش و سنت ایرانی را توحش فرهنگی می‌خواند.(همان ص85) وی در میزگردی که روزنامه دانمارکی میان او و علوی‌تبار برگزار کرده بود خطاب به علوی‌تبار گفت شماها دروغ‌ می‌گویید که اصلاح‌طلبید؛ نمی‌شود با حقوق هم جنس‌بازان و بهائیان مخالف بود، ولی در عین حال شعار اصلاح‌طلبی داد. (همان، ص 113)
در انتخابات مهم ریاست جمهوری از حامیان جدّی کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی بود و در بیانیه‌ای مشترک با محمد خاتمی،‌ مهدی کروبی، مصطفی معین، یوسف صانعی و.... با عنوان بیانیه موسوم به جنبش ملی نخبگان از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی حمایت کرد سرانجام در 5 اردیبهشت 85 در حالی که در فرودگاه مهرآباد برای پرواز به مقصد بروکسل برای ارائه طرح بررسی در پروژه براندازی نرم آمده بود با حکم ویژه بازپرس امنیت دادستانی عمومی و انقلاب تهران و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیری و بازداشت شد.

پرده سوم: حمایت متقابل اسلام طالبانی و منفعل آمریکایی

پس از بازداشت جهان بگلو، شورای مرکزی حزب مشارکت نیز طی بیانیه‌ایی هماهنگ با ریگی، جهان بگلو را یکی از «چهره‌های روشنفکر ایران» خواند و نسبت به بازداشت او اظهار نگرانی کرد (ایلنا 12/2/85) زیرا وی یکی از نویسندگان ثابت یا مصاحبه شوندگان مهم در همه روزنامه‌های این حزب مثل نوروز، وقایع اتفاقیه، یاس نو و .. بود.
زمانی که محمد رضا خاتمی دبیر کل حزب مشارکت و نایب رییس مجلس ششم، به ریاست مرکز پژوهش اسلامی مجلس برگزیده شد، به خاطر شیفتگی به اندیشه‌‌های سکولاریستی، از وی برای شرکت در جلسات مشورتی و سخنرانی دعوت، به عمل می‌آورد. علاوه بر این رامین، معرفت شناسی توسعه به پژوهشگران مجلس ششم درس می‌داد.( شوالیه ناتوی فرهنگی ص 91 )علاوه بر آن، روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های حلقه کیان او را الگوی مطلوب برای روشنفکران ایران معرفی می‌کردند. وی از عناصر اصلی حلقه کیان بود که تا خرداد 76 عصر هر چهارشنبه در دفتر ماهانه کیان با حضور عناصری مثل سعید حجاریان، شمس الواعظین، اکبر گنجی، سروش، هاشم آغاجری، عماد الدین باقی و ... تشکیل می‌شد رامین به پیشنهاد آن‌ها «مانیفست روشنفکری» را به رشته تحریر درآورد که در آن دین اسلام را ایده توحش و سنت ایران را توحش فرهنگی خواند.(همان، ص 84)
محسن کدیور یکی از اعضای حلقه کیان و مرکز استراتژیک زمان هاشمی، دستگیری خودسرانه جهان بگلو را نشان دهنده وضعیت خطرناک آزادی‌های دانشگاهی در ایران دانست و گفت: «ما دولت ایران را مسئول وضعیت و سلامت رامین جهان بگلو می‌دانیم»(همان، ص 204)
عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جند الله نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد حاضریم در برابر آزادی شخصیتی مثل دکتر جهان بگلو که برای دموکراسی، حقوق بشر و حق طلبی ایستادگی کرده، گروگان هایمان را با جمهوری اسلامی مبادله کنیم. برای ما حس آزادگی مهم است، حتی حاضریم از بهایی‌ها، نیز دفاع ‌کنیم. علاوه بر آن فرقه ضاله بهائیت نیز خواهان آزادی وی شد.(همان ص 223)
دولت کانادا نگران امنیت رامین جهان بگلو است، شورای اتحادیه اروپا نیز با بیانیه‌ای از بازداشت فیلسوف ایرانی! اظهار نگرانی کرد.(همان ص 223)
مرکز مطالعات اشرف پهلوی، سایت گویانیوز و 621 نفر از عناصر مسأله‌دار مثل مسعود بهنود، عباس امیرانتظام، سیمین بهبهانی مشاور اشرف پهلوی، اکبر گنجی، سعید حجاریان، حاتم قادری، یوسفی اشکوری، و ... طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت جهان بگلو خواهان آزادی سریع وی شدند! (همان ص 218)
حزب کومله، فدائیان خلق، حزب دموکرات کردستان، سازمان اتحاد فدائیان خلق، چهار سازمان تروریستی به خاطر تلاش جهان بگلو برای استقرار دموکراسی در ایران از وی دفاع کردند و خواهان آزادی او شدند. (همان، ص224)

پرده چهارم:حمایت آمریکا از اصلاح طلبان

بارها رییس جمهور آمریکا چه بوش و چه اوباما رسماً از اصلاح طلبان حمایت کرده اند و در فتنه های اخیر نیز آن ها را مورد حمایت های صریح رسانه ای، مالی، سیاسی قرار داده اند. حمایت اصلاح طلبان از سران فتنه و خیانت کارانی از قبیل جهان بگلو بسیار صریح و آشکار است سران فتنه از یک سو اعدام دو تن از انجمن پادشاهی که به جرم محاربه با نظام اسلامی اعدام شدند را محکوم کردند و نسبت به دستگیری عبد المالک ریکی نیز حاضر نشدند از وی تبری نمایند.

نتیجه: هدف براندازی نظام اسلامی است چه از طریق سلاح وچه از طریق قلم.

همه این پرده‌ها نشان از یک واقعیت دارد و آن، این که غرب به ویژه آمریکا به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی و مقابله با اسلام و قرآن است و هر گروه و فرقه‌ای چه با سلاح و چه با قلم با جمهوری اسلامی به جنگ برخیزد از آن‌ها حمایت می‌کند.
گروهک‌های معاند با نظام اسلامی از یک آبشخور فکری سیراب می‌شوند ولی تاکتیک‌های آن‌ها متفاوت است؛میان کومله، دموکرات، فدائیان اکثریت، منافقین و گروهک جند الله که با زبان تفنگ سخن می‌گویند با جهان بگلو، سروش، کدیور و... که با قلم و زبان می‌نویسند و می‌گویند تفاوت ماهوی وجود ندارد؛ همه زیر آتش تهیه انگلیس، فرانسه، آمریکا حمله می کنند.
دستگیری عبد المالک ریگی، ضربه کاری به ستاد عملیات غرب بر ضد نظام اسلامی بود. آخرین خبرها حاکی از آن بود که آمریکا و انگلیس در صدد ادغام گروهک های جند الله، منافقین، کومله، ‌دموکرات و... بودند و در همین راستا عبد المالک ریگی با تعدادی از عناصر و فرماندهان سازمان منافقین در پاکستان دیدار کرده بود. دستگیری وی ضربه سختی به این ستاد عملیاتی و اصلاح طلبانی بود که برای سرنگونی نظام اسلامی به یک ائتلاف رسیده بودند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد