سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ماجرای استخاره ریگی در هواپیما

ماجرای استخاره ریگی در هواپیما 

 

همزمان با انتشار روایتها و اخبار متناقضی درباره بازداشت ریگی، یک مسئول بلند پایه امنیتی در جلسه خود با برخی مسئولین کشور به بیان جزئیات منتشر نشده ای از بازداشت سرکرده گروهک تروریستی "جندالشیطان" و اعترافات اولیه وی پرداخت.

 به گزارش جهان، این مسئول امنیتی اظهار می کند که علی رغم اینکه بارها ریگی در تیر رس نیروهای ایرانی در خاک پاکستان و افغانستان قرار داشته، ماموران امنیتی به توصیه مقامات عالی رتبه نظام سعی در زنده بازداشت کردن وی داشتند که نهایتاً این امر محقق می گردد.

وی درباره چگونگی بازداشت ریگی در هواپیما می افزاید: هنگامی که خلبان هواپیما از دستور فرود اضطراری استنکاف می کند، دو هواپیما جنگی نیروی هوایی با شلیک موشک وی را مجبور می کنند در فرودگاه فرود بیاید.

در فرودگاه بندرعباس دو نفر از کسانی که قبلاً ریگی را دیده بودند با ورود به هواپیما از حضور وی اطمینان حاصل می کنند و سپس برای اینکه به مسافران آسیبی نرسد اعلام می شود به دلیل احتمال فعالیت تروریستی (یا بمب گذاری) باید هواپیما را ترک نمایند.

در هنگام پیاده شده ریگی و همراهش "ملا محمد جان" معروف به حمزه که معاون ریگی بوده است، ماموران ایران این دو فرد را بازداشت می کنند.

ریگی در اعترافات خود ادعا می کند که هنگام شلیک موشک توسط هواپیمای جنگی ایران، به احتمال بازداشت شدنش شک کرده بود و بنا داشته که از هواپیما بیرون بپرد و خود کشی نماید که بعداً استخاره نموده و با توجه به بد آمدن استخاره اش از این کار منصرف شده است!

ریگی همچنین به ارتباط گسترده با سرویس امنیتی پاکستان و افغانستان اعتراف کرده و اعلام می کند پس از ترور (شهید) شوشتری پاکستان اقدامات وی را محدود کرده و به وی توصیه می کند که از کویته خارج شده و در کوهها مستقر شوند. البته چندی بعد نیز با هماهنگی دوباره به شهر باز می گردند.

گفته می شود در هنگام بازداشت ریگی وی پیشنهاد معامله و پرداخت رشوه برای آزادی خود را به ماموران می دهد و حتی شنیده شده وی در ابتدای بازداشت خود به شدت گریسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد