سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>خداحافظی موسوی وکروبی با امام

خداحافظی موسوی وکروبی با امام  

 

به گزارش جوان آنلاین ، دو تن از حامیان رسانه ای موسوی و کروبی در خارج کشور ، با اعلام دریافت پیغام هایی از آنها مبنی بر خروج از ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ، بر تغییر ماهیت جنبش سبز و رهبران آن از هویت اصلاح طلبی به هویت رادیکال ضدساختاری تاکید کردند.

 در همین زمینه علی افشاری عضو سابق طیف علامه دفتر تحکیم که هم اکنون با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا و رادیو زمانه همکاری می کند ، در یادداشتی ، سیر عبور موسوی و کروبی از خط امام(ره) را تبیین نموده و نوشته است: « جنبش سبز پیش از انتخابات بر اساس احیای پروژه اصلاح طلبی دوم خرداد حرکت می کرد تا با فتح قوه مجریه به ترمیم سیاسی نظام پرداخته و از ظرفیت های موجود در قانون اساسی برای تغییرات استفاده کند. برنامه های ارائه شده از سوی دو کاندیدای اصلاح طلب ضمن اینکه سویه های مشترکی داشت، اما از تفاوت های جدی نیز برخوردار بود. برنامه های مهدی کروبی از لحن و محتوی رادیکال و مدرن تری برخوردار بود. در حالی که خواست اولیه میر حسین موسوی حرکت در مرز اصول گرایی و اصلاح طلبی بود.»
وی افزوده است: « مسیر شتابان مبارزات انتخاباتی ، سمت گیری های دو کاندیدا را متحول نمود بگونه ای که موسوی کاملا در حوزه اصلاح طلبی قرار گرفت و مهدی کروبی از چهارچوب متعارف نظام و قانون اساسی خارج شد. در کل عمده وعده ها و مواضع اتخاذ شده از سوی کاندیداهای اصلاح طلب نه با کارنامه عملکرد آنها در گذشته تناسب داشت و نه در قالب هویت تاریخی جمهوری اسلامی و جریان خط امام می گنجید. اما میل به کسب آراء نیروهای خواهان تغییر باعث شد تا مواضع ادعایی آنها در اعتقاد به گفتمان نظام ، قانون اساسی ، امام و ولایت فقیه در عرصه عمل ناخواسته روز به روز کمرنگ تر گردد.»
افشاری در ادامه با اشاره به مسائل بعد از انتخابات و تغییر راهبرد سران جنبش سبز به سمت نافرمانی مدنی و اعتراضات خیابانی نوشته است: « در این مرحله طیف جدیدی ازنیروهای تحول خواه که معتقد به شرکت در انتخابات نبودند ، نیز به حرکت اعتراضی پیوستند و یا به حمایت مشروط از آن پرداختند. در صف نیروهای تازه پیوسته هم گرایش اصلاحات ساختار شکن ، هم انقلابی و اپوزیسیون برانداز وجود داشتند. از این زمان به بعد تا کنون تعامل ها و تصادم های این پاره های متفاوت و متعارض شکل کلی تحرکات جنبش سبز را تعیین کرده است. سیر تحولات جنبش سبز نیز به تدریج رادیکال تر شده و از سرمشق اصلاحات در داخل چهارچوب نظام دور تر شده است. اگرچه هنوز رهبران سمبلیک چون موسوی و کروبی هژمونی را در دست دارند اما در میان نیروهایی که در صحنه خیزش های عمومی حضور دارند، گرایش رادیکال دست بالا را دارد.»
از سوی دیگر ، نوری زاده که به همکاری با سرویس های امنیتی آمریکا و اسرائیل و نیز رسانه های وابسته به این دو سرویس شهرت دارد و طی ماه های اخیر از فعالان حمایت از موسوی و کروبی در رسانه های خارجی بوده ، طی یادداشتی تصریح کرد: « بعد از ۲۲ بهمن حالا موسوی و کروبی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید روزهای سبز را از روزهای ... اهل ولایت فقیه جدا کرد. به ویژه روزهائی که یکسره مصادره شده‌اند. شما نمی‌توانید طرفدار آزادی و حقوق بشر و مردمسالاری باشید آن وقت تولد امام‌خمینی را جشن بگیرید. نمی‌شود ضد ولایت ... بود و در سالروز درگذشت بنیانگذار آن لباس سیاه پوشید و نوار سبز روی آن زد. چنانکه در ۲۲ بهمن امسال نیز دیدیم رژیم با همه توانش به میدان آمد تا مانع تصرف ولو جزئی از ۲۲ بهمن توسط جنبش سبز شود.»
نوری زاده در یادداشت خود تاکید کرده است: « موسوی و کروبی که همچنان گرفتار تعلقات خود به نظام هستند (و هر کدام نظام را آنگونه که می‌خواسته‌اند و می‌خواهند تصویر می‌کنند) نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید تغییری اساسی در تاکتیک های خود بدهند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد