سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>پشت پرده عملیات دستگیری ریگی

پشت پرده عملیات دستگیری ریگی 

 

شرور مشهور شرق در راه رفتن از کراچی به دوبی که نهایتاً می‌خواست به اروپا برود توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

به گزارش جوان به نقل از یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود عبدالمالک ریگی قرار بود از کراچی به دوبی برود و سپس راهی قرقیزستان شود تا با پشتیبانی آمریکا راهی اروپا شود. ریگی قبلاً از راه جبل‌الطارق به اروپا می رفت اما با توجه به لو رفتن این مسیر، او راه خود را تغییر داده بود.

عبدالمالک ریگی قرار بود با دستگاه اطلاعاتی امارات و برخی شیوخ این کشور که وهابی هستند جلسه‌ای داشته باشد. اینکه چرا با آنها جلسه داشته است از موارد زیر سؤال است. این مسأله با توجه به ارتباطات وسیع او با سیا، موساد و دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان، امارات، انگلیس و پاکستان یک رویه معمول در چند سال گذشته برای او بود. آمریکا پس از اشغال افغانستان در سال 1996، جلسه‌ای با حضور اعضای خلق بلوچ در کویته پاکستان برگزار کرد و عبدالمالک ریگی آنجا از سوی آمریکایی‌ها برای انجام عملیات تروریستی شناسایی شد. توانایی بلوچ‌ها و آمریکایی‌ها برای کمک به یکدیگر در این جلسه بررسی شد و توافقاتی به دست آمد.

ریگی به دلیل جرائمی که در زاهدان انجام داده و همچنین عقده‌های شخصی به دلیل برخی رفتارهای غیراخلاقی با او به پاکستان گریخته بود و آنجا توسط آمریکایی‌ها و برخی دستگاه‌های اطلاعات سایر کشورها شناسایی شده بود تا عملیات تروریستی را علیه مردم مظلوم بلوچ انجام دهد. به این ترتیب جنایات او علیه مردم و مرزبانان آغاز شد. از همان زمان فعالیت سربازان گمنام امام زمان (عج) به دنبال دستگیری این فرد افتادند.

آغاز تلاش‌ها برای دستگیری ریگی

این منبع آگاه ادامه داد: پس از انفجار اتوبوس پاسداران انقلاب اسلامی در سراوان، رئیس جمهور (احمدی‌نژاد) هر امکاناتی را که موجود بود در اختیار سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار داد تا موقعیت آن فراهم شود که ریگی را دستگیر کنند. پس از آن بود که دو سه بار تا دستگیری ریگی در خاک پاکستان پیش رفتند اما هلی‌کوپترهای آمریکایی آنها را از محاصره نجات دادند. یکبار هم که در حج می‌شد او را دستگیر کرد توسط دستگاه اطلاعاتی ارتش عربستان فراری داده شد.

ریگی کم کم به عامل آمریکا تبدیل شد تا آنجا که آدرس و نشانی‌های رهبران طالبان پاکستان را به آمریکا‌یی‌ها می‌داد. کشته شدن بیت‌الله محسود و برخی فرماندهان تحت امر او از طریق اطلاعات نقطه‌ای ریگی توسط آمریکایی‌ها انجام شد.

بعد از اینکه سردار شوشتری به شهادت رسید یک اراده ملی برای دستگیری زنده ریگی به وجود آمد. یک سری کار دیپلماتیک انجام گرفت و به موازات آن فعالیت‌های اطلاعاتی وارد فاز جدیدی شد. ارتباط ریگی با سرویس‌های اطلاعاتی سیا، موساد، انگلیس، عربستان،‌امارات و پاکستان نشست‌هایی داشته است. نشست‌های مختلف با خان محمد میرالاشاری برقرار و جنبش خلق بلوچ را احیا کرد. اولین سفر ریگی به یک کشور خارجی به انگلیس بود. ضمن اینکه برای رفتن به برخی کشورها محدودیت داشت چرا که آمریکایی‌ها می‌ترسیدند او دستگیر شود.

بالاخره ریگی در حالی که از کراچی به دوبی می‌رفت در آسمان ایران، رهگیری و در فرودگاه نزدیک بندرعباس هواپیمای حامل او، فرونشانده و دستگیر شد.

دست بلند ایران در عملیات اطلاعاتی

به گزارش جوان دستگیری ریگی از این نظر که دستگاه اطلاعاتی،‌او را در پایگاه‌های آمریکایی رهگیری می‌کرد و در یک لحظه مناسب او را دستگیر کرده، نشان ازاقتدار جمهوری اسلامی در عرصه فرامرزی است. این مسأله در چارچوب سیاست دست بلند اطلاعاتی که رئیس‌جمهور گفته بود قابل ارزیابی است.

دستگیری یک شرور و آدمکش که از محیط خارجی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده از این نظر مهم است که یک رفتار مسؤولانه در برابر ملت خودمان و جامعه بین‌المللی انجام شده و در منظر واقعی مبارزه با تروریسم صورت گرفته است در حالی که آمریکا برای دستگیری بن لادن یک کشور را اشغال کرده و انسان‌های زیادی را به کشتن داده تا آنجا که به مجلس عروسی و از این قبیل رحم نکرده است اما موفق نشده‌اند. آمریکایی‌ها با دستگیری برخی عناصر در افغانستان و پاکستان آنها را پس از بازداشت به مزدور خودشان تبدیل می‌کنند.

ریگی یکی از کسانی است که پس از اشغال افغانستان توسط آمریکا به کار گرفته شد و جدیداً قصد داشت به کمک القاعده گروه‌هایی را در آسیای میانه سازماندهی کند. آمریکا با استفاده از این امر تلاش می‌کند موازنه اطلاعاتی را به نفع خود تغییر دهد. این مسأله می‌تواند امنیت در منطقه جنوب فدراسیون روسیه وشمال غرب چین را متشنج کند.

دستگیری ریگی با توجه به اهمیت کار اطلاعاتی آن را می‌توان مرصاد (2) نامید. چرا که همه دستگاه‌های اطلاعاتی رو دست خوردند و دست‌های خود را به عنوان تسلیم و سکوت بالا بردند چرا که غافلگیر شدند.

با توجه به اینکه عملیات مذکور در نوع خود در جهان بی نظیر بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد