سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ارتباط سازمان سیا با ریگی

 

ارتباط سازمان سیا با ریگی

 

 

در حالی که واشنگتن ارتباط با "عبدالمالک ریگی " را انکار کرده است یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سازمان جاسوسی آمریکا از ریگی حمایت و تشویق کرده است

به گزارش فارس،‌ روزنامه "مک‌کلاچی " در گزارشی به نحوه دستگیر شدن "عبدالمالک ریگی " سرکرده یکی از گروهک‌های تروریستی اشاره کرد.
در حالی که آمریکا ارتباط با این سرکرده را انکار کرده است، این روزنامه به گزارش آوریل 2007 شبکه خبری "ای‌بی‌سی‌ نیوز " اشاره می‌کند که در آن گزارش به وضوح اعلام شده بود که مقامات آمریکایی از سال 2005 به طور مخفیانه گروه ریگی را تشویق و حمایت ‌کرده‌اند.
همچنین الجزیره انگلیسی سال گذشته مصاحبه‌ای با "عبدالحمید ریگی " برادر عبدالمالک ریگی انجام داده بود.
در این مصاحبه عبدالحمید گفته بود که در سال 2004 یک ژنرال آمریکایی در اسلام‌آباد پاکستان با مالک دیدار کرده بود و این ژنرال آمریکایی از وی خواسته بود تا عملیات خود را فراتر از مرزهای سیستان و بلوچستان و حتی در تهران انجام دهد.
مالک نیز به این ژنرال آمریکایی گفته بود در صورتی که پول و تجهیزات کافی وجود داشته باشد، گسترش عملیات امکانپذیر است.
"حیدر مصلحی " وزیر اطلاعات ایران نیز روز گذشته و در نشستی خبری تاکید کرد که عبدالمالک ریگی 24 ساعت قبل از دستگیری در یکی از مقرهای آمریکا در افغانستان حضور داشته است، اما یکی از مقامات ارشد آمریکایی امروز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، در واکنش به اظهارات مصلحی، این موضوع را انکار کرد.
ریگی که سرکرده اشرار شرق ایران بود طی سالیان اخیر جنایت‌های گوناگونی را در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است. آخرین جنایت این گروهک تروریستی روز یکشنبه (26 مهر/ 18 اکتبر) در سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت که در آن حادثه تروریستی 42نفر از جمله تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سردار "شوشتری " جانشین فرمانده نیروی زمینی نیز در میان آنها بود به شهادت رسیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد