سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>سخنان بی پرده وزیر دادگستری درباره سران فتنه و مفسدان اقتصادی

ادله کافی برای دستگیری کروبی و موسوی وجود دارد اما  

 

 

 

کسی که برای خود یک حق ویژه‌ای [به خاطر اینکه وزیر یا استاندار و فرماندار یا مدیر کل است]، قائل باشد، مشمول لعن خداوند است، //برداشت من اینست که اگر قرار باشد راس هرم‌ فتنه دستگیر شوند، شاید هیچ اتفاقی نیفتد و یا اینکه قضیه نارس باشد و پخته نشده باشد و لذا باید مقداری تامل شود تا افشاگری‌ ها انجام گیرد و خطوط‌ شفاف شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری که در نشست شورای مرکزی تشکل فرهنگی - دانشجویی حامیان دولت (گروه 72 تن ایران اسلامی) سخن می‌گفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی به ارمغان آورده و اتفاقاتی که در طول 30 سال گذشته رخ داده، عبرت آموز است.
وی افزود: در دهه مبارکه فجر برنامه مستند بسیار خوبی تحت عنوان "شاخص " از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد که برخی شب‌ها فرصت کردم آن را ببینم و به این نتیجه رسیدم که حضرت امام (ره) واقعا این روزها را می‌دیدند و گرفتار فتنه‌هایی بودند که امروز با پیچیدگی و ظرافت بیشتر اتفاق افتاده است.
وزیر دادگستری که موضوع سخنرانی خود را به 30 سال انقلاب و آغاز دهه پیشرفت و عدالت اختصاص داده بود، گفت: تحقیقا برای همه محرز شده است که گردانندگان اصلی دفتر هماهنگی بنی صدر با مردم و روزنامه انقلاب اسلامی مخصوصا از نیمه دوم سال 59 که جنگ بر ما تحمیل شده بود، منافقین بودند.
بختیاری افزود: حضرت امام (ره) با وجود شناخت از ماهیت بنی صدر در عین حال حوصله به خرج می‌دادند و راز این صبوری هم بعدها بر همگان معلوم شد؛ چرا که اگر همان اول برخورد می‌شد چه بسا آنها در آینده مظلوم‌نمایی می‌کردند و با یارگیری توطئه‌های خصمانه درون خود را اجرایی می‌کردند، اما وقتی به آنان میدان داده ‌شود، خودشان را نمایان می‌کنند و وقتی خودشان را رو کردند، طرفداران آنها خود به خود ریزش می‌کنند و در آن موقع تصمیم‌گیری خواهد شد که همینطور هم شد.
وزیر دادگستری گفت: امام (ره) بارها به بنی صدر تذکر دادند و حتی بعد از 14 اسفند 59 که اتفاقاتی افتاد که آیت‌الله العظمی گلپایگانی نگران شدند و خدمت امام نامه نوشتند که حضرت امام هم به دغدغه‌های ایشان پاسخ دادند و تاکید فرمودند "به حول و قوه الهی با عناصری که این حادثه را به وجود آوردند، برخورد خواهد شد "، باز هم امام بنی صدر و همفکران او را نصیحت می‌ کردند.
بختیاری افزود: داستان بنی صدر به جایی رسید که حضرت امام (ره) فرماندهی کل قوا را از او گرفتند و ساعت 12 پیام ایشان صادر ‌شد و از آن سو شرایط به قدری آماده بود که تمام مردم وقتی طرح عدم صلاحیت بنی‌ صدر در مجلس رای آورد، همان کسانی که به او رای داده بودند، در خیابان ریختند و شور و هیجان به وجود آمد.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام وقتی نظر مجلس درباره بنی صدر را تنفیذ کردند، به شور و هیجان مردم اشاره فرمودند و باز هم آنجا نصیحت کردند و فرمودند "آقای بنی ‌صدر را نصیحت می‌ کنم که بیاید و خود را از آنها جدا کند "، اما وی این کار را نکرد و آن اتفاقات افتاد، اضافه کرد: الان هم رهبر معظم انقلاب نسبت به سران فتنه مکررا و به طور شفاف تذکراتی دادند که چندین بار از سیما پخش شد و بیش از 200 نماینده مجلس و ائمه جمعه خواستار روشن شدن موضع آنها شدند اما این افراد موضع خود را مشخص نکردند.
بختیاری افزود: اگر این آقایان دو ماه قبل بازداشت می‌شدند که دلائل این کار هم وجود داشت، مطمئن باشید الان آنطور که در بین مردم مطرح است که چرا اینها موضع نگرفتند، اتفاق نمی‌افتاد اما اکنون در بین مردم نسبت به آنان نفرت ایجاد شده است و ثمره رویکرد آنها را می‌بینیم و اگر پیش از حادثه عاشورا برای مردم ولایت‌مدار ما واقعا سر سوزنی تردید و شبهه وجود داشت، این تردید‌ها بر طرف شد.
وزیر دادگستری گفت: رهبر معظم انقلاب حتی بعد از حادثه روز عاشورا هم از آنها خواستند که موضع خود را مشخص و خط ‌شان را از دشمنان نظام جدا کنند اما این اتفاق نیفتاد و دقیقا همان مسئله بنی ‌صدر در حال تکرار است؛ امام راحل (ره) چند بار به بنی صدر فرمودند خط خود را از عوامل فتنه مثل جبهه ملی و نهضت آزادی و منافقین جدا کنید اما او به نصایح امام توجه نکرد.
بختیاری افزود: وقتی طرفداران بنی ‌صدر دیدند که او به حرف امام عمل نکرد، تردیدشان بر طرف شد و یقین پیدا کردند که بنی ‌صدر با ولایت و رهبری زاویه پیدا کرده و کم کم ریزش کردند؛ الان هم شرایط همینطور است و با آنکه دلایل کافی برای دستگیری سران فتنه وجود دارد اما یکی از نقاطی که باید مصلحت‌ اندیشی شود، اینجاست.
وی ادامه داد: برداشت من اینست که اگر قرار باشد راس هرم‌ فتنه دستگیر شوند، شاید هیچ اتفاقی نیفتد و یا اینکه قضیه نارس باشد و پخته نشده باشد و لذا باید مقداری تامل شود تا افشاگری‌ ها انجام گیرد و خطوط‌ شفاف شود؛ هر چه از عمر این فتنه می‌گذرد، حضور مردم در صحنه برای مقابله با فتنه‌گران قوی‌تر می‌ شود.
وزیر دادگستری با اشاره به "درخواست مردم مناطق مختلف کشور برای دستگیری سران فتنه و آماده بودن زمینه این کار "، گفت: هفته گذشته در دامغان حدود 300 نامه‌ به من دادند که بخش عمده این نامه‌ها طرح سئوال درباره علت عدم دستگیری سران فتنه بود و در بابل هم با جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج جلسه داشتیم که آنجا هم توضیحاتی به صورت مختصر دادم و تاکید کردم اگر این اقدام به موقع باشد، آنها نمی توانند مظلوم‌نمایی و میدان داری کنند.
بختیاری با توضیح اینکه عدم برخورد با سران فتنه به معنای سازش نیست و احتمال داده شده در جهت رعایت مصلحت نظام است، دو نکته را در ماجرای بازداشت اغتشاشگران بعد از انتخابات عجیب دانست که به گفته او یکی اینست که گاهی برخی می‌گویند افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر چشم بسته دستگیر شده‌اند و باید آزاد شوند و دیگر اینکه با وجود این همه اتفاقات هنوز هم برخی آقایان موضع خود را شفاف اعلام نکرده‌اند که قطعا با وجود ادله جرم، به خاطر حوادثی که اتفاق می‌افتد، بار آنها سنگین‌تر می‌ شود.
عضو کابینه دهم با بیان اینکه امروز مطالبه برخورد با سران فتنه در میان توده مردم به عنوان صاحبان واقعی انقلاب عمومیت یافته، گفت: چند وقت پیش که در یکی از روستاهای شهرستان بابل یادواره شهدا برگزار بود، پس از سخنرانی من یکی از پدران شهدا سروده‌ای را در خصوص خیانت‌های سران فتنه قرائت کرد که با صلوات حضار مورد تشویق قرار گرفت و برای من جالب بود که این مسئله حتی به روستاها هم رسیده است.
بختیاری افزود: سران فتنه برنامه‌های وسیعی داشتند و چند هفته پیش هم پنج سناتور آمریکایی رسما در نامه‌ای به هیلاری کلینتون پرسیدند چرا 46 میلیون دلاری که برای جنگ نرم با ایران و فعال کردن اینترنت در کشورمان اختصاص داده‌اند، هزینه نمی‌‌شود و این موارد یکسری مسائل از توطئه‌های پشت پرده است اما خداوند حافظ ملت ماست و مردم با حضور خود در صحنه بصیرت و همدلی را به نمایش گذاشتند.
وی بر همین اساس بار دیگر تاکید کرد "عدم دستگیری سران فتنه صرفا بر اساس مصالح نظام و کشور است " و به مردم اطمینان داد که با وجود اسناد و دلایل متقن برای برخورد با فتنه آفرینان قطعا با آنها در موعد مناسب برخورد می شود و در این خصوص سازش یا اهمال نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فعالیت رسانه‌ها در کشور پرداخت و با بیان اینکه در این زمینه دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، گفت: بحث اصلی دفاع از قانون است و اگر کسی از روزنامه‌‌ای شکایت کند که مطلبی نوشته و با آبروی شاکی بازی کرده، تکلیف دستگاه قضایی چیست؟
بختیاری افزود: دستگاه قضایی در بدو امر به شاکی توصیه می کند بر اساس حق قانونی خود به روزنامه پاسخ دهد و روزنامه هم بر اساس قانون مکلف است جوابیه را در همان ستون و در همان صفحه با همان تیتر منتشر کند اما اگر فرد شاکی مدعی شد که روزنامه این کار را انجام نداد، دادسرا وارد رسیدگی به این مساله می شود و این تکلیف صریح قانونی است و استنکاف از رسیدگی به شکایت از سوی هر کس باشد، جرم است و باید با آن برخورد شود.
وی اضافه کرد: طبق قانون وقتی شکایتی از یک رسانه مطرح ‌می شود، متهم یا متهمین به دادسرا دعوت می‌ شوند و بعد از تفهیم اتهام از خود دفاع می‌ کنند و در نهایت منتهی به گذشت یا عدم گذشته شاکی می‌ شود و اگر شاکی گذشت نکرد، پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارجاع داده می شود و دادگاه باید با حضور هیئت منصفه موضوع را رسیدگی کند و بدون حضور این هیئت حق رسیدگی به پرونده را ندارد.
وزیر دادگستری در پاسخ به پرسش یکی از اعضای شورای مرکزی گروه 72 تن ایران اسلامی که سئوال کرد "آیا دادسرا از نظر قانونی در مقطع رسیدگی به پرونده در دادسرا، مجاز به بستن دفتر روزنامه است "، این کار را قانونی دانست.
عضو کابینه احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرپذیری اقتصاد کشور از حوادث پس از انتخابات پرداخت و اظهار داشت: جریان فتنه بزرگ‌ترین ضربه را به کشورمان وارد کرد و با آنکه موجب رو شدن دست بسیاری و بیمه شدن انقلاب اسلامی برای سال‌های طولانی آینده شد، اما سرمایه‌گذاری خارجی به خاطر حوادثی که رخ داد، با رکود مواجه شد.
بختیاری افزود: سرمایه‌گذاری نیازمند امنیت است و اگر ما از همه چیز گذشت کنیم، از ضربه‌ای که به حیثیت معنوی نظام اسلامی ما با آن آزادی و با آن محتوای غنی و آرمان‌های شهدا که در کنارش هست، وارد شد و از ضربه اقتصادی که به کشور در شرایطی که دنیا با سونامی اقتصادی مواجه شده، وارد کردند، نمی توانیم بگذریم.
وی ادامه داد: آمریکا از سونامی اول مقداری لطمه خورد اما توانست زود خود را جمع کند ولی اکنون که سونامی اقتصادی دوم در راه است، آنها به شدت نگران هستند، اما ایران توانست با همه سونامی‌هایی که در آمریکا و اروپا بعضی‌ نقاط دیگر اتفاق افتاد، کنار بیاید اما عده‌ای با فتنه آفرینی می خواهند ما را در معرض آسیب قرار دهند.
"کشور ما با وجود مشکلات زیادی که کارخانجات ما داشتند، با چنگ و دندان وضعیت اقتصادی را اداره کرد اما در جریان حوادث بعد از انتخابات، آنها بحران را از خارج به وجود ‌آوردند و کار کوچک را هزار برابر ‌کردند و از طریق رسانه‌هایی که در اختیار داشتند، با استفاده از خوراکی که داخلی ها به آنها دادند، موجی در دنیا علیه نظام ما راه انداختند ".
استاندار سابق اصفهان گفت: واقعا سرمایه‌گذاران خارجی در حال سرمایه‌گذاری کلان در کشور ما بودند و ایرانیانی که در دوبی سرمایه‌گذاری کرده بودند، در یک رقم بحث چند هزار میلیارد دلار در طول سنوات گذشته بود که سرمایه‌های خود را در آن کشور متمرکز کرده بودند اما همه اینها در بحران اقتصادی اخیر با خاک یکسان شد.
بختیاری با تاکید بر اینکه فتنه آفرینان از نظر اقتصادی خیلی به کشور ضربه زدند، افزود: هنگامیکه بنده استاندار بودم، حداقل با 20 نفر از سرمایه‌گذاران نشست داشتم که می‌خواستند سرمایه خود را به داخل کشور بیاورند اما به خاطر فتنه‌ای که این نامردها به وجود آوردند، این مساله در وضعیت مبهم قرار گرفت که حتما باید میزان این ضربه را محاسبه کرد.
وی در خصوص بروز بحران معنوی بعد از حوادث اخیر هم توضیح داد: حقیقت اینست که ملت‌ها در سایه دستاوردهای انقلاب اسلامی در ترویج روحیه ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظالم و دعوت به عدالت، به اسلام گرایش گسترده پیدا کرده بودند و تحرک فوق العاده در دنیا به وجود آمده بود که نمونه آن حزب‌الله لبنان و جریان مقاومت در فلسطین است.
"در بسیاری از کشورهای اسلامی دولت‌های سر سپرده استکبار به شدت به وحشت افتاده بودند که اگر دامنه این تحرکات به عربستان کشیده شود، فردا نمی ‌توانند جلوی آن را بگیرند؛ متاسفانه با کاری که فتنه‌گران کردند، خوراکی برای هجمه رسانه‌های غربی علیه انقلاب اسلامی شد و آنها واقعیت‌ها را انکار می کنند و به عنوان نمونه جمعیت چند میلیونی در 9 دی را چند هزار اعلام کردند و آنها که مثلا انصاف به خرج دادند، تعداد راهپیمایان در این روز را صد هزار نفر اعلام کردند که اینها خیانت به نظام اسلامی است و انشاءالله با قدرت در موعد خود با آنها برخورد شود ".
وزیر دادگستری در پاسخ به سئوال یکی از اعضای شورای مرکزی تشکل فرهنگی - دانشجویی حامیان دولت در خصوص دلیل عدم برخورد قاطع قوه قضائیه با پرونده‌های مفسدان اقتصادی گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دیدگاه‌های آقای احمدی نژاد در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود، برخورد با ویژه خواران و ویژه خواری بود.
بختیاری با اشاره به روایتی از پیامبر بزرگ اسلام (ص) که فرمودند کسی که برای خود یک حق ویژه‌ای [به خاطر اینکه وزیر یا استاندار و فرماندار یا مدیر کل است]، قائل باشد، مشمول لعن خداوند است، افزود: روزی حضرت علی (ع) برای خرید پارچه به بازار رفته بودند و پس از ورود به مغازه و سلام به مغازه‌دار، وقتی مشخص شد مغازه‌دار حضرت را می شناسد، حضرت برگشتند و مغازه‌دار پرسید یا علی برای چه آمده بودید؟ که حضرت فرمودند آمده بودم پارچه بخرم و دیدم تو مرا شناختی لذا بیرون آمدم تا مبادا تو ملاحظه مرا بکنی.
وی با اشاره به ساده‌ زیستی رهبر معظم انقلاب به ذکر خاطره ای از یکی از اساتید بزرگ عرفان و اخلاق پرداخت و گفت: از آیت‌الله حسن زاده آملی که از استثنائات و از شخصیت‌های نادر حوزه علمیه است، نقل شد که فرمودند من با پیکان در قم می‌ رفتم؛ به خیابان ارم که رسیدم دیدم آقازاده مقام معظم رهبری منتظر تاکسی است، از او سئوال کردم کجا تشریف می‌ برید؟ گفت می‌ خواهم بروم ترمینال تا به تهران بروم و دوباره پرسیدم یعنی شما ماشین اختصاصی ندارید؟ گفت نه آقا اجازه نمی‌دهند.
بختیاری افزود: آیت‌الله حسن زاده آملی فرمودند تا وقتی که مشی مقام معظم رهبری این باشد، این انقلاب شکست ناپذیر است و ما واقعا بر این باوریم که هنوز هم شخصیت واقعی رهبر معظم انقلاب شناخته نشده است؛ ایشان خود را وقف اسلام و انقلاب و خدمت به مردم کرده اند و به اندازه سر سوزنی برای خود حق ویژه قائل نیستند.
وی ادامه داد: نسبت به حضرت امام (ره) هم اعتقاد همین است و اینها همان چیزهایی است که مشی علوی اقتضا می‌کند؛ پست و مقام‌ها فقط برای خدمت کردن برای مردم است و اساسا فلسفه اصل 162 قانون اساسی هم اینست اما حتی اگر من برای خود حق ویژه قائل باشم و از مقام و پست خود برای خانواده‌ام استفاده کنم و در این دنیا قانون با من برخورد نکرد، شب اول قبر چه خواهم کرد؟ قطعا باید پاسخگو باشم.
وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که دبیری و سخنگویی آن بر عهده آقای آقامحمدی است، جدیت خوبی برای مقابله با مفاسد اقتصادی وجود دارد و تلاش‌های ارزنده در این راستا صورت گرفته و پیش نویس روزنه‌های قانونی تهیه و دو هفته قبل تقدیم معاون اول رئیس جمهور شده است.
بختیاری با بیان اینکه یکی از محورهای فساد اقتصادی زمین خواری است و ما اگر چند تا پرونده داشته باشیم که با دانه درشت‌ها برخورد قاطع و عوامل آن مجازات شوند، در کاهش جرائم و امیدبخشی به مردم بسیار تاثیرگذار است، افزود: یکی از کارهای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بستن روزنه‌های بروز فساد اقتصادی است و چارچوب‌هایی هم درباره آئین دادرسی کیفری و قوانین وجود دارد که اینها برای ارائه به مجلس جمع بندی می شود و در صورت تصویب روزنه‌ها در کنار برخوردهای دستگاه قضایی با مفاسد بسته خواهد شد.
وی در ادامه از "وکلا " و "قوانین " به عنوان دو مشکل بر سر راه اعتلای دادسرا یاد کرد و توضیح داد: وکلای غیر متعهد در دعاوی حقوقی می‌ توانند 10 سال پرونده را بگردانند اما در دعاوی کیفری خیلی‌ جای گرداندن پرونده ها نیست و این بحثی است که باید به صورت جدی مورد اصلاح قرار گیرد و بحث دیگر هم قوانین گسترده است.
وزیر دادگستری با اشاره به تعداد زیاد پرونده‌های قضائی و تعداد محدود قضات و کارکنان اداری قوه قضائیه که موجب شده برخی احکام قصاص از سال 83 بر زمین مانده و اجرایی نشوند، گفت: معتقدم اگر سیستم فناوری قوه قضائیه به لحاظ نرم‌افزاری تقویت و از نیروهای متخصص در این بخش استفاده شود، راه گریز و فساد هم خود به خود بسته می‌شود.
بختیاری در خصوص همدلی به نظرات رهبر معظم انقلاب در سال 77 اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند "جلسات خانگی را مانند قبل از انقلاب فعال کنید " و درخواست من از شما اینست که یک کادرسازی و سازماندهی مطمئن انجام دهید و به شیوه درست یارگیری کنید تا بتوان نیروهای انقلابی و متخصص را به کار گرفت.
استاندار سابق اصفهان در بخش پایانی سخنان خود گفت: قبلا در جلسه‌ای خدمت دوستان گفتم که در بحث تقلب در انتخابات ما استانداران بیشتر از همه رنج می بریم که این همه دقت کردیم که سر سوزن تخلفی صورت نگیرد و بی هیچ تعارفی به قانون عمل کردیم و حتی از گرایش خود گذشتیم اما دیدیم که فتنه‌گران خادمان ملت را در مظان اتهام قرار دادند.
بختیاری افزود: در جریان سفر انتخاباتی آقای احمدی نژاد به اصفهان خود ایشان از من خواست که در ماشین او ننشینم تا خدای ناکرده تصور بدی در اذهان عمومی ایجاد نشود؛ در حالیکه بعضی از دوستان ما در وزارت کشور نقل می‌ کنند که در دولت‌های قبلی می‌گفتند این کارها را انجام دهید.
وی خاطر نشان کرد: در دولت نهم آقای رئیس جمهور وقتی در جمع استانداران بحث انتخابات می‌ شد، تاکید می کرد راضی نیستم سر سوزن تخلف صورت گیرد و شما باید در برابر خداوند متعال و ملت پاسخگو باشید و ما در انتخابات ما همه تلاش خود را به کار بستیم تا تخلفی صورت نگیرد و امکان تقلب هم در انتخابات نیست.
گزارش خبرنگار فارس می‌افزاید؛ پیش از سخنان وزیر دادگستری در نشست شورای مرکزی گروه 72 تن ایران اسلامی، مهدی فتحی زاده دبیرکل این گروه طی سخنان کوتاهی از نامه خود به رئیس جمهوری خبر داد و گفت که در این نامه متذکر شده است "گفتمان عدالت مردان خود را می طلبد که شهادت برای آنها افتخار است و افراد جاه‌طلب، دنیا‌پرست در این گفتمان جایگاهی ندارند. "
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی در سال 88 یک تجربه بزرگ را از سر گذراند، گفت: کسی که از قانون تخطی نکند، مجرم نیست اما هر کس در هر مقامی قانون را زیر پا بگذارد، باید به عنوان مجرم با او برخورد شود و حالا هم اگر حتی بزرگ‌تر از آقای میرحسین موسوی جرمی مرتکب شده، قانون باید با عدالت با او رفتار کند.
فتحی زاده با انتقاد از عدم برخورد قاطع با سران فتنه و دستگیری موسوی و کروبی یادآور شد: جوانانی که در جریان اغتشاشات اخیر به خیابان آمدند، طبق دستور کروبی و موسوی عمل کردند اما امروز پیاده نظام این جریان در زندان و سران فتنه آزادند و عدالت این است که یا سران فتنه به سرعت و بدون تعارف مجازات شوند و یا دستگیرشدگان آزاد گردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد