سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>3 خبر ویژه درباره سبزکها...

3 خبر ویژه درباره سبزکها... 

 

طراحی و نسخه پیچی های جدید رسانه های رسمی امریکا و انگلیس 

 تلاش "خانه به خانه " برای احیای فرقه سبز

هدایت سران مجازی به شیوه کنترل از راه دور

به دنبال شکست سهمگین سازمان خارجی و داخلی فتنه در 22بهمن و تو دهنی بزرگ ملت به فتنه گران، رسانه های رسمی آمریکا و انگلیس ضمن تلاش برای روحیه دادن به عوامل میدانی مشغول طراحی و نسخه پیچی های جدید برای آنها هستند.
سایت رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا در این زمینه با تأکید بر اینکه «جمهوری اسلامی در 22بهمن مخالفان را کیش و مات کرد» نوشت: با توجه به موفقیت حکومت به نظر می رسد مخالفان باید در روش های خود تجدیدنظر کنند. نحوه اقدام و روش های به کار گرفته شده از سوی رهبری و بدنه جنبش سبز سردرگم کننده است.
این رسانه همچنین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ابتکار عمل را در دست دارد، نوشت: جنبش سبز نمی تواند برای همیشه به تجمع خیابانی آن هم توسط کسانی که خسته شده اند، اتکا کند به ویژه که هزینه این تحرکات افزایش یافته است. آنها در عین حال نمی توانند صرفاً به شبکه های غیرسازمان یافته که به سادگی مختل می شوند، تکیه کنند. میرحسین موسوی ایده تشکیل حزب را رد کرده اما عدم برخورداری از سازمان یا حزب سیاسی می تواند به همان سرانجامی برسد که در سال 1360در مورد بنی صدر شاهد آن بودیم. مخالفان بنی صدر با اتکا به «حزب الله» و حزب جمهوری اسلامی توانستند بنی صدر را شکست دهند. روز 22بهمن ثابت شد حمایت های قبلی از موسوی، از این پس کارایی نخواهد داشت.
از سوی دیگر صادق صبا رئیس بخش فارسی شبکه دولتی بی بی سی انگلیس در گفت وگو با رادیو بی بی سی از ملاقات های کروبی و موسوی استقبال کرد و گفت: همین ملاقات ها و اینکه قول دادند سیاست های جدیدی را اعلام کنند نشان می دهد جنبش به یک شکلی همچنان جان دارد. ]![ و می تواند ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: با بازداشت اعضای سازمان مجاهدین و حزب مشارکت، از نظر تشکیلاتی ضربه ای وارد شده ولی حرکت اعتراضی فراتر از گروه های سیاسی است و یک حرکت خود انگیخته است(!)
از سوی دیگر صدای آمریکا با ابراز اطلاع از جزئیات ملاقات خصوصی موسوی و کروبی، از قول علیرضا نوری زاده که یکی از تبلیغاتچی های اغتشاش بوده گفت: آقای موسوی دعوت کرده بود تا با هویت سبز در تظاهرات شرکت کنند آقای کروبی هم شخصاً به میدان آمد و مورد تعرض قرار گرفت.
این مستخدم سازمان سیا و موساد افزود: در نشست آقایان موسوی و کروبی، هر دو به این نتیجه رسیدند که با توجه به اینکه نظام حاضر نیست در برابر اپوزیسیون کوتاه بیاید بنابراین لازم است تاکتیک های جدیدی به میدان بیاید. بعضی از اطرافیان و کسانی که در اطراف آقایان موسوی و کروبی هستند تلویحاً گفته اند موضوع دعوت به اعتصاب یکی از راهکارهایی است که این دو راجع به آن اندیشیده و صحبت کرده اند.
وی درباره دیگر جزئیات ملاقات خصوصی کروبی و موسوی گفت: نکته دیگر این است که از این پس دیگر نباید روی روزهایی که حکومت می تواند مشارکت مردم را مصادره کند، تکیه کرد. آقایان موسوی و کروبی گفتند مصادره راهپیمایی 22بهمن شیوه رژیم است و باید روزهای دیگری را انتخاب کرد.
از سوی دیگر سایت اخبار روز وابسته به گروهک فدائیان خلق به نقل از ملیحه- م نوشت: از قبل از 22بهمن، حماسه ای که برخی از دوستان آفرینش آن را از مردم چشم داشتند، نگرانم می کرد. شمار قابل توجهی از دوستان مخالف رژیم از روز واقعه و سرنوشت ساز خبر می دادند اما خیلی ها هم مثل من دل نگران این بزرگ نمایی ها بودند.
اخبار روز همچنین پایگاه اجتماعی دکتر احمدی نژاد را حقیقت توصیف کرد و نوشت؛ ماهمچنان نتوانسته ایم به زبان مشترکی با قشرهای محروم دست پیدا کنیم. مزدور دیدن هواداران احمدی نژاد واقع بینانه نیست. دلایل فراوانی وجود دارد که لایه های فرودست اجتماعی به احمدی نژاد باور داشته باشند. اما نقطه ضعف دوم،همان است که اگر 4 ماه پیش می خواستم چنین کارنامه ای بنویسم، در حساب نقطه قوت جنبش سبز می نوشتم؛ یعنی رهبری برآمده از واقعیت مبارزه (موسوی و کروبی). امروز دیگر از انتخابات گذشته ایم. رهبران حرکت دیگر کافی نیست که به خیابان بیایند. موسوی و کروبی یا باید اسماً و رسماً باشند و عملکردشان مشخص شود و یا اصلاً نباشند تا جنبش رهبران بی رودربایستی خود را بیابد.
این سایت گروهکی همچنین با بیان اینکه «22بهمن روز سبز نبود» نوشت: حضراتی که در فضای مجازی و نه واقعی امید کذایی خیرات می کردند که چنین شود و چنان کنیم، خطایی استراتژیک مرتکب شدند. مستی کردیم و شستانه لمس نکردیم که حاکمیت در فضای واقعی کار می کند و ما در فضای مجازی. تمهیدات سبزها در مجاز نسخه پیچی شد و برای نظام با همان تاکتیک های توده ای ]![ طبیعی بود که حاکمیت موفق شود. روشن شد که تعلق خاطر به انقلاب اسلامی در روزهای مبعوث آن نزد سبزها بسیار کم رمق است. خردک شررهای مطروحه در قالب استراتژی و تاکتیک های معطوف به 22 بهمن از سوی قلم به دستان سبز، نزد مردم تاثیر قاطع ندارد. 


 تلاش "خانه به خانه " برای احیای فرقه سبز

شبکه ایران :اخیراً در تهران و برخی شهرهای اطراف آن،‌تعدادی از سردسته‌های اصلی فرقه از هم پاشیده سبز، با مراجعه به منزل برخی حامیان خود اقدام به دلگرمی دادن به آن‌ها کرده‌اند.
این افراد با شناسایی کسانی که در تجمعات غیرقانونی روزهای پس از انتخابات حضور داشته‌اند و یا در انتخابات به نامزدهای اصلاح طلب رای داده‌اند، به محل زندگی آن‌ها مراجعه کرده و با پرداخت هدیه‌های نقدی، کارت‌های اعتباری و بن‌های خرید کالا از آن‌ها خواسته‌اند تا در آینده نیز در فراخوان‌های رهبران این فرقه از هم پاشیده حضور یابند.
بنابراین گزارش کسانی که این دسته از افراطیون به منزل آنها مراجعه کرده اند، با تعجب از این شیوه تبلیغاتی از پذیرش این هدایا خودداری کرده‌اند.
برخی از این خانوارها علاوه بر این حتی خبر این رفتار تبلیغاتی را به اطلاع خبرنگاران رسانده‌اند.
اقدام تبلیغاتی مذکور در حالی صورت گرفته که بدنه اجتماعی جریان سبز طی ماه‌های اخیر دچار ریزش شدیدی در بدنه اجتماعی خود شده است و این ریزش در راهپیمایی روز 22 بهمن به اوج خود رسید.
در همین راستا است که اعضای سرگروه فرقه سبز برای احیای دوباره این جریان افراطی به تکاپو افتاده‌اند.
ریزش بدنه اجتماعی در فرقه سبز، پدیده غیر قابل اجتنابی بود که به تدریج پس از ناآرامی های پس از انتخابات شدت گرفت و به عقیده ناظران سیاسی از مهم‌ترین دلایل آن محرز شدن دروغ سران اصلاحات مبنی بر تقلب در انتخابات و رفتارهای افراطی حامیان این جریان در ماه‌های است.

 

هدایت سران مجازی به شیوه کنترل از راه دور

 

عناصر ضدانقلاب فراری و مقیم خارج کشور از خط دهی به میرحسین موسوی توسط شبکه های اینترنتی و ماهواره ای خبر می دهند.
سایت موسوم به ندای سبز که توسط شماری از عناصر فراری نزدیک به حزب مشارکت اداره می شود، با اشاره به بازداشت حلقه اصلی مشاوران موسوی نوشت: دستگیری های روزهای اول بعد از انتخابات تأثیری بر جنبش نداشت اما شاید نتوان در مورد موج اخیر بازداشت ها به خصوص بعد از عاشورا که بر اطرافیان سران جنبش به ویژه مشاوران موسوی متمرکز بود، با این صراحت قضاوت کرد. این بازداشت ها باعث می شود موسوی و کروبی نتوانند عملکرد خوبی را ارائه کنند.
سایت یاد شده می افزاید: براساس آنچه از گوشه و کنار به گوش می رسد این دو نفر با فضای مجازی در ارتباط هستند. یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب چند روز پیش در گزارشی که از برنامه روزانه میرحسین موسوی نوشته بود، اشاره کرده بود که او هم در خانه و هم در دفتر کارش اینترنت پرسرعت دارد و روزی بیش از دو ساعت از وقتش را به گشت و گذار در اینترنت و خواندن وب سایت های خبری اختصاص می دهد. ضمن این که اگر نوشته درخوری نوشته شود که خواندنش برای هر یک از این دو مفید باشد می توان حدس زد که پیدا می شوند کسانی (از بستگان نزدیک و دوستان آنها) که این نوشته ها را به دست آقای موسوی و کروبی برسانند.
این سایت ضد انقلابی البته هویت روزنامه نگار مذکور را فاش نکرد اما مراجعه به وبلاگ سراج میردامادی (روزنوشت ها) فرد مذکور را نمایان می کند. میردامادی که مدیرکل انتخابات وزارت کشور در دولت خاتمی بود هم اکنون متواری است و ضمن اقامت در فرانسه با برخی رسانه های ضد انقلاب نظیر رادیو زمانه، روزنت و نیز رسانه های رسمی آمریکایی و انگلیسی مانند رادیو فردا همکاری می کند.
نامبرده با ارائه گزارشی از برنامه های موسوی و وضعیت به هم ریخته مشاوران وی می نویسد: «او در منزل از تجهیزات دریافت امواج ماهواره برخوردار نیست اما سایر انواع ارتباطات از قبیل موبایل و تلفن و اینترنت دارد و دوستان او گاه و بیگاه برخی از برنامه های سیاسی ماهواره ها را برای ایشان بر روی نوار ضبط کرده و به ایشان نشان می دهند در غیر این صورت اینترنت آ دی اس ال منزل و دفتر ایشان کم و بیش جبران نبود ماهواره را می نماید.
موسوی، بطور متوسط روزانه حدود دو ساعت را به مطالعه روزنامه ها و نشریات کاغذی و کمی بیشتر از این مدت را صرف خواندن سایتهای اینترنتی خبری و تحلیلی داخلی و خارجی می نماید».
خبر رهنمود گرفتن موسوی به واسطه شبکه های ماهواره ای و اینترنتی، از آن جهت قابل توجه است که وی طی 8-7 ماه گذشته اغلب مانند پیرو شبکه هدایت مجازی از خارج کشور- و نه مدیریت کننده فتنه سبز- عمل کرده و غالباً دنباله رو منفعل و مطیع طراحی رسانه های استکباری و ضدانقلابی در راه اندازی اغتشاش بوده است به نحوی که مجبور شد حتی آشوبگران حرمت شکن روز عاشورا را که از سوی همین شبکه ها تحریک و سازمان دهی شده بودند، مردان خداجو معرفی کند یا در 22 بهمن از آنها بخواهد با حفظ هویت و تمایز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند که البته این دعوت به جایی نرسید.
خدمتگزاران علنی سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس (کسانی چون مهاجرانی، سازگارا، نوری زاده، مخملباف و...) به واسطه ماهواره و فضای مجازی، در تشنج آفرینی های 8 ماه گذشته به عنوان عناصر الهام بخش و راه بلد موسوی و آشوب طلبان وابسته به ضد انقلاب عمل کرده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد