سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>روزنامه پول وابسته به اصلاح‌طلبان اعتراف کرد

مهدی هاشمی متهم پرداخت رشوه "استات‌اویل " 

 

 

 

یک روزنامه وابسته به جریان اصلاحات نوشت؛ اتهام پرداخت رشوه استات‌اویل به مقامات نفتی ایران به طور کامل متوجه مهدی هاشمی شد و وی هم‌اکنون پنج سال است که از وزارت نفت مرخصی گرفته و هر سال نیز آن را تمدید می‌کند.

روزنامه پول وابسته به اصلاح‌طلبان امروز در گزارشی با عنوان "ناجا شرکت سابق مهدی هاشمی رفسنجانی را خرید " با اشاره به اینکه 49 درصد سهام تاسیسات دریایی 140 میلیارد تومان به شرکت "ناجی‌ غرب " از زیرمجموعه‌های شرکت "سرمایه‌گذاری مهرگان " وابسته به بنیاد تعاون ناجا در مزایده‌ای که بعد از ظهر روز چهارشنبه 28 بهمن ماه انجام گرفت، فروخته شد، به بیان سوابق شرکت تاسیسات دریایی ایران پرداخت و افزود: پیش از این سهام اصلی این شرکت بزرگ که در ساخت، تجهیز و توسعه سکوهای نفتی و لوله‌گذاری فعالیت می‌کند به سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) و صندوق بازنشستگی صنعت نفت تعلق داشت.
این روزنامه در بخشی از این گزارش با اعلام اینکه مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روزگاری در قامت مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کرد، افزود: "مهدی به صنعت علاقه داشت و فهمید که وضع ما در دریا ضعیف است. صنایع دریایی ما خیلی ضعیف بود. او به دنبال سکوسازی و لوله‌های کف آب و حفاری در دریا رفت که وابسته بودیم و آخرش به پارس جنوبی و عسلویه رسید. " این جملات بخشی از تک‌نگاری‌های اکبر هاشمی‌رفسنجانی درباره فرزندش مهدی است که سال‌ها قبل به وزارت نفت رفت و در مقام مدیرعاملی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران قراردادهای هنگفتی با شرکت‌های بزرگ نفتی چون استات‌اویل برای انجام پروژه‌های بزرگی در میادین نفتی پارس‌جنوبی و عسلویه منعقد کرد.

* مهدی هاشمی 5 سال پیاپی از وزارت نفت مرخصی گرفته و هر سال ‌آن را تمدید می‌کند
بر اساس گزارش این روزنامه، مهدی هاشمی تا سال 1377 مدیرعامل و سپس رییس هیات‌مدیره این شرکت بود و پس از آن به سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی رفت اما حضور مهدی هاشمی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران حواشی بسیاری داشت. تحقیقات پلیس نروژ در مورد پرداخت رشوه از سوی بزرگ‌ترین شرکت نفتی این کشور یعنی استات‌اویل به مقامات نفتی در ایران به طور کامل متوجه مهدی هاشمی شد. اگرچه در پایان استات‌اویل از این اتهام تبرئه شد اما دو نفر از مدیران ارشد شرکت تاسیسات دریایی مجبور به استعفا شدند و مهدی هاشمی نیز این شرکت را ترک کرد. این اتهامات اثبات نشده اما همیشه حرف‌های آن پشت سر مهدی هاشمی باقی ماند تا جایی که محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی خود با میرحسین موسوی نیز برآن انگشت گذاشت و از آن به فساد مالی فرزندان هاشمی یاد کرد. مهدی هاشمی که پس از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در سال 84 از سمت خود در سازمان بهینه‌سازی استعفا داده بود، هم‌اکنون پنج سال است که از وزارت نفت مرخصی گرفته و هر سال نیز آن را تمدید می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد