سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اگر برخی افراد اصلاح نشوند راه دیگری هست..!

اگر برخی افراد اصلاح نشوند راه دیگری هست..!  

 

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برخی روزنامه ها هر روز فشار می آورند که برخورد کنید، قوه قضائیه چرا غیرت ندارد، این هنر مقام معظم رهبری بود که به پاکیزه ترین صورت و با حوصله عمل کردند، نتیجه خوبی هم گرفتند، از آن شرایط عبور کرده ایم، وضعیت رئیس مجلس اصلاح شده است و دیگران اگر با توصیه ها اصلاح نشدند، راه های دیگری هست.

به گزارش رجانیوز، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی در جمع برخی مدیران و فعالان سیاسی اصفهان گفت: کسانی که غدیر را فراموش کردند قرآن را به فراموشی سپردند و واقعه غدیر همچون داستان سجده بر آدم(ع) بود، شیطان پس از هفت هزار سال عبادت عزیز درگاه خداوند شد ولی زمانی که وی را امر بر سجده کردند، از فرصتی که پیدا کرده بود برای نفاق سود جست و مطرود درگاه الهی شد.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات افزود: ولایت و سرپرستی جامعه همچون آب خالصی است که که نباید به دست انسانی بیفتد که در زمین وی گنبد نمکی وجود دارد، چه بسیار رودهای زلال که در عبور از زمین های پراز نمک، به نمک آب رود تبدیل شدند.

به گفته استاد برجسته حوزه علمیه، این سجده کردن ها امتحانی است که شتر آن دیر یا زود در خانه هر فردی می رود، هرچند که خود وی متوجه نشود در حال امتحان دادن است، مسلمین روز غدیر این امتحان را پس دادند و آنان که حاضر به قبول واقعه غدیر نشدند، سبب بروز شکاف در جامعه اسلامی شدند.

وی ادامه داد: عده ای ظاهر اسلام را در دست گرفتند و باطن آن را از دست داده‌اند، شرایط امروز ملت ما و برخی دیگر از کشورهای اسلامی همانند دو آیه از سوره جمعه است، انقلاب اسلامی ما "ذلک فضل الله..." بود، ولی حکومت‌هایی همچون عربستان که برای کشتن شیعیان در یمن، عراق و نقاط دیگر تلاش می کنند، به بیان قرآن کسانی هستند که تورات را همچون حمار حمل می کنند، ولی بهره ای از آن ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن از دو امام یاد کرده، امامی که به جهنم می برد و امامی که بهشتی می کند، اینها همانند دو قطب هستند که دور یکی صالحین جمع می شوند و فاسدین پیرامون دیگری را می گیرند.

حائری شیرازی گفت: همه قرآن در سوره حمد و همه سوره حمد در بسم الله خلاصه شده زیرا همه عالم برای انتقال از رحمان به رحیم است، حتی ابلیس نیز همه توانایی و امکانات خویش را به‌خاطر رحمانیت خداوند به دست آورده و فرصت دارد تا امتحان پس دهد، انسان عاقل نعمت های رحمانی خداوند را صرف تبدیل به رحیمیت وی می کند.

وی افزود: همه 124 هزار انبیای الهی برای تعلیم همین موضوع نازل شدند، عاشورا صحنه جنگ کسانی بود که نعمت های رحمانی دنیا را صرف جلب رحیمیت خدا کردند، در مقابل افراد دیگری رحمانیت خداوند را به غضب خدا تبدیل کردند، اگر ابلیس سجده کرده بود هفت هزار سال عبادت رحمانی وی نیز رحیمی می شد.

اطاعت از رهبری عبادت رحمانی است

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: اطاعت از رهبری عبادت رحمانی است، مقام معظم رهبری توفیق یافته اند، نعمات رحمانی را به رحیمی تبدیل کنند، زیرا ریاست ایشان رحمانی است ولی خدمت وی عبادت رحیمی می باشد.

وی یادآورشد: امام(ره) زمانی که علیه سلمان رشدی فتوا دادند، جو سنگینی علیه وی در عالم به‌پا شد، امام آبروی خویش را در این داستان خرج کرد زیرا چیزی را برای خودش نمی خواست، عزت خویش را سر دست گرفته بود و هرکجا لازم می دید، خرج می کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یک ماه قبل از فوت امام با رهبرانقلاب که آن زمان رئیس‌جمهور بودند، دیدار کردم، پرسیدم بعد از ریاست جمهوری چه خواهید کرد، گفتند در هر جایگاهی که امام امر کنند، مشغول می شوم. اگر بگویند برای تبلیغ به فلان روستای دورافتاده بروم، در انجام آن شک نخواهم کرد، چنین حرفی به زبان ساده می آید ولی مقام معظم رهبری در انجام آن ذره ای تردید نداشتند.

ولی فقیه ریاست خود را از تبعیت خدا رسول به‌دست آورد و در همان مسیر خرج کرده است

حائری شیرازی ادامه داد: بعد از فوت امام(ره)، برخی در مجلس خبرگان، طرح رهبری شورایی را مطرح کردند ولی رأی خبرگان به رهبری واحد بود، اکنون نیز همه خبرگان رهبری شهادت می دهد حضرت آیت الله خامنه ای ولایت خویش را از راه تعبیت از خدا و رسول به‌دست آورده و در همین مسیر مورد استفاده قرار داده است.

وی ادامه داد: تبعیت ما از رهبری باید همچون تبعیت مأموم از امام جماعت باشد، نباید عقب بیفتیم و جلو برویم بلکه همگام با رهبری گام برداریم، مراجع تقلید اگر فاضلی را برای پیش نمازی انتخاب می کنند، هیچ‌گاه به خاطرمرجع تقلید بودن خویش در رکوع و سجود از وی تقدم و تاخیر نمی کنند زیرا بیش از هر کس دیگری نسبت به رعایت شرعیات حساسیت دارند.

به گفته این استاد برجسته حوزه علمیه در سال های بعد از انقلاب حوادث زیادی رخ داد و امتحانات بسیاری گرفته شد، آنان که مواظبت کردند، از رهبر جلو و عقب نیفتند، ضرر نکردند.

وی افزود: اگر رئیس جمهوری معاونی دارد که پیرامون وی حرف و حدیث است، ما باید به رفتار رهبری توجه کنیم و در همان سطح پیروی کنیم نه بیشتر نه کمتر زیرا رئیس جمهور را نیز به‌واسطه رهبر قبول داریم، وی از سوی ولی فقیه تنفیذ و تایید شده و از سوی ایشان حمایت می شود، بنابراین، برای حاشیه ها، اصل را فراموش نکنیم.

حائری شیرازی بیان کرد: ما وظیفه داریم در هر جایگاهی که هستیم، به رهبری کمک کنیم، ایشان به دفعات بیان کرده‌اند علوم انسانی باید اسلامی شوند، این وظیفه چه کسی به‌جز حوزه و دانشگاه است، علوم انسانی غربی همچون نجاست هستند، سال‌ها استفاده کردن از نجاست کافی است.

وی ادامه داد: علوم تجربی، فنی و پزشکی غرب طاهر است زیرا درباره عمل مکلف سخن نمی گویند، ولی علوم انسانی درباره مکلفین صحبت می کنند، کتاب های غربی را ترجمه می کنیم، بر اساس آنها کارشناس تربیت می شود، بعدها این فرد جذب ادارات دولتی خواهد شد، طرح ارائه می دهد و در رأی‌گیری‌هایی حضور می یابد که مسائل مردم بر مبنای آنها تنظیم خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان در پاسخ به سؤالی پیرامون ناهماهنگی های رؤسای مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت با مقام معظم رهبری طی یک سال گذشته که سبب بروز مشکل شده، گفت: افراد زمانی که نماز می خوانند، آیا باید به امام توصیه کنند که چه بکند، چه نکند یا باید خودشان را با وی تطیبق دهند؟ مقام معظم رهبری در سخنرانی های خویش تکلیف را مشخص کردند، به خواص نیز توصیه فرمودند ازصحبت های دو پهلو بپرهیزند.

مردم چیزی از فتنه باقی نگذاشتند

وی افزود: این سوال باید چهار ماه پیش مطرح می شد، زیرا در بیست و دوم بهمن به آن جواب داده شد، مردم فتنه را تمام کردند و چیزی از آن باقی نگذاشتند، 13 میلیون رأی برخی افراد کجا رفت، امام(ره) نیز برای 11 میلیون رأی، یک سال به بنی صدر فرصت داد، سکه ریختن در قلک ساده است ولی در آوردن هر دانه آن سخت خواهد بود.

حائری شیرازی تصریح کرد: امام دانه دانه رأی‌های بنی صدر را پس گرفتند، قلک وی را نیز شکستند و او را عزل کردند، رهبر معظم انقلاب با هوشمندی تمام، همه رأی ها را پس گرفتند، قلک را هم نشکستند.

وی یادآور شد: برخی روزنامه ها هر روز فشار می آورند که برخورد کنید، قوه قضائیه چرا غیرت ندارد، این هنر مقام معظم رهبری بود که به پاکیزه ترین صورت و با حوصله عمل کردند، نتیجه خوبی هم گرفتند، از آن شرایط عبور کرده ایم، وضعیت رئیس مجلس اصلاح شده است و دیگران اگر با توصیه ها اصلاح نشدند، راه های دیگری هست.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: زمانی که صحبت از سازش مطرح شد، گفتم اگر مذاکره بر سر حاکمیت صفین باشد، حلقه های زنجیروار داستان تا خوردن خیزران به دهان حسین بن علی(ع) جلو خواهند رفت، نظارت شورای نگهبان جزء اصول موضوعه نظام ماست، در هر علمی اصول موضوعه نیازی به اثبات ندارند.

اگر شورای نگهبان زیر سؤال رود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد

وی تصریح کرد: چنانچه در جایگاه شورای نگهبان تردید کنیم تا حجیت خبرگان رهبری نیز سرایت خواهد کرد و اصل حجیت ولی فقیه زیر سوال می رود، اگر نظارت شورای نگهبان مورد تردید واقع شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، اعتبار عضویت من در مجلس خبرگان به تایید اولیه از سوی شورای نگهبان است، زیر سوال بردن شورای نگهبان روی شاخه نشستن و شاخه از بن بریدن است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون آینده رهبری در ایران گفت: زمان امام(ره) چه کسی قرار بود رهبر شود، چقدر برای حمایت از وی داد زدند، ولی آیت الله خامنه ای به این مقام رسید، اگر ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) است، خود وجود مبارک حضرت وی را تعیین خواهند کرد.

حائری شیرازی پیرامون این موضوع که آیا در جلسه این هفته خبرگان بحث تغییر رئیس مجلس خبرگان مطرح خواهد شد و در این صورت چه کسی مدنظراست، گفت: خبرگان بدون هماهنگی با مقام معظم رهبری درچنین مسائل مهمی ورود نخواهند کرد، با اتفاقاتی که افتاد و روشنگری هایی که انجام گرفت بسیاری ازمسائل حل شدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال مواجهه با فتنه های بزرگ‌تر در آینده گفت: خدایی که موسای شیرخواره را از دست فرعون خون‌ریز نجات داد، ما را نیز نگه خواهد داشت، اگر دشمن سلاح هسته ای دارد و ما نداریم، از جانب این موضوع تهدیدی متوجه ما نخواهد شد زیرا خداوند حل موضوعی را که در توان ما نیست، عنایت خواهد کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: زمانی که عملیات طبس رخ داد، ما توانایی مقابله با کماندوها و هلیکوپترهای دشمن را نداشتیم، بنابراین، خداوند طوفان را فرستاد تا آنان را نابود کند، ولی آن جایی که توانایی داشته باشیم، حل مسائل بر گردن خود ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به گفته امام(ره)، اگر قانونی در مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان آن را تایید کرد، نباید با آن مخالفت کنیم ولی ما خواهان داشتن بانک های اسلامی هستیم، بنابراین، باید بدون اخلال در کارها به سوی وضع مطلوب گام برداریم، به گفته امام در اسلام پول کار نمی کند ولی این دقیقا همان اتفاقی است که امروز در بانک های ما رخ می دهد.

وی تصریح کرد: هزار دستگاه ماشینی که بانک ها جایزه می دهند، از جیب مردم تهیه می شود و یک ریال آن مال بانک نیست بلکه بهره پول است، چگونه است که بانک ها می توانند روی مرغوب ترین نقاط هر شهری دست گذاشته و با بهترین نما در آن ساخت و ساز کنند.

حائری شیرازی ادامه داد: این مسائل سبب افزایش قیمت مسکن می شود و بچه های مردم نمی توانند ازدواج کنند، در این صورت آیا روزه خواهند گرفت، در مدارس و دانشگاه های ما چه خبر است، در کشور های اروپایی دو فرد، دو سه سالی با یکدیگر هستند و ارتباطشان تمام می شود، اینجا چون رابطه ها قاچاقی است، افراد روابط متعدد دارند.

این استاد برجسته حوزه گفت: آیا شک دارید که ربا ظلم کردن به ضعیف است، اگر فردی متمول خودرویی را نقد بخرد، چقدر پول می دهد، انسان ضعیفی که چنین پولی ندارد، همان خودرو را به چه میزان گران تر خواهد خرید، قرض بدون بهره اسلامی به فراموشی سپرده شده، به بیان امام صادق(ع) در آخر الزمان، گرد ربا بر سرهمه عالم خواهد نشست.

بانک ها غده های سرطانی رباخواری شده اند

وی پیرامون بی‌بندوباری که بسیاری از خانواده های مذهبی و مسئولین را نیز در برگرفته است، گفت: این مسئله مهم است ولی بهره بانک مهم تر است، اینکه فقیر، فقیرتر و غنی، غنی‌تر نشود، مهم‌تر است، بسیاری از بی‌بندوباری‌ها نتیجه ازدواج نکردن جوانان و ناشی از گرانی مسکن و تشریفات زاید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بهره بانک ها اصلاح شود، حجاب نیز اصلاح خواهد شد، هزینه ها نیز پایین خواهند آمد، بانک ها همچون سرطانی شده اند که قوه انسان را می گیرد، تعاونی های اعتباری غده سرطانی اند، بانک ها نیز تا زمانی که بهره بگیرند، چنین هستند، فقری که منجر به غنی شدن عده ای دیگر شود، خطرناک است، بهره سبب کثرت ظلم خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید جلوی لباس خود پارچه سیاه بدوزیم بلکه لباس مشکی بپوشیم که چرا غرض بدون بهره نداریم، در روایت آمده اگر امام عصر برای اجرای یک حکم الهی کشته شود، ارزش دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد