سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>جنبش سبز با دینداران ،چپ‌ها، سکولارهای فلسفی وحتی انجمن حجتیه

اعتراف سنگین سروش درباره فتنه سبز میر حسین موسوی 

 

 

 

این اظهار نظر دکتر سروش در حالی است که علی اکبر محتشمی پور از مشاوران اصلی میرحسین موسوی روز گذشته نسبت به توطئه انجمن حجتیه برای انحراف در خط امام(ره) هشدار داده بود

چند ساعت پس از ادعای علی اکبر محتشمی پور مبنی بر اینکه «پشت سر تمام فتنه هایی که رخ داده انجمن حجتیه را می بینم»، عبدالکریم سروش درباره این ادعا شهادت داد و گفت: تعدادی از افراد انجمن حجتیه در درون جنبش سبز حضور دارند.
به تازگی محتشمی پور مشاور ارشد ستاد موسوی و رئیس کمیته صیانت از آرا- بخوانید کمیته القای تقلب- در گفت وگو با ایلنا مدعی شد: «انجمن حجتیه با اساس نهضت امام مخالف بود و الان بسیار قدرت پیدا کرده و پشت سر تمام این فتنه هایی است که رخ داده است. این تفکر در قالب برخی بنیادها و تشکل ها با عناوین و اسامی دیگر فعال است و در بسیاری از مراکز نفوذ دارد و از طریق برخی چهره ها و شخصیت هایی که در زمان امام اجازه مطرح شدن نیافتند و افکارشان دقیقاً مخالف امام است، عمل می کنند... طبق اطلاعاتی که دارم تفکر انجمن حجتیه متحول شده و اکنون اعتقاد دارند نباید دست روی دست بگذاریم تا فساد جهان را فراگیرد و مقدمه ظهور امام زمان باشد زیرا این امر باعث می شود تا حرکت هایی برای اصلاح جامعه صورت گیرد و ظهور عقب بیفتد، لذا وظیفه ماست که کمک کنیم تا فساد همه جا را فرا گیرد. در همین راستا تخریب اخلاق، اقتصاد و سیاست و... در دستور کار آنها قرار گرفته است.»
محتشمی در این مصاحبه تصریح کرد: امام در پاسخ آقایان خاتم یزدی، توسلی، عبایی و... که پرسیده بودند در چه صورت فقیه جامع الشرایط بر جامعه اسلامی ولایت دارد، فرموده بودند «او ولایت در جمیع صور دارد و لکن تولی امور مسلمین و تشکیل حکومت، بستگی دارد به آرای اکثریت مسلمین».
ادعای محتشمی و دادن آدرس انحرافی درباره انجمن حجتیه، بلافاصله با استقبال گسترده رسانه ها و سایت های ضد انقلاب از جمله صدای آمریکا و رادیو فرانسه مواجه شد. رادیو فرانسه در این میان از قول حسن شریعتمداری مستخدم رسمی لانه جاسوسی آمریکا که در طراحی کودتا در بیت آیت الله شریعتمداری علیه نظام دخالت داشت، از سخنان محتشمی درباره انجمن حجتیه استقبال کرد و گفت: امروز از ایدئولوژی و پافشاری بر عقاید فقط لعاب ظریفی باقی مانده است. من معتقد نیستم که نیروهای با ایمان و معتقدی در حاکمیت باقی مانده باشند.
با این حال چند ساعتی از مصاحبه محتشمی با ایلنا نگذشته بود که عبدالکریم سروش (عضو اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور) به مصاحبه با سایت ضدانقلابی روزنت پرداخت و ضمن تاکید بر حضور انجمن حجتیه در جنبش سبز، به ولایت فقیه حمله کرد.
سروش که یکی از تئوریسین های اصلی جریان نفاق جدید (موسوم به اصلاحات) به شمار می رود، با اشاره به بیانیه 5 نفره حمایت از موسوی (به امضای مهاجرانی، سروش، کدیور، عبدالعلی بازرگان و اکبر گاف) گفت: واقعیت این است که درون جنبش سبز، هم دینداران و هم غیردینداران، هم چپ ها و سکولارهای فلسفی و حتی افرادی از انجمن حجتیه وجود دارند و این را نه می توان انکار کرد و نه مخفی نگاه داشت. اتفاقاً ما آشکارکننده همین پلورالیزم و تکثر هستیم که یک بخش ما روشنفکر دینی و بخش دیگر آن سکولاریسم فلسفی است و همه اینها درون جنبش سبز موجودیت دارند.
سروش البته «سکولاریسم فلسفی» موجود در جنبش سبز را تعریف کرد و گفت «سکولاریسم فلسفی معادل با بی دینی و بی اعتقادی به دیانت و نوعی ماتریالیزم (ماده گرایی) است». این حجتیه ای مستخدم سرویس جاسوسی آمریکا پس از آن به حضرت امام و ولایت فقیه حمله کرد و گفت:«تئوری ولایت فقیه عین استبداد دینی است. تئوری ولایت فقیه آیت الله خمینی از همان آغاز یک تئوری غیراخلاقی و شوم بود».
حال باید از مسئول کمیته القای تقلب- و تدارک تشنج و آشوب- در ستاد آقای موسوی پرسید که جناب آقای محتشمی! نسبت شما و نامزدی که با تابلوی خط امام از او برای فریب افکارعمومی حمایت کردید، با امثال آقای سروش چیست که جرئت مخالفت با مواضع وی را ندارید هیچ، بلکه اصلاحات نقابدار شما اساساً مدیون عناصری از این دست و حلقه نفاق «کیان» است؟ نسبت شما با حجتیه ای ها، بهایی ها، منافقین و تروریست ها چیست که در تجمعات دعوت شده از جانب شما علیه امام، ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و قانون اساسی، و به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند و شماری از آنها به دام افتادند؟ معلوم است که گروهک ها و از جمله حجتیه ای ها پشت فتنه اخیر بودند اما آنها در کدام اردوگاه ایستاده اند؟ آیا غیر از این است که نامزد دیکتاتور و کودتاچی شما اساساً از سوی حجتیه ای ها و گروهک های مشابه و علی الخصوص آمریکا و انگلیس و اسرائیل نشان شده بود تا به جنگ میراث حیات بخش امام خمینی(ولایت فقیه) برود؟ آقای محتشمی! سروش و کدیور و مهاجرانی و گنجی و سازگارا و ده ها مهره مفلوک دیگر متعلق به کدام اردوگاه بودند و اکنون که گریخته و زیر بیرق آمریکا و انگلیس پناه گرفته اند، جز از اردوگاه شما حمایت می کنند؟ علت این تجانس در کدام سنخیت است؟ آیا آنها دست از دشمنی با ولایت و مهدویت و اسلام و قرآن برداشته اند یا شما در خوش بینانه ترین گمان، بازیچه آنها قرار گرفته اید؟و چرب و شیرین دنیا زیر زبانتان مزه کرده است؟!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد