سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مأموریتی که مرد شماره 2 دانشگاه آزاد از آن بی‌خبر است

 

آقازاده آشوبگر رفسنجانی در لندن چه می کند...؟

 

 

در حالی که بیش از 5 ماه از حضور مهدی هاشمی رفسنجانی در لندن می‌گذرد و دانشگاه آزاد چند روز پس از خروج وی از کشور، اعلام کرد که مهدی هاشمی برای انجام کارهای مربوط به دانشگاه آزاد از کشور خارج شده است، مرد شماره 2 دانشگاه آزاد از جزئیات این مأموریت خبر ندارد.

مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اغتشاشات ایام پس از انتخابات 22 خرداد، در اوایل شهریور سال جاری به یکباره کشور را به مقصد لندن ترک کرد که پیرو آن سوالات فراوانی در اذهان عمومی راجع به این اقدام فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفت.
بسیاری از مردم و کارشناسان، رفتن مهدی هاشمی به لندن را با مسائل مطرح شده درباره وی مبنی بر دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات، بدون ارتباط نمی‌دانستند و خواستار بازگردان وی به ایران برای حضور در دادگاه بودند؛ مسئله‌ای که هم‌اکنون نیز به قوت خود باقی است.
این شائبه‌ها آنجا بیشتر تقویت شد که در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده آشوب های پس از انتخابات، مسعود باستانی از روزنامه‌نگاران فعال دوم خردادی با اشاره به محورهایی که از سوی مهدی هاشمی رفسنجانی به مدیریت سایت "جمهوریت " داده شده بود، گفت: حمله به عملکرد 4 ساله دولت و تضعیف نهادهای قانونی کشور(سپاه ،بسیج، شورای نگهبان و...) و القای تقلب و التهاب‌آفرینی در انتخابات جزو محورهایی بود که دستور کار داشتیم.
همچنین حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت نیز در دادگاه اعلام کرد که مهدی هاشمی در انتخابات پولشویی، سند سازی و از بیت‌المال هزینه می‌کرد.
اما پیرو این شائبه‌های جدی، دفتر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به دفاع از مهدی هاشمی رئیس این دفتر، پرداخت و با صدور اطلاعیه‌ای سفر وی را یک "مأموریت سازمانی " عنوان کرد.
دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد در این اطلاعیه خود تصریح کرد که مهدی هاشمی رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد جهت بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از کشور، چندین روز قبل از دادگاه مورخ 3 شهریور 88 به خارج از کشور عزیمت کرده و قطعاً بعد از اتمام "مأموریت سازمانی " خویش جهت پاسخگویی به مطالب کذب مطرح شده در دادگاه به کشور بازخواهد گشت.
اما اکبر هاشمی رفسنجانی پدر مهدی هاشمی نیز در دیدار با دانشجویان در سفر خود به مشهد مقدس، در پاسخ به سوالات و اعتراضات دانشجویان راجع به سفر مهدی هاشمی به خارج از کشور پاسخ‌هایی ارائه کرد.
آنچنان که در متن ارسالی از سوی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از این دیدار آمده است، هاشمی در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره مهدی هاشمی رفسنجانی می‌گوید: "خیال مهدی از پرونده‌هایش راحت راحت است! "
اما هاشمی رفسنجانی در ادامه به نقش مهدی هاشمی در کمیته غیرقانونی "صیانت از آرا " اشاره کرده و می‌گوید:‌من مطمئنم مهدی در این انتخابات در هیچ بخشی دخالت نداشت، "جز در مسئله کمیته صیانت از آرا ". مهدی نه پولی دارد و نه به کسی پول داد. گفتند: او پول داده تا افرادی در اغتشاشات شرکت کنند، در حالی که از این کارها بیزار است!
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص علت سفر پسرش به لندن هم اینچنین می‌گوید که: "ما در دانشگاه آزاد اسلامی شش واحد در خارج از کشور داریم که همه آنها مشکل دارند. می‌بایست کسی می‌رفت و رسیدگی می‌کرد. از لندن شروع کردیم و به لبنان رفتیم که باید توسعه پیدا کند. واحد دوبی مشکلات خاصی دارد. در زنگبار زمین دادند که هنوز نتوانستیم شروع کنیم. در ارمنستان و تاجیکستان هم واحد داریم. باید رسیدگی می‌کرد که رفت. دلش می‌خواهد بیاید و من می‌گویم اول کارهایت را تمام کن و انجام بده و بعد بیا. از این طرف هم مرتب تهمت می‌زنند که او هم همیشه جواب می‌دهد. "

* عضو هیئت امنا؛ فعلا بی‌اطلاع

با وجود اطلاعیه دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد که ریاست آن بر عهده شخص مهدی هاشمی رفسنجانی است و همچنین اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی، کریم زارع عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به تماس‌های مکرر خبرنگار فارس همچنان اعلام می‌کند که در این خصوص اطلاعات کافی ندارد و بایستی ابتدا تحقیق کرده و سپس در این مورد اطلاع‌رسانی کند.
کریم زارع طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس در مورخ 27 دی درباره مأموریت مهدی هاشمی رفسنجانی از سوی دانشگاه آزاد گفت که عادت من این است که تا از موضوعی به طور کامل خبر نداشته باشم در مورد آن صحبتی نمی‌کنم، لذا من در این باره می‌پرسم و خبر می‌دهم.
با این وجود و با گذشت 20 روز از این مصاحبه کریم زارع و گذشت 5 ماه از سفر مهدی هاشمی رفسنجانی به لندن، کریم زارع عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد همچنان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر چند و چون مأموریت مهدی هاشمی، مدت زمان این مأموریت، جزئیات آن، زمان برگشت وی و ... اعلام می‌کند که باید ابتدا در این مورد تحقیق کرده و سپس اطلاع‌رسانی کند.
کریم زارع می‌گوید که هنوز موضوع مأموریت آقای مهدی هاشمی برایش مشخص نشده! وی همچنین ادامه می‌دهد که "من گفته‌ام که موضوع مأموریت آقای هاشمی را به من بگویند ولی هنوز به من چیزی نگفته‌اند! "
در هر حال عدم اطلاع عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد و معاون پارلمانی این دانشگاه که پس از عبدالله جاسبی رئیس این دانشگاه، مرد شماره 2 دانشگاه آزاد به شمار می‌آید، از مأموریت مهدی هاشمی امری عجیب به نظر می‌رسد و اصحاب رسانه و مردم کشورمان همچنان منتظر اطلاع از جزئیات بیشتر مأموریت مهدی هاشمی و زمان بازگشت وی به ایران هستند.
در عین حال سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه مبنی بر ارجاع پرونده مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی به دادسرا نیز موضوعی است که بیش از پیش اطلاع‌رسانی دقیق‌تر دانشگاه آزاد درباره مهدی هاشمی را ضروری می‌سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد