سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>تلاش یاران خاتمی برای احیای فرقه سبز

تلاش یاران خاتمی برای احیای فرقه سبز  

 

 

 

به گزارش شبکه ایران، در حالی که دو روز از راهپیمایی ده ها میلیونی مردم ایران اسلامی در حمایت از انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن می‌گذرد و طی ساعات اخیر بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب و حامی جریان سبز به ریزش شدید گروه سبز و ناتوانی در ایجاد اغتشاش اذعان کرده‌اند، حزب مشارکت با صدور بیانیه‌ای در صدد بر آمد تا به اغتشاشگران روحیه بدهد.

جبهه مشارکت که تاکنون شاهد زندانی بودن برخی از اعضای خود را به دلیل دخالت مستقیم در آشوب ها و تحریک آشوبگران بوده است، در این بیانیه‌، در جملاتی جالب مدعی شد که حضور حامیان فرقه سبز در راهپیمایی روز 22 بهمن "چشمگیر" بوده است.

این حزب تندرو اصلاح طلب حتی آنچه "حضور چشمگیر" فرقه سبز نامیده را، شایسته "ستایش و قدردانی" دانسته است.

پیش از این نیز، رادیو فردا، ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، با اشاره به جمعیت میلیونی مردم انقلابی تهران در میدان بزرگ آزادی، مدعی شده بود که "میدان آزادی تهران مملو از جمعیت سبز است."

با این حال، حزب مشارکت همسویی با رسانه های بیگانه را ادامه داد و در بیانیه خود افزوده است: "اگرچه حضور گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی موجب محدودیت استفاده از نماد سبز توسط حامیان و هواداران آن شد اما چه کسی است که ندانند تفاوت چشمگیر حاضران در راهپیمایی امسال با سالهای گذشته که بصورت کاملا حکومتی برگزار می شد ناشی از حضور گسترده اعضاء و حامیان جنبش سبز بوده است."

این ادعای جالب در حالی به موضع مشترک حزب مشارکت و محافل بیگانه و خارج نشین برای احیای فرقه سبز تبدیل شده است، که با وجود تحریک و ترغیب اعضای گروه موسوم به سبز برای ایجاد اغتشاش در روز 22 بهمن، آشوبگران جز تحرکاتی که در فاصله حضور چند دقیقه ای محمد خاتمی و مهدی کروبی داشتند، هرگز موفق به تحقق خواسته های رسانه های غربی نشدند.

*ما گفتیم نماد سبز نیاورید!

این حزب دوم خردادی که اغتشاش و هتک حرمت روز عاشورا را ادعایی "دروغ" و "ساختگی" دانسته بود، در ادامه بدون اشاره به همصدایی خود با دشمنان انقلاب اسلامی، مدعی شده که بسیاری از جناح‌های مختلف، وفادار به آرمانهای انقلاب اسلامی اکنون در زمره حامیان جنبش سبز هستند.  این حزب تندرو البته اشاره‌ای به اسم آن‌ها نکرده است.

در ادامه این بیانیه آنچه نیروهای انتظامی "باتوم بدست" و "لباس شخصی‌های" تحت حمایت آنها خوانده شده، عامل ممانعت از حضور سران اصلاحات در راهپیمایی عنوان شده است!

این در حالی است که میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی با تلاش و کمک نیروهای امنیتی و انتظامی موفق به خروج سریع سران اصلاحات از میان اعتراض شدید راهپیمایان شدند.

حزب مشارکت در ادامه با اشاره به طرح شکست خورده عطا‌ا... مهاجرانی موسوم به "اسب تروا"، بدون اشاره به بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، دلیل همراه نداشتن نماد سبز توسط توسط کسانی که خود "راهپیمایان سبز" نامیده را به خاطر درخواست رهبران جنبش عنوان کرده است.

این گروه اصلاح طلب در پایان بیانیه خود گفته که باید "بحران" به رسمیت شناخته شود و راه‌حل‌های برون رفت از آن بر اساس پیشنهادات رهبران جنبش سبز در دستور کار قرار گیرد.

افراطی گری های حزب مشارکت علاوه بر هزینه هایی که به مردم و نظام تحمیل کرده، ضربه هایی سنگین را نیز به بدنه فکری خود وارد و تاکنون سعید حجاریان، تئوریسین اصلاحات و سعید شریعتی، دیگر عضو شاخص خود را مجبور به استعفا کرده است.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر برخی از چهره‌های سیاسی و اصلاح طلب مدعی وجود بحران در کشور شده‌اند و برای رفع آن نیز نسخه‌های یکسانی تجویز کرده‌اند.

وجود بحران در کشور برای اولین بار توسط آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه 26 تیرماه مطرح شد که وی برای خروج از آن پیشنهاداتی را نیز مطرح کرده بود.

با این حال حضور ده ها میلیونی مردم در راهپیمایی روز 9 دی ماه و 22 بهمن، نشانگر بی پایه بودن این ادعاها دانسته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد