سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>آیت‌الله نوری‌همدانی:به امر رهبر کفن‌پوش به صحنه می‌آیم

آیت‌الله نوری‌همدانی:
به امر رهبر کفن‌پوش به صحنه می‌آیم 
 

یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: ما حاضریم هر زمان که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند کفن پوش تا آخرین قطره خون برای حفظ نظامی اسلامی تلاش کنیم.


 

به گزارش  فارس از قم، آیت‌الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای برگزار کننده مراسم دهه فجر در استان قم بر شناخت کامل نظام اسلامی ایران و معرفی آن به همگان تاکید کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم پس از تثبیت اسلام حکومتی تشکیل دادند و فکر و اندیشه و مقدرات امت را به عنوان امام تنظیم و ترسیم کردند.
وی با بیان اینکه تا پیامبر در قید حیات بودند تمام مقدرات و جریان‌ها با نظر ایشان انجام می‌شد، ‌خاطرنشان کرد: پیامبر حضرت علی (ع) را به عنوان امام پس از خود معرفی کرد بدین معنی که امام معصوم جایگزین پیامبر در راس حکومت باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به انحراف در حکومت‌ها و کنار زدن اهل بیت (ع) از راس حکومت پس از پیامبر گفت: در طول تاریخ پس از آغاز اسلام حکومت‌های مختلفی برسر کار آمدند که از نظر اسلام همه این حکومت‌ها مردود و نامشروع هستند.
وی تصریح کرد: در این حکومت‌ها با زر، زور و تزویر گروهی به مسند قدرت می‌نشستند، بدون اینکه مردم در انتخاب آن شرکت کرده باشند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در این حکومت‌ها مسلمانان دچار فقر فرهنگی شدند و تاوان این حکومت‌ها به دوش مردم بود، تاکید کرد: از طرفی دیگر این حکومت‌ها به مرور زمان زیر بار استکبار از جمله روسیه و انگلیس رفتند و سلاطین آنها زیر سیطره این کشورها بودند و سرگذشت مردم دچار استبداد و استکبار شد.
وی با اشاره به اینکه ائمه از این که شیعه نظام ندارد تاسف می‌خوردند، خاطرنشان کرد: ‌ما در روایات داریم که شیعیان در گروه‌های دیگر ذوب نشوند و استقلال و عظمت خود را حفظ کنند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام فریادگر می‌خواهد، گفت: اسلام نیازمند فریاد گرانی است تا از دشمنانی که به اسلام کینه فراوان دارند، اعلام انزجار کنند.
وی در ادامه نظام جمهوری اسلامی ایران را تنها نظام ولایی دانست و خاطرنشان کرد: این نظام تنها نظام ولایی است که در راس آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فقیه عادل، مدیر، مدبر و شجاع به عنوان قائم مقام امام معصوم قرار گرفته‌اند.
نوری همدانی نگهداری از نظام را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: این نظام با بذل خون، جان و دل مردم و زحمت‌های فراوان به دست آمده و لازم است که تا حد توان آن را حفظ و نگهداری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی این نظام را بر سه پایه اسلام ناب، مردم و ولی فقیه استوار می‌دانستند، تصریح کرد:‌ نخستین پایه این نظام اسلام ناب است، اسلامی که قبل از نهضت امام وجود داشت اسلامی بود که پر و بالش را قیچی کرده و جهاد و شهادت طلبی و استکبار ستیزی را از آن گرفته بودند.
این مرجع تقلید دومین رکن نظام را مردم معرفی کرد و گفت: امام خمینی 15 سال از قم، ترکیه و نجف با بیانیه‌های خود مردم را مطلع و آگاه کرد و مردم نیز با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در سراسر کشور در خیابان‌ها به استقبال گلوله رفتند.
وی با بیان اینکه امتیاز حکومت ما به مردمی بودن آن است، افزود: سعی کنید مردم همیشه در صحنه باشند.
نوری همدانی خدمت به مردم را افتخار دانست و تصریح کرد: سعی کنید بیکاری و گرانی را از بین برود و مردم در رفاه باشند به ویژه باید به محرومان و مستضعفان بیشتر رسیدگی کنید زیرا همین‌ها بودند که جلوی گلوله و آتش می‌رفتند و گرنه مرفهان بی‌درد که به دنبال این گونه مسائل نبودند.
وی سومین رکن نظام اسلامی ایران را ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: اگر دشمن ما وامانده و نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهند به این دلیل است که فقیهی عادل، شجاع، مدیر و مدبر در راس این نظام قرار داد.
این مرجع تقلید حرکت سید‌الشهدا را نیز برای حفظ نام دانست و افزود: امروز وظیفه ما نگهداری از نظام است، هر چند گاهی نگهداری از تاسیس سخت‌تر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعد از انتخابات جریانات ناراحت‌کننده‌ای در کشور رخ داد، گفت: در همین راستا راهپیمایی 22 بهمن امسال باید باشکوه‌تر از هرسال و با بصیرت،‌هوشیار، یکپارچگی بیشتری انجام شود.
نوری همدانی ادامه داد: راهپیمایی امسال با سال‌های دیگر متفاوت است زیرا متاسفانه جریانات پس از انتخابات سبب خوشحالی دشمنان شد و ما برای اینکه به آنها بفهمانیم که هیچ خبری نبوده است با حضور گسترده خود به پشتیبانی از نظام ولایی و اسلامی خود بشتابیم و عشق و علاقه خود را به نظام نشان دهیم.
وی تاکید کرد: ما باید در 22 بهمن با شعارهای خود وفاداری و پایبندی خود را به آرمان‌های بالا امام و نظام نشان دهیم.
این مرجع تقلید یکی از شعارهای اصلی راهپیمایی 22 بهمن را حمایت و پشتیبانی از ولی فقیه عنوان کرد و گفت: امروز رکن رکین و اصیل نظام آیت‌الله خامنه‌ای است و باید به طور قاطع همگان پشتیبانی خود از ایشان را در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهند.
وی ادامه داد: پس از سخنرانی که دی ما امسال در حمایت از ولی فقیه داشتم، صدها طومار از سراسر کشور برای بنده آمده است و از این که از آیت‌الله خامنه‌ای پشتیبانی کردیم تشکر کردند.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: ما حاضریم هر زمان که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند کفن پوش تا آخرین قطره خون برای حفظ نظامی اسلامی تلاش کنیم.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
ستاری چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 13:44 http://shohadaye-rahime.mihanblog.com

سلام علیکم وبلاگتان عالی است اگراجازه بدهیدازمطالش استفاده کنیک ممنونتان می شویم
ضمنابنده هم وبی بانام شهدای رحیمه هریس زده ام که امیدوارم بعدازمشاهده وبلاگ بنده رالینک فرمایید
اجرتان باامام حسین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد