سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اعتراض نمایندگان به اتهام‌زنی علی مطهری علیه رییس‌جمهور

شجونی:رسایی می‌گفت که اصلاح‌طلبان هر کجا که بخواهند تخم لقی را بکارند، از دهان این آقا بیرون می‌آید. 

 

 

 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخیرا نامه ای سرگشاده به میرحسین موسوی نوشته است که در این نامه اتهاماتی را به رییس جمهورمانند قانون گریزی ،لیبرالیسم فرهنگی ،عملکرد ضعیف دولت نهم و دهم در حوزه اقتصادی وهم ردیف بودن با موسوی و کروبی در ایجاد بحران وارد کرده است

اعتراض نمایندگان مجلس به ادامه اتهام‌زنی علی مطهری علیه رییس‌جمهور به دنبال تداوم اتهام زنی علی مطهری علیه رییس جمهور، نمایندگان مجلس در گفت و گو با ایرنا ضمن اعتراض در مورد تکرار اتهامات بی‌پایه علیه رییس قوه مجریه، به وی برای ادامه این روند هشدار دادند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخیرا نامه ای سرگشاده به میرحسین موسوی نوشته است که در این نامه اتهاماتی را به رییس جمهورمانند قانون گریزی ،لیبرالیسم فرهنگی ،عملکرد ضعیف دولت نهم و دهم در حوزه اقتصادی وهم ردیف بودن با موسوی و کروبی در ایجاد بحران وارد کرده است.
اتهام‌زنی‌های علی مطهری علیه رییس جمهور منتخب و 24 میلیونی در حالی طی ماه‌های اخیر بارها تکرار شده است که این حملات با استقبال و ذوق‌زدگی رسانه‌های بیگانه روبرو شده است. اتهاماتی که البته با نجابت رییس قوه مجریه مواجه شده است.
جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا به واکاوی ادعاهای مطهری در این نامه پرداختند که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

**هر اقدام با انگیزه تضعیف دولت خیانت به نظام است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی،گفت: توهین یا ایراد اتهام بدون سند و مدرک به رییس قوه مجریه با انگیزه تضعیف دولت، خیانت به ملت و نظام جمهوری اسلامی است.
سید یونس موسوی سرچشمه،نماینده فیروزآباد افزود: در این نامه، رییس جمهوری به قانون گریزی متهم شده اما هیچ نشانه یا سندی از قانون گریزی دکتر احمدی نژاد ارائه نشده است.
وی اظهارداشت: احمدی نژاد بر اساس نص صریح قانون و پس از طی مراحل قانونی، ریاست قوه مجریه را به عهده گرفته و این درحالی است که مبنای ادعای قانون گریزی به ایشان بیان نشده است.
این نماینده اصولگرا با بیان این که پیشتر درخصوص اظهار نظرهای علی مطهری با وی گفت وگوهایی داشته است، گفت: مطهری فکر می کند که رییس جمهوری در مناظره های تلویزیونی اسامی برخی افراد را آورده است، زودتر ازمعمول، پیروزی خود را اعلام کرده و پیش از اعلام نظر قطعی شورای نگهبان درخصوص تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری،در جشن پیروزی طرفداران خود شرکت کرده است.
موسوی سرچشمه ادامه داد: اینها صرفا نظرات شخصی مطهری است و علاوه بر این موارد، وی دلایلی مستند برای قانون گریزی رییس جمهوری بیان نمی کند.
این نماینده مجلس از مطهری به عنوان انسانی مومن، متدین و دارای شخصیت و هویتی برخاسته از خانواده شهید استاد مطهری درخواست کرد: درخصوص موضوعاتی که در جامعه حساسیت برانگیزاست، با دقت بیشتر سخن بگوید یا اظهار نظر کند.
وی گفت: مطهری درجایگاه نمایندگی مردم و در این جایگاه باید با فکر، دقت و مشورت سخن بگوید.هیچ نماینده ای حق ندارد اطلاعاتی غیر مستند ارائه کند که افراد، دولت یا نظام زیر سئوال برود.
موسوی سرچشمه با تاکید بر این که مدعیان تقلب در انتخابات هرگز دلیلی محکمه پسند برای اثبات ادعای خود ارائه نکردند، افزود: مدعیان اصلی تقلب و آنان که با سرپیچی از نظرات رهبری و قانون، به نظام خدشه وارد کردند، دلیلی برای ادعای بزرگ خود نداشتند و شایسته مطهری نیست که وی نیز همین ادعا را با همان شیوه بیان کند.
وی با اشاره به فرازی از نامه مطهری مبنی بر از دست رفتن فرصت برای سئوال از رییس جمهوری درخصوص برخی قانون گریزی ها در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:‌ چنین ادعایی در شرایطی مطرح می شود که بیش از نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه به رییس قوه قضاییه خواستار دستگیری و محاکمه میرحسین موسوی به عنوان یکی از سران فتنه هستند.
عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به حوادثی نظیر هتک حرمت مقدسات به وسیله آشوبگران، تخریب اموال عمومی و برهم زدن نظم و امنیت در جامعه طی ماه های گذشته و حمایت سران فتنه از این اقدامات، گفت: دیگر برهیچ کس پوشیده نیست که سران فتنه درجریان های اخیر نقش بسزایی داشتند و آنها در ردیف متهمان می باشند نه رییس جمهور منتخب مردم که تقصیری در این ماجرا نداشته است.
وی در ادامه با رد ادعای مطرح شده در نامه مطهری مبنی بر عملکرد ضعیف دولت نهم و دهم در حوزه اقتصادی افزود: اگرچه حامیان دولت نیز به برخی اشکال ها در این حوزه معترف هستند اما هر دولتی علاوه بر حسن های متعدد حتما نواقصی هم دارد. هیچ کس هم این ادعای خلاف عقل و منطق را ندارد که دولت نهم یا دهم 100 درصد در همه کارها موفق بوده است .
عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به موفقیت های دولت در اجرایی کردن طرح تحول اقتصادی در کشور اظهار داشت: اقدامات دولت در ایجاد زیر ساخت های بنیادین در عرصه اقتصاد کشور غیر قابل کتمان است.
وی گفت: نگاهی از سر انصاف و دقت به پروژه هایی که به صورت پیا پی در کشور افتتاح می شود، کسب موفقیت های بزرگ نظیر دستیابی به دانش فناوری لیزری در ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای، پیشرفت های پزشکی، فنی، نظامی و دفاعی که جایگاه ما را در منطقه و جهان تعالی بخشید از موهبات استقلال و اقتدار دولتی است که با شعار پیشرفت و عدالت بر سر کار آمد.
موسوی سرچشمه تصریح کرد: دور ازعقل و انصاف است که ادعا کنیم بدون قدرت اقتصادی می شود این همه افتخارات را طی 5 سال و با وجود تحریم های شدید به دست آورد.
وی تاکید کرد: ارزیابی منصفانه این است که عملکرد دولت را با در نظر گرفتن موانع، توطئه ها و تحریم ها بررسی و قضاوت کنیم.

**مطهری به دنبال تضعیف رییس جمهور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : معمولا آنچه تاکنون از آقای مطهری دیده ایم، پیگیری خط مشی تضعیف رییس جمهور و دولت است.
محمد کرمی راد با بیان اینکه مطهری در مواضع خود به دنبال این است که یکی به نعل بکوبد و یکی به میخ، افزود: اگر وی انتقاد سازنده و درستی داشته باشد، باید در چارچوب منطقی انتقاد کند.
نماینده مردم کرمانشاه با تاکید بر اینکه نگاه منتقدانه مطهری نسبت به رییس جمهور مثبت نبوده و تخریبی است به بخشی از متن این نامه اشاره کردو گفت :‌ برخی از اظهارات مطهری نسبت به دیگران تحلیل شخصی وی است که می خواهد به کل جامعه تعمیم دهد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به واقعیت های موجود جامعه، کسانی که در مسایل اجتماعی و سیاسی اظهار نظرهای دوپهلو می کنند نشان دهنده هدف و سیاست خاص اینگونه افراد است از جمله کسانی که چنین موضعی دارند می توان به مطهری اشاره کرد.
وی با بیان اینکه مطهری هر از گاهی موضع گیری های اینچنینی دارد اظهار داشت: وی می خواهد موسوی و کروبی را تطهیر کند این در حالی است که سران فتنه نشان دادند که بیش از هر چیز به فکر قدرت و منافع خود هستند.

**هم تراز دانستن احمدی‌نژاد با سران فتنه، ظلمی بزرگ است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: هم تراز دانستن رییس جمهور قانونی ملت با سران فتنه‌ای که مورد حمایت استکبار جهانی هستند، ظلمی بزرگ در حق احمدی نژاد است که آقای مطهری باید هم در این دنیا و هم در آخرت پاسخگوی آن باشد.
"سیدامیرحسین قاضی زاده " اظهار داشت: اگرچه نمایندگان مجلس در اظهار نظر درباره مسایل جاری کشور آزاد هستند اما نباید به کلی گویی بپردازند بلکه باید مصادیق آن را به طور روشن و مشخص مطرح کنند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه مطهری در نامه خود رییس جمهوری را متهم به قانون گریزی، رهاسازی و لیبرالیسم فرهنگی کرده است، گفت: هیچ کس ادعا ندارد که دولت کنونی بی عیب و نقص است اما وقتی فردی ادعا می کند که دولت قانون گریز است باید در مصداق مشخص کند که دولت کدامیک از قوانین را اجرا نکرده است.
قاضی زاده افزود: اینکه به رییس جمهور اتهام لیبرالیسم فرهنگی بزنیم، کافی نیست بلکه باید دقیقا مشخص کنیم که مصداق این لیبرالیسم فرهنگی چیست و در چه مواردی رخ داده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نهم و دهم گام بلندی در احیای ارزش‌های انقلابی داشته است، تصریح کرد: در حالی که در حوزه فرهنگ و هنر شاهد افول ارزش‌های اسلامی و انقلابی بودیم، این دولت توانست در حوزه فرهنگ آرمان های انقلاب و مبانی آن را به جایگاه اصلی آن برگرداند.
قاضی زاده، افزود: چون آقای مطهری کار اجرایی نکرده است و به فضای کار اجرایی آشنا نیست، چنین اظهار نظرهایی را در حوزه اجرای قانون و حوزه فرهنگ دارد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در حوزه اجرا نمی‌توان آرمان‌های ذکر شده در قوانین را به طور مطلق اجرا کرد زیرا در اجرای قوانین به شرایط متعددی نظیر منابع مالی، نیروی انسانی و بهره‌وری دستگاه های اجرایی بستگی دارد که اجرای یک قانون را با مشکل روبرو می‌کند.
این نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از بخش دیگری از نامه مطهری که احمدی نژاد را هم ردیف با موسوی و کروبی در ایجاد بحران دانسته است، اظهار داشت: اینکه بخواهیم سران فتنه را که مورد حمایت استکبار جهانی هستند با احمدی نژاد که رییس یک دولت قانونی است، هم تراز بدانیم، ظلمی بزرگ است که آقای مطهری باید هم در این دنیا و هم در آن جهان پاسخگوی این ظلم باشد.
قاضی زاده اضافه کرد: البته اینکه مطهری بخواهد از باب دلسوزی سران فتنه را نصیحت کند که به دامن انقلاب بازگردند، کار درستی است و اما نباید عمل آنان را با دیگران مقایسه کرد.
وی تایید اظهارات مطهری مبنی بر اینکه ایجاد فضای بحران در کشور راه را برای نقد منصفانه عملکرد دولت در حوزه های مختلف بسته است، اظهار داشت: فضای نقد و گفت و گوی سازنده در فضای آرام شکل می‌گیرد و این حرفی منطقی است که در فضای چالش برانگیز نتوان بحث منطقی مطرح کرد.
وی گفت: این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال مصادیق مورد نظر مطهری را صحیح ندانست و گفت:ممکن است من نیز انتقاداتی به سیاست‌های دولت در عرصه سلامت و بهداشت داشته باشم اما بحرانی کردن جامعه و کشاندن آن به سمت تشنج راه را برای ارایه این انتقادات سازنده می بندد.
قاضی زاده با تاکید بر اینکه سران فتنه سعی در بحرانی نگه داشتن فضای جامعه هستند، اظهار داشت: این شرایط سیاسی موجب سایش در حوزه‌های دیگر بخصوص در عرصه اقتصادی شده است.
وی افزود: سال گذشته کشور با وجود رکود اقتصاد جهانی رشد هفت تا هشت درصد رشد اقتصادی را تجربه کرد در حالی که امسال این درگیری‌های سیاسی موجب شده تا نتوان رشد اقتصادی چشم‌گیری را برای کشور متصور شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درگیری های سیاسی بعد از انتخابات موجب شد تا ضمن عدم تحقق کافی آزادی های مشروع شهروندان، کشور در ابعاد اقتصادی و اجتماعی نیز آسیب ببیند.
قاضی زاده افزود: نمی توان عملکرد یک دولت قانونی را با جریانی که مورد حمایت همه جانبه استکبار جهانی و جریان منافق است در کنار هم دید و آن را با هم مقایسه کرد.
این نماینده اصولگرای مجلس درباره این اظهارات مطهری که مدعی شده بود در صورتی که خیال رهبر انقلاب از موسوی و کروبی راحت شود سراغ خودکامگی رییس جمهور و خطای برخی افراطی‌های مدعی اصولگرایی می رود، اظهار داشت: بحمدالله رهبر انقلاب حاضر و ناظر جریانات سیاسی کشور هستند و هر جا که لازم باشد نکات و تذکرات لازم را به کس که صلاح بدانند، می‌دهد.
قاضی زاده تاکید کرد: نمی توان مطلبی را به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب بیان کرد زیرا اگر بنا باشد ایشان سخنی را بیان کنند، روشن و شفاف به موضوع ورود پیدا می کنند .
نماینده مشهد در مجلس گفت: مطهری در حالی رییس جمهور را متهم به خودکامگی می کند که رهبر انقلاب بارها بر پاکدستی، ولایی بودن، عدالت محوری و مردمی بودن رییس جمهوری تاکید داشته است و او نمی تواند از جانب رهبر انقلاب سخن بگوید.
قاضی زاده با تاکید بر اینکه باید در شرایط تردید و فتنه مباحث به صورت منصفانه و شفاف مطرح و به طور از کلی‌ گویی به ذکر مصادیق پرداخت، تاکید کرد: اینکه همه تلاش کنند تا سران فتنه به دامن انقلاب برگردند و در مسیر سیاست رهبر انقلاب که همان جذب حداکثری و دفع حداقلی است، گام بردارند حرف درستی است که باید سرلوحه همه قرار گیرد.
وی در عین حال گفت: البته نباید حق و باطل را در کنار هم ببینیم و رییس جمهور قانونی را در کنار کسانی متصور شویم که مورد حمایت استکبار جهانی هستند و تمام امکانات و منابع مالی آنان در راستای استمرار فتنه قرار گرفته است.

**مطهری درنامه خود موضع گیری رهبر انقلاب را مد نظر قرار نداده است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای مطهری در این نامه،موضع گیری رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار نداده است و نسبت به رییس جمهوری قضاوتی اشتباه دارد
حسین سبحانی نیا" با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با هیچ فردی تعارف ندارم، افزود: اگر ایشان احساس کنند که دولت مشکلی دارد به آن تذکر خواهد داد.
سبحانی نیا با بیان اینکه نامه مطهری به موسوی از موضع ضعف نوشته شده، تصریح کرد: اینگونه صحبت کردن با کسانی که مشکلات فراوانی برای کشور به وجود آوردند، نوعی تعامل قلمداد می شود.
وی با تاکید بر اینکه با حرکت در راستای وحدت و همگرایی در جامعه مخالف نیستیم، اظهار داشت: اما با افرادی که خود نیز می دانند تا چه حد برای کشور خسارت به بار آورده و زمینه فشارهای خارجی را ایجاد کرده اند، رفتار آنها را علی گونه تعریف کردن، حق به جانب معرفی کردن آنها و بها دادن به جریان فتنه و سران کلیدی آن، کار اشتباهی است.
سبحانی نیا با یادآوری اینکه کشور قانون دارد، ادامه داد : وظیفه قانونی دستگاه های زیربط این است که با سران فتنه برخورد کنند و اگر بنا باشد هر کسی را قلدری کرد با به به و چه چه به چارچوب نظام بازگردانیم کشور اداره نمی شود.
این نماینده مجلس در خصوص موسوی و کروبی گفت : این آقایان اگر از این پس به مصالح نظام توجه نداشته باشند باید پاسخگوی آن باشند.

**خود بزرگ بینی مطهری ابزارتحقق اهداف فتنه گران شده است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ فتنه گران با استفاده از توهم خود بزرگ بینی برخی افراد نظیر علی مطهری، مقاصد خود را دنبال می کنند.
محمود احمدی بیغش، نماینده شازند افزود: علی مطهری به صورت ناخواسته وارد جریانی شده است که فتنه گران در این روند تحت لوای وی، برخی شعارها و دیدگاه هایشان را مطرح می کنند.
وی با اشاره به اظهار نظر اخیر مطهری درخصوص رییس جمهوری و ایراد برخی اتهامات نظیرقانون گریزی نسبت به رییس دولت دهم، ادامه داد: مطهری چگونه در عین حمایت از دیدگاه های شقی ترین دشمنان این ملت و نظام، رییس دولت عدالت محور را که با آرای تاریخی ملت و حمایت و پشتوانه تنفیذ حکم رهبری، رییس قوه مجریه کشور است، به قانون گریزی یا لیبرالیسم فرهنگی متهم می کند.
عضو فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت :‌ با توجه به اعتقاد مطهری به اصل اصیل ولایت فقیه که بارها با صراحت، این موضوع را اعلام و بر فصل الخطاب بودن رهبری نیز تاکید کرده است، انتظار می رود همان گونه که رهبر معظم انقلاب خواستار تصمیم گیری و اقدام قوای سه گانه کشور در خصوص سران فتنه شدند، وی نیز در این خصوص تابع مطلق ولی فقیه باشد.
عضو فراکسیون اصولگرایان اظهارداشت :جانبداری از موسوی، کاندیدای شکست خورده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت از یک چهره سیاسی مرده است که جز ضرر و زیان به جایگاه نظام، پیامدی دیگر ندارد.
وی گفت : در زمان حاضر بیش از 140 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاکی موسوی هستند و از قوه قضاییه می خواهند این فرد را دستگیر و مجازات کند.
احمدی بیغش افزود: موسوی یکی از سران موثر درفتنه ای است که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، برای شقی ترین دشمنان این ملت و نظام فرصت سوء استفاده را فراهم کرد.
وی با رد ادعای مطهری درخصوص بی توجهی رییس دولت های نهم و دهم نسبت به مباحث اقتصادی در کشور گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در زمان حاضر به دلیل بحران اقتصادی جهانی است. با این حال، در شرایط فعلی هم با بررسی دقیق شاخص ها و آمارهای موجود کشورما طی 5 سال گذشته رشد اقتصادی چشمگیر داشته ایم.
نماینده شازند افزود: رشد و توسعه یافتگی مناطق محروم و دور افتاده نشانه بارز و غیر قابل انکار چنین رشد اقتصادی در سراسر کشور است.
وی با اشاره به اعتراف کارشناسان اقتصادی همچنین اقرار روسای دولت های قبلی برضرورت اجرای طرح تحول اقتصادی و به ویژه هدفمند کردن یارانه ها گفت: بسیاری از سیاسی کاری ها و مغلطه بازی ها در 8 ماه گذشته با این هدف بود که شجاعت رییس دولت های نهم و دهم در اجرای طرح های عظیم ملی و با پشتوانه عمیق علمی اقتصادی را از منظر نقد و بررسی صاحبنظران دور کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد