سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>افشاگری وزیر اطلاعات درباره فتنه های اخیر

آقازاده‌ها و فامیل با هفت تا هشت واسطه فتنه گرند 

 

 

 

مصلحی با بیان این‌که "حرکتی از بیرون نظام مرکزیت فتنه را هدایت می‌کرد" خاطرنشان کرد: شناخت این مرکزیت درحال انجام است. نکته قابل توجه این است که مرکزیتی با چند واسطه این فتنه‌ها را در داخل هدایت می‌کرد.به زعم وی، "در همه فتنه‌های پس از انقلاب این مرکزیت وجود داشته و سعی کرده نیروهایی از داخل را به‌عنوان ابزار در خدمت فتنه داشته باشد."

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امروز در گردهمایی مشترک امنیت‌آفرینان فجر تهران، گفت که "به اعتقاد نظریه‌پردازان آمریکایی، تکنولوژی و ایدئولوژی به عنوان دو چالش اساسی پیش‌روی استکبار و دنیای غرب قرار دارد.

به گزارش رجانیوز، وزیر اطلاعات با بیان این‌که آن‌ها با کنترلی که در بحث فضاسازی رسانه‌ای دارند، اجازه نمی‌دهند این بحران از سوی رسانه‌ها پوشش خبری داده شود و به شدت این موضوع را کنترل می‌کنند، گفت که "رییس‌جمهور آمریکا چندی پیش اذعان کرد به هیچ‌وجه نتوانسته است با بحران اقتصادی مقابله کند. هر چند که اجازه اطلاع‌رسانی در این حوزه را به رسانه‌ها ندادند."

مصلحی با اشاره به ایدئولوژی به‌عنوان چالش دیگر غربی‌ها، گفت: انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی شکل گرفته و از همان ابتدا مؤسسات فراوانی در جهان غرب برای شناسایی انقلاب اسلامی به وجود آمد و این موسسات یک مشکل عمده داشتند و آن هم این‌که به دست آوردن اسلام ناب از طریق مطالعات علمی امکان‌پذیر نیست.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: اسلام ناب از شیعه به‌وجود آمده و مقوله‌ای از باب ولایت است که با عشق، محبت و دل سر و کار دارد. آن کس که در این مقوله نباشد، نمی‌تواند موضوع را درک و فهم کند.

وی یادآور شد: وقتی ولی‌فقیه در جایگاه خود اشاره‌ای می‌کند و ولایتمداران حرف ولی خود را اجابت می‌کنند، این موضوع هرگز نمی‌تواند از طریق مطالعات و تحقیقات علمی شناسایی شود.

مصلحی "جنگ نرم" را "یکی از راه‌های مقابله استکبار با اسلام" خواند و افزود: این جنگ نرم، تفاوت‌های بسیار زیادی با جنگ نرم‌هایی که در دیگر کشورها صورت گرفته، دارد؛ اما به‌هیچ‌وجه در انقلاب اسلامی جواب نمی‌دهد هر چند آن‌ها جنگ نرم را متناسب با شرایط هر کشور طراحی می‌کنند.

حرکتی از بیرون نظام مرکزیت فتنه را هدایت می‌کرد

وزیر اطلاعات با بیان این‌که "امروز استکبار جنگ نرم را متناسب با شرایط اسلام ناب طراحی کرده است" گفت که "استراتژی و تاکتیک، روش و ابزاری که فتنه‌گران در جریانات پس از انتخابات به‌ کار گرفتند، در قالب جنگ نرمی بود که با طراحی خارجی علیه نظام صورت گرفت."

وی تاکید کرد: در این‌که فتنه‌گران برای استکبار جریان‌سازی می‌کرند، شکی نیست و بر اساس اسنادی که از گروه‌های فتنه به خصوص سران رده اول آن‌ها به‌دست آمده، این مهم ثابت شده که چه کسانی، از کجا و با چه هدفی این فتنه را شروع کردند.

مصلحی با بیان این‌که "حرکتی از بیرون نظام مرکزیت فتنه را هدایت می‌کرد" خاطرنشان کرد: شناخت این مرکزیت درحال انجام است. نکته قابل توجه این است که مرکزیتی با چند واسطه این فتنه‌ها را در داخل هدایت می‌کرد.
به زعم وی، "در همه فتنه‌های پس از انقلاب این مرکزیت وجود داشته و سعی کرده نیروهایی از داخل را به‌عنوان ابزار در خدمت فتنه داشته باشد."

استراتژی‌های جریان فتنه چه بود؟

وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که مرکزیت در حرکت جریان فتنه اخیر چند استراتژی را دنبال می‌کرد، اظهار داشت: پیروزی در هر صورت از جمله این استراتژی‌ها بود، استراتژی دوم حضور و نگهداری مردم در خیابان و نشان دادن حضور آنها به عنوان معترضین بود.

وی یادآور شد: در این راستا جریان فتنه موضوعات مختلفی را همچون کمیته صیانت از آرا، ستاد پویش، سازمان مردمی و ستاد 88 شکل داد و با صدور بیانیه‌های مختلف سعی کرد در مسیر حرکت مردم به سمت جریان فتنه نقش‌آفرینی کند.

مصلحی تصریح کرد: حرکتی که در بحث استراتژی بعدی جریان فتنه شکل گرفت، استفاده ابزاری از زنان بود، به‌طوری که ما دیدیم افرادی که از این جریان حمایت می‌کردند درصدد ایجاد بی‌بند و باری و لاابالی‌گری در میان جوانان بودند؛ این‌که زنی با همراه داشتن چهار گذرنامه مختلف در همه اغتشاشات در جمع اراذل و اوباش حضور داشته و با توسل به ارتباطاتش با آن‌ها سعی کرد در همه اغتشاشات این جمعیت را به صحنه بیاورد، نمونه بارز آن است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: جریان فتنه سعی کرد در حوزه‌های علمی که در فتنه‌های ادوار گذشته همواره جایگاهش در بین فتنه‌گران خالی بوده، از این پایگاه برای همراهی استفاده کند که در مواردی نیز با استفاده از ابزار آقازاده‌ها در این راه موفق بود.

مصلحی گفت: به‌کارگیری آقازاده‌ها و ارتباطات فامیلی با هفت تا هشت واسطه را در جریان فتنه‌های اخیر دیدیم. این‌ها به‌دنبال فتح پایگاه حوزه‌های علمیه هم بودند.

به گفته وزیر اطلاعات، ارتباط با بیگانگان و سفارتخانه‌های خارجی، استراتژی دیگر جریان فتنه بود، وقتی اعترافات و مطالب بازداشت‌شدگان روز عاشورا را مطالعه می‌کردم، آن‌چه برایم مسلم بود این‌که بسیاری از کشورها با برنامه‌ریزی در این فتنه‌ها نقش داشته و مقابل نظام قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: در پیش داشتن تز هدایت اجتماعات و اعتراضات مختلف و تلاش برای تصدی جنبش در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و قومی از دیگر استراتژی‌ های جریان فتنه بود، حضور و برنامه‌ریزی آن‌ها در مسائل اقتصادی برای ایجاد چالش علیه نظام بود که در این راه حرکتی آغاز شده ولی مجموعه اطلاعاتی کشور تسلط خوبی بر این حرکت دارد.

حضور عناصری با سابقه اطلاعاتی و نظامی در حرمت‌شکنی عاشورا

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود از حضور عناصری با سابقه اطلاعاتی و نظامی در جریان فتنه و ایفای نقش آن‌ها در وقایع پس از انتخابات و حرمت‌شکنی عاشورا خبر داد و گفت: براساس آن‌چه وقایع روز عاشورا نشان داد، متوجه شدیم حرکت این روز، اطلاعاتی و نظامی بود که هدایت‌شده شکل می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیچیدگی‌های فتنه، وجود عناصری مرتبط با فتنه در نظام بود که این افراد با صدور بیانیه‌های مختلف سعی در تشویش اذهان و جلب‌نظر مردم داشتند.

مصلحی خاطرنشان کرد: آموزش اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی برای اغتشاشگران از سوی جریان فتنه توجیه اعضای ستادها، کمک به شناسایی نیروهای اطلاعاتی مقابله‌کننده با فتنه از دیگر استراتژی‌های دشمن برای مقابله با نظام بود.

وی یادآور شد: پایبندی جریان فتنه به حرفی که از روز اول در مورد انتخابات، تقلب و ابطال آن زدند، در حقیقت در قالب جنگ نرمی بود که استکبار علیه نظام آغاز کرده است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: کسانی این حرف را می‌زدند که خود در این کشور و نظام برگزارکننده انتخابات بودند و می‌دانستند موضوع تقلب آن هم در این سطح غیر واقعی است و امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که خواص حرف‌های دو پهلو نزنند و موضع خود را مشخص کنند، گفت: خطاب‌های رهبری به خواص صریح و روشن بود ولی با کمال تاسف این آقایان هیچ واکنشی در این خصوص نداشتند. چرا که استنادشان برای تقلب در انتخابات پوچ و توخالی بود.

جای خالی دستگاه‌های فرهنگی در مقابله با جنگ نرم

مصلحی یکی دیگر از کارهای لازم برای مقابله با جنگ نرم را، "اقدامات متناسب با برنامه‌های دشمن" دانست و گفت: جنگ نرم کم‌هزینه است بنابراین سعی می‌کنند از طریق فضاهای مجازی و رسانه‌ای مردم را تشویق به مشارکت کنند، ما هم باید اقدامات کم‌هزینه‌ای در مقابل آن انجام دهیم که آن شناسایی خانه‌هایی است که با جنگ نرم همکاری می‌کنند و این می‌تواند از سوی پایگاه‌های بسیج انجام شود.

مصلحی گفت: حکومت‌ها در جنگ نرم دچار ضعف بینش و فهم شدند بنابراین دشمنان از این ضعف استفاده می‌کنند. پس باید ما این مسیر را با قوت و جدیت ادامه دهیم و روی ترمیم نقاط ضعف خود سرمایه‌گذاری کنیم.

به گفته وزیر اطلاعات،دشمن از طریق جنگ نرم سعی می‌کند صاحبان دانش و مهارت را از همکاری با حکومت بازدارد. این یکی از توطئه‌های استکبار است که سازمان‌های اطلاعاتی آنها به‌دنبال دانشمندان ما می‌روند تا زمینه ورود را به پروژه‌های علمی و تحقیقاتی‌شان فراهم کنند. این در واقع خنثی کردن نقش نخبگان است.

وزیر اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: امروز جای خالی دستگاه‌های فرهنگی در مقابله با جنگ نرم در کشور احساس می‌شود. ما معتقدیم همه باید در مقابل فتنه و جنگ نرم با هم همراه باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نادر دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 14:21 http://ghalebweblog.blogsky.com

سلام
اگر از قالب وبلاگتون خسته شدین ما با قالب های جدید در خدمت شماییم.امیدواریم از قالب هایی که برای شما طراحی نموده ایم استفاده لازم را ببرید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد