سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>خاتمی پذیرفت که دروغ گفته است:

خاتمی پذیرفت که دروغ گفته است:"به رهبرانقلاب نامه نوشته‌ام"

 

شبکه ایران: رئیس بنیاد باران با چنان صراحتی انتشار اخباری درباره نامه هایش به رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام برائت از اقدامات افراطی اخیر را تکذیب کرد که حتی برخی مخالفان او هم که در ماه های اخیر رفتارهای متفاوتی را از ران اصلاحات دیده اند، دچار تردید شدند.


اما به دنبال انتشار خبری تامل برانگیز، تمام تکذیب های صریح محمد خاتمی، به یک باره اعتبار خود را حتی نزد نزدیکان رئیس بنیاد بارن از دست داد.


بر پایه خبری که سایت فراکسیون اصلاح طلبان مجلس منتشر کرده، برخلاف ادعای آقای خاتمی، او به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته است.


پارلمان‌نیوز با اشاره به اینکه نامه مورد اشاره در ماه آذر از سوی خاتمی نوشته شده، آورده است: خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در 9 صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.


این نامه توسط یکی از نزدیکان به دست معظم له رسیده و ایشان نیز این نامه  که تحلیل جامعی از حوادث روز و بعد از انتخابات و ریشه‌های آن بوده است را مطالعه نموده‌اند.


به نوشته این سایت حامی سرن اصلاحات، آقای خاتمی تاکید کرده است که این نامه به صورت محرمانه و نه عمومی برای رهبر معظم انقلاب ارسال شده است و صحیح و اخلاقی نیست که جزئیات و مفاد این نامه از جانب او منتشر شود.


هرچند سایت پارلمان نیوز مدعی شده است که محتوای نامه مذکور با آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شده، متفاوت است اما برخی منابع خبری مطلع  اعلام کردند که آقای خاتمی در این نامه ضمن اعتراض به تندروی های میرحسین موسوی، از اقدامات افراطی اخیر هم اعلام برائت کرده است.


رئیس بنیاد باران در حالی خبر ارسال یکی از نامه هاش را به رهبر انقلاب تایید کرده است که در اوایل دی ماه، این موضوع را بشدت تکذیب و منابع منتشر کننده این خبر را به "دروغگویی" متهم کرده بود.


آقای خاتمی که روز دوم دی ماه در دیدار  با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران سخن می گفت، اظهار داشت: در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند که در نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می دهند که فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود.


رئیس بنیاد باران که در برخی از سخنرانی هایش از آنچه "دروغگویی" خوانده، انتقاد کرده است، در مواضع بعدی خود هم چندین بار دیگر منابع منتشر کننده خبر مذکور را به دروغگویی متهم کرد.


او چند روز پیش نیز، در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در واکنش به خبری که خود تایید کرده است، گفت : "بعضی‌ها ولایت دارند که دروغ بگویند فلانی نامه نوشته؛ در نامه فلان چیز آمده ؛اصلا نه کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته بعد همان ها می‌خواهند با جوسازی فضا را به گونه ای جلوه دهند که که افرادی که این افتخار را داشتند که مورد توجه مردم بوده‌اند با هم اختلاف دارند و بگویند که این‌ها با هم اختلاف دارند که اصلا این طور نیست."


سخنان متناقض آقای خاتمی در شرایطی بیان می شود که برخی فعالان سیاسی، معتقدند در مقایسه گفتار رئیس بنیاد باران و دیگر سران اصلاحات با عمل و رفتار آنان، تناقضات مختلفی قابل ذکر است که پایبندی به راه و خط امام خمینی(ره) یکی از نمونه های بارز آنست.


رئیس بنیاد باران پیش از این هم، دیدار خود را با جورج سوروس، پدر انقلاب مخملی، تکذیب کرده بود اما پس از تایید این موضوع از سوی خود سوروس، آقای خاتمی واکنشی جز سکوت انجام نداد.


آقای خاتمی همچنین خبر دست دادن خود را با دختران ایتالیایی تکذیب کرد اما کمتر از گذشت چند روز از تکذیبیه او، فیلم این اقدام رئیس بنیاد بارن در سایت های اینترنتی مختلفی منتشر شد. این موضوع درباره توهین او به هموطنان آذری که در قالب تعریف لطیفه در جمع سیاسیون روی داد هم، تکرار شد.


با این اوصاف، بعید نیست که محمد خاتمی در روزهای آتی هم، دومین نامه ارسالی خود به رهبر معظم انقلاب را تایید کند. نامه ای که در آن از افراطی گری های فرقه سبز و برخی سران و فعالان اصلاح طلب، اعلام برائت شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
۱ شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:03

سیاسی
سرگرمی
طنز
.
www.shahrah.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد