سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>> محل نصب و تاکتیک‌های خنثی‌کننده موشک پاتریوت آمریکا

سرلشکر فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:
از محل نصب و تاکتیک‌های خنثی‌کننده موشک پاتریوت آمریکا در منطقه اطلاع داریم 
 

خبرگزاری فارس: رییس ستاد کل نیروهای مسلح نصب موشک‌های پاترویت امریکا در اطراف ایران را در جهت خالی کردن خزانه کشورها ارزیابی کرد و گفت: این موشک‌ها در هیچ کجا جواب نداده و ایران نیز از محل نصب و تاکتیک‌های خنثی کننده موشک پاتریوت در منطقه اطلاع دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح روز پنجشنبه در حاشیه اولین جشنواره باقر‌العلوم که به منظور تجلیل از محققین و پژوهشگران علوم پزشکی سپاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت برگزار شدن هر چه باشکوهتر راهپیمایی 22 بهمن، از همه رزمندگان سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع دعوت کرد تا به همراه خانواده خود در این راهپیمایی در کنار ملت ایران حضور یابند.
فیروزآبادی قدرت راهبردی ایران را حضور آگاهانه و خردورزانه مردم در صحنه دانست و اظهار داشت: همین حضور مردم و فداکاری آنها بود که موجب پیروزی کشور در ایام دفاع مقدس شد.
وی با بیان اینکه در روز 22 بهمن نیز مردم انسجام و اتحاد خود را به خوبی به نمایش خواهند گذاشت، این ظرفیت عظیم را به برکت انفاس مقدس امام(ره) و از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: جای گفتن ندارد که این حضور قدرتمند، دشمن را از انجام هرگونه اقدام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایوس و ناامید خواهد کرد.
عضو شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی در خصوص نصب سامانه‌های موشکی آمریکا در اطراف ایران و در کشورهای منطقه اظهار داشت:‌ نصب موشک‌های ضد موشک پاتریوت آمریکا در این کشورها ترفند جدیدی است برای خالی کردن خزانه آنها در حالی که این سامانه‌های موشکی در هیچ کجا جواب نداده است.
فیروزآبادی با بیان اینکه این موشک‌ها حتی از نظر علمی و محاسباتی نیز پاسخگوی آنها نخواهد بود، افزود: با تاکتیک‌های ساده می‌توان این موشک‌های ضد موشک پاتریوت را بی‌اثر کرد و من به کشورهای منطقه خصوصا کشورهای اسلامی توصیه می‌کنم تا با خرید این سامانه‌ها که در هیچ کجا جواب پس نداده‌اند، خزانه خود را بر باد ندهند.
وی خاطر نشان کرد: نصب این موشک‌ها داستان جدیدی نیست و چند سال است که آنها اقدام به نصب این موشک‌ها کرده‌اند و ما از مکان‌های آنها باخبریم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: از آنجایی که دشمن می‌بیند یک روند همدلی و دوستی میان کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گرفتن است دست به این اقدامات که در راستای عملیات روانی است می‌زند تا ایران را به عنوان یک دشمن برای کشورهای منطقه معرفی سازد.
فیروزآبادی با بیان اینکه رویکرد نیروهای مسلح در برنامه توسعه، آمادگی لازم برای بازدارندگی و انهدام دشمن متجاوز است، تصریح کرد: اصولا دکترین و برنامه‌های رزمایش‌های نیروهای مسلح مبتنی بر تاکتیک‌های عملیاتی و تجهیزات جدید است که عقل سالم حکم می‌کند این تاکتیک‌ها و تسلیحات جدید در معرض دید عموم قرار نگیرد.
وی با اشاره به پیشینه علمی سپاه پاسداران، خاطر نشان کرد: افراد سپاه، نیروهای جوان و با استعدادی بودند که در دانشگاه‌های مختلف جهان تحصیل می‌کردند و با بازگشت حضرت امام(ره) به کشور، به وطن خود برگشتند و آماده دفاع شدند و به همین دلیل سپاه از اول یک نیروی مسلح دانشمند بود.
عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این فضا در سپاه به سرعت سامانه‌های تحقیقاتی را شکل داد و یکی از کارهای مهمی که با جنگ بروز کرد، رسیدگی به درمان مجروحین بود که پزشکان سپاه با سازماندهی مناسب در حقیقت تمام جامعه پزشکی را در میان خود گرفتند و به درمان مجروحین در خط مقدم، بیمارستان‌های صحرایی و اماکن مختلف درمانی پرداختند.
فیروزآبادی افزود: این امر مستلزم ابتکارات جدید در امر معالجه و درمان بود و سپاه پاسداران مجموعه این دانش را در درون خود سازماندهی کرد و به کارهای پژوهشی عمیق پرداخت که نتیجه آن پیشرفت چشمگیر امروز سپاه در عرصه‌های مختلف خصوصا علوم پزشکی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد