سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>آقای لاریجانی:چرا مهدی و فائزه هاشمی نه؟

آقای لاریجانی:چرا مهدی و فائزه هاشمی نه؟ 

 

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به شدت از دستگاه قضایی به‌دلیل عدم احضار فائزه و مهدی هاشمی از عوامل حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

 

به گزارش رجانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رسایی در تذکری آیین نامه ای در جلسه علنی امروز مجلس افزود: بنا داشتم این تذکر را چهارشنبه هفته گذشته بدهم اما رئیس وقت جلسه ساعت 11:40 فقط به دلیل این که تذکر من می خواست عنوان شود، اجازه نداد و پایان جلسه را اعلام کرد.

وی گفت: در ماه‌های گذشته شاهد برگزاری دادگاه برخی فتنه‌گران بودیم که باعث روشنگری شد و در روزهای اخیر نیز دادگاه کسانی که در فجایع روز عاشورا نقش داشتند، برگزار شد و همان طور که شاهدیم به شفافیت جامعه کمک کرد و خوب و مفید بود.

رسایی ادامه داد: اما همچنان افکار عمومی با سؤالی بی پاسخ مواجه هستند که فکر می کنم دستگاه قضایی باید پاسخ دهد و سؤال این است که چرا برخی چهره های شناخته شده در حالی که هم در فجایع پس از انتخابات و هم روز عاشورا بوده اند، هنوز احضار نشده اند.

وی گفت: همین امروز در خروجی خبرگزاری‌ها فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است 70 درصد اغتشاشگران روز عاشورا که تصویرشان منتشر شده بود، با همکاری مردم شناسایی شده اند. سوال این است که چرا با این 30‏ درصدی که تصاویرشان منتشر شده است، برخورد نشد؟

رسایی ادامه داد: چرا وقتی یک فرد عادی زیر پل کالج است، با او برخورد و دادگاهش برگزار می شود اما خانم فائزه هاشمی که فیلمش همه جا منتشر شد و نقش داشت و سفر تفریحی خود را رها و در اغتشاشات حضور پیدا کرد، هنوز احضار نشده است؟

وی با قرائت متن اصل ‏19‏ و 20‏ قانون اساسی و گلایه از رعایت نشدن قانون اساسی گفت: اخیراً یکی از نمایندگان مجلس به دلیل انتقاد از یکی از شخصیت‌ها احضار شده است، هیات رئیسه چه کار می کند؟ من نمی گویم نماینده مصونیت دارد، اصلاً اینگونه نیست و نماینده هم باید پاسخگوی حرف هایش باشد اما سؤال این است که چرا یک نماینده به دلیل انتقاد از آقای هاشمی احضار می شود اما کسانی که همه نظام جمهوری اسلامی ایران را در این اغتشاشات زیر سؤال بردند، دچار مصونیت هستند و هنوز احضار نشدند.

رسایی افزود: کسانی که فهرست و تلفن اراذل و اوباش را جمع کرده بودند و فقط در یک قلم 200‏ میلیون تومان به اینها دادند. الآن فلان نفر پناهنده شده است و نمی دانم در لندن چه کار می کند و چرا این آدم تا به حال احضار نشده است؟

نماینده مردم تهران گفت: اگر هم کسی پناهنده شده است، حداقل احضار شود.

رسایی ادامه داد یقین دارم که آیت‌الله لاریجانی به این امور حساس است اما خواهش ما این است که چرا در دستگاه قضایی عده ای خاص احضار می شوند و مردم هنوز پاسخ این سوال را نگرفته اند و اگر به این سوال پاسخ داده نشود، در جای دیگری بیرون خواهد زد.

سید محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت، در پاسخ به رسایی گفت: دستگاه قضایی تذکر شما را استماع کرد و برابر قانون عمل خواهند کرد.

گفتنی است فائزه هاشمی در تجمع غیرقانونی 25 خرداد و پس از آن در تجمع مقابل صداوسیما شرکت و مردم را به ادامه حضور در خیابان‌ها تحریک کرده بود که فیلم اظهارات وی نیز بارها از صداوسیما پخش شد. وی همچنین در تجمع غیرقانونی 30 خرداد آشوبگران در خیابان آزادی به همراه برخی اعضای خانواده خود نیز حضور داشت که برای ساعاتی نیز بازداشت شد.

تصاویر حضور فائزه هاشمی در میان اغتشاشگران روز عاشورا نیز در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها منتشر شد. اما علی‌رغم همه این موارد دستگاه قضایی تاکنون وی را بازداشت و حتی احضار نکرده است.

همچنین مهدی هاشمی نیز ماه‌ها است که در لندن به‌سر می‌برد و از بازگشت به ایران خودداری می‌کند. این در حالی است که دادستان کل کشور در نشست خبری آذرماه خود با خبرنگاران به دادستان تهران دستور داده بود وی را احضار کند. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای حتی تأکید کرده بود در صورت تعلل دادستان تهران به وی تذکر و اخطار قانونی داده می‌شود. با این حال، دادستان تهران تاکنون اقدامی در این زمینه نکرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد