سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>عرب‌بیگی خبر داد:

ساخت سلاح ویژه مقابله با بالگردهای آپاچی و تانک‌های پیشرفته 

 

 

 

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با اعلام جدیدترین دستاوردهای این نیرو گفت: دشمن خیال نکند که اگر هلی‌کوپترهای آپاچی آنها در عراق و افغانستان عملکرد مطلوبی داشتند، در صورت تجاوز به ایران هم می‌توانند چنین اقتداری داشته باشند. یقینا ما با اقدامات خود به اقتدار آپاچی پایان خواهیم داد.

سرهنگ ناصر عرب‌بیگی رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح جدیدترین دستاوردهای این نیرو جهت خودکفایی نیروهای مسلح و افزایش توان علمی و دفاعی کشورمان پرداخت.
وی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار، با اشاره به ایام پرافتخار دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نیروهای انقلاب طی سال‌های پرفراز و نشیبی که پشت سر گذاشتند، هر روز آبدیده‌تر شدند به طوری که امروز جوانان انقلابی ما هیچ هراسی از تهدیدات دشمن ندارند و خط و نشان‌های رژیم صهیونیستی و دولت‌های استکباری که بخاطر از دست دادن منافعشان در خاورمیانه و ایران، اینگونه به دست و پا افتاده‌اند، هیچ تاثیری بر روی نظام اسلامی نمی‌گذارد و به هیچ وجه ما مرعوب آنها نخواهیم شد.
عرب‌بیگی ادامه داد: در طول سال‌های دفاع مقدس ما توانستیم علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی همه جانبه دنیا، با بکارگیری خلاقیت،‌ ابتکار و خودباوری که امام(ره) در وجود جوانان انقلابی ایجاد کرد، بخوبی از پس دشمن بعثی که تمام ابرقدرت‌ها را به عنوان پشتیبان در پشت سر خود داشت، برآییم و خاک میهن اسلامی را از لوث وجود آنها پاک کنیم و برای اولین بار در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران، نه تنها هیچ سرزمینی را از دست ندادیم بلکه جواب دندان شکنی هم به دشمن داده شد.
وی با اشاره به دوران بازسازی پس از جنگ تحمیلی و برنامه‌‌های بلند مدت سپاه پاسداران تصریح کرد: در همین راستا بود که سازمان‌های جهاد خودکفایی در نیروها بنیان نهاده شد و وظیفه انجام تحقیقات صنعتی در حوزه خودکفایی دفاعی و رفع نیازهای تجهیزاتی نیروها بر عهده این سازما‌ن‌ها قرار گرفت.

* در کار تحقیقات، اسیر ساختارهای کلاسیک نمی‌شویم

عرب‌بیگی با بیان اینکه سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه نیز در طول این سال‌ها همواره منشاء خیرات و برکات فراوان برای این نیرو بوده است، اذعان داشت: "تحقیقات بر اساس نیاز روز " شعار محوری ما در سازمان جهاد خودکفایی است، به این مفهوم است که ما تحقیقات خود را مبتنی بر تهدید دشمن قرار دادیم.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر دائما تهدیدات خارجی، فرامنطقه‌ای‌، منطقه‌ای و داخلی به همراه ‌توانمندی‌های دشمن، توسط کارشناسان و محققین ما رصد می‌شود و آنچه که از بین اقدامات آنها، تهدید تشخیص داده شود، در دستور کار قرار گرفته، تیم‌های تحقیقاتی به سرعت شکل می‌گیرد و در آن حوزه شروع به فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: ما ساختار و سازمان خود را طوری طراحی کردیم که به شکل ماتریسی، بلافاصله تیم‌های تحقیقات تخصصی شکل می‌گیرد و هیچگاه اسیر ساختار و سازمان‌های کلاسیک نخواهیم شد.

* مقابله با اقدامات تروریستی در دستور کار نیروی زمینی سپاه

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به گستره کاری این سازمان در حوزه مقابله با تهدیدات هوایی در ارتفاع پست، مقابله با تهدیدات زمینی، مقابله با اقدامات جاسوسی و نیز مقابله با پدیده شوم تروریسم که ساختار و پرداخته استکبار جهانی و اسرائیل و با معاونت برخی کشورهای منطقه است، تصریح کرد: در این محورها به عنوان تهدید، چندین برنامه اساسی و زیر بنایی در دست اقدام است و در حوزه تسلیحات و تجهیزات نیز مولفه تحرک و واکنش سریع را در دستور کار قرار داده‌ایم.
عرب‌بیگی همچنین اظهار داشت: تجهیزاتی که در دفاع بکار می‌بریم باید متحرک باشند و بتوانند به سرعت جابجا شده و در موقع لزوم و در کمترین زمان، در دسترس رزمندگان قرار بگیرند.
وی با تاکید بر موضوع چابک سازی و سبک‌سازی در تجهیزات، گفت: افزایش برد، دقت و سرعت عمل در برابر اقدام دشمن، همواره مد نظر متخصصین ما قرار دارد و ما به سرعت در حال انجام تحقیقاتی هستیم که بتواند این سه مولفه را در سلاح و مهمات‌های ما نهادینه کند.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اهمیت موضوع به روزرسانی تجهیزات و انجام اقداماتی در این خصوص افزود: این اقدامات به ما کمک می‌کند تا سلاح‌های موجود را بر اساس نیاز روز مدرنیزه کرده و در اختیار یگان‌های مختلف قرار دهیم.

* برای تمامی تهدیدات دشمن برنامه‌ریزی می‌کنیم

وی درباره توان اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران نسبت به تحرکات دشمن که لازمه مقابله با اقدامات جاسوسی و تروریستی‌ آنهاست، خاطرنشان کرد: در ساختار جدید سپاه که با تدبیر فرماندهی محترم کل سپاه انجام شده، طوری برنامه ریزی شده که دائما دشمن رصد می‌شود و از توانمندی‌ها و تجهیزات آنها و نیز از اقدامات عملی که در بیرون از مرزها و حتی درون مرزها بوسیله دشمن انجام شود، در اسرع وقت مطلع شویم.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه ادامه داد: این اطلاعات در قالب تیم‌های کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و برای هر یک از تهدیداتی که از تحلیل کارشناسان استخراج می‌شود برنامه ریزی عملی می‌کنیم.

* طراحی تجهیزات کشف عملیات‌های انتحاری در نیروی زمینی سپاه

عربیگی با اشاره به حادثه تروریستی جنوب شرق کشور که منجر به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و عشایر منطقه شد، تصریح کرد: پس از این حادثه اقدامات موثری به سرعت در دستور کار قرار گرفت و تجهیزاتی را در دست طراحی داریم که می‌تواند مرزداران ما را برای کشف محموله‌های مهمات و مواد منفجره به داخل کشور و نیز کشف این مواد در مراکز حساس و مبادی ورودی شهرها و همچنین کشف عملیات‌های انتحاری توانمند کند.
وی افزود: این اقدامات با سرعت در حال پیگیری است و به محض آماده شدن، به تولید انبوه رسیده و در اختیار واحدهای مامور مقابله با تروریسم قرار داده می‌شود.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه اقدامات ما برای مقابله با فعالیت‌های جاسوسی منحصر به ماموریت‌های نیرو بوده و بحث مبارزه با جاسوسی در کشور برعهده دیگر نهادها از جمله وزارت اطلاعت می‌باشد، گفت: آنچه تهدید به ما دیکته می‌کند و مطالعات و تحلیل‌هایی که کارشناسان ما دارند، حتما در آن محورها عمل خواهیم کرد.

* در صورت تهاجم دشمن به اقتدار بالگرد آپاچی و تانکهای دشمن پایان می‌دهیم

عربیگی در خصوص تلاش برای طراحی تسلیحات ضدبالگرد در پدافند ارتفاع پست و ضدزره برای مقابله با خودروهای زرهی دشمن، آن را جزء برنامه‌های محوری و اساسی سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه دانست و تصریح کرد: چندین پروژه قابل توجه در این دو حوزه مهم در دست اقدام است که برخی از آنها نیز تست شده و در صورت تجاوز دشمن، آنها متوجه قدرت ما خواهند شد.
وی با اشاره به عملکرد ارتش امریکا در کشورهای منطقه افزود: دشمن خیال نکند که اگر هلی‌کوپترهای آپاچی آنها در عراق و افغانستان اقتدار دارند و عرض اندام می‌کنند، در صورت تجاوز به ایران هم می‌توانند چنین اقتداری داشته باشند و یقینا ما با اقدامات خود به اقتدار آپاچی پایان خواهیم داد.
عرب بیگی با شگفت‌انگیز خواندن توانایی های به دست آمده در طراحی و ساخت سلاح‌های ضدزره در سپاه پاسداران اظهار داشت: این اقدامات و تنوع تسلیحاتی به حدی است که دشمن فکر آن را هم نمی‌تواند بکند و در صورت هرگونه تهاجم زمینی، تانک‌های رویین‌تن آنها با پاسخ محکم سلاح‌های رزمندگان ما مواجه خواهند شد.

* گردان‌های امام حسین(ع) متناسب با ماموریت خود تجهیز می‌شوند

وی گفت: پدافند غیرعامل در حوزه استتار، اختفا و سایر محورهایی که در پدافند عامل مطرح است برای دفاع از نیروی انسانی، تجهیزات، تسلیحات و اماکن در دستور کار قرار دارد و کارشناسان ما دائما در حال بهبود استتار، اختفا و پوشش در مقابل دشمن هستند تا ضریب ایمنی بیشتری در تجاوزهای دشمن به ویژه در تجاوزهای هوایی برای یگان‌های مختلف نیرو ایجاد کند.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه همچنین با اشاره به بکارگیری گردان‌های امام حسین(ع) در نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تسلیحات و تجهیزات این گردان‌ها نیز مانند سایر گردان‌های پیاده نیروی زمینی و البته متناسب با ماموریت گردان‌های امام حسین(ع) است و هیچ تفاوتی از لحاظ کیفی و کارآیی با سایر تجهیزات ندارند بلکه تنها ممکن است تفاوت در بخشی از تجهیزات باشد که متناسب با ماموریت، تغییر می‌کند.

*ساخت منحصر به فردترین خودروی تاکتیکی کشور توسط سپاه

عربیگی در بخش دیگری از گفتگوی خود ، از طراحی و ساخت پیشرفته‌ترین خودروی تاکتیکی در نیروهای مسلح کشورمان به نام "سفیر3 " خبر داد و تصریح کرد: این خودروی منحصر به فرد در ظرفیت یک و یک‌چهارم تن و با تجهیزات ویژه و قابلیت‌های بسیار بالا، شیب‌روی‌های عمودی و جانبی بسیار مطلوب ساخته شده و هیچ خودرویی در داخل کشور با این ویژگی‌ها ساخته نشده که اینچنین توان شیب‌روی را داشته باشد.
وی با اشاره به قدرت بالا و سرعت عمل ویژه این خودرو، اظهار داشت: این خودرو به سرعت قابلیت تبدیل به خودروی حامل سلاح، بویژه سلاح‌های پدافندی را دارد یعنی خودرویی 2 ماموریتی است که می‌تواند هم نفربر باشد و هم حامل سلاح.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه ادامه داد: این خودرو دارای تجهیزاتی است که می‌تواند رزمندگان را در سرما و گرما محافظت کرده و در شرایط مختلف عملیاتی می‌تواند بقای رزمنده را در صحنه نبرود افزایش دهد.
عربیگی خاطر نشان کرد: سفیر3 که مجهز به تیربارهایی در طرفین است و در مواجهه ناگهانی با دشمن می‌تواند واکنش مسلحانه نشان داده و جان سرنشینان را حفظ کند، در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

* استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در امر تحقیقات دفاعی نیروی زمینی سپاه

وی در ادامه این گفتگو تعامل مراکز تحقیقاتی را یکی از ویژگی‌های معمول آنها دانست و با بیان اینکه هیچ مرکزی به تنهایی نمی‌تواند موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشد، به شورای مشترک تحقیقات در سپاه متشکل از تمام سازمان‌های جهاد خودکفایی اشاره کرد و افزود: در این شورا تقسیم کار شده و پروژه‌های مشترک مطرح می‌شود و بخش‌هایی از توانمندی‌ یک سازمان در اختیار سازمان دیگر قرار می‌گیرد، تا علاوه بر تکمیل پروژه‌های یکدیگر و در حل مشکلات و گلوگاه‌های تکنولوژی نیز تشریک مساعی صورت گیرد.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با تاکید بر لزوم تعامل علمی با مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور، به تشکیل دفاتری در سازمان جهاد خودکفایی اشاره کرد و گفت: این مراکز می‌تواند مامنی باشد برای جذب محققین، مخترعین و افراد خلاقی که در سطح جامعه و در بین دانشجویان دانشگاه‌ها وجود دارند و به تنهایی نمی‌توانند طرح‌های خود را اجرا کنند.
عربیگی ادامه داد: در حال طراحی یک مرکز رشد هستیم که این مرکز می‌تواند دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را که قادر نیستند به تنهایی توفیقی در امر تحقیقات داشته باشند، مورد حمایت مالی، علمی و تجهیزاتی قرار دهد.
وی گفت: در این مرکز موضوع تحقیقاتی به افراد داده می‌شود و این عزیزان می‌توانند در این مراکز فعالیت کنند و با حمایت‌های متنوع‌ توانمند شده و در نهایت بعنوان یک محقق ارزنده دفاعی در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرند.
وی با بیان اینکه از مراکزی مانند دانشگاه امام حسین(ع) نیز استفاده‌های بسیاری تحت عنوان پشتوانه‌های علمی می‌کنیم، گفت: اخیرا توافقنامه‌ای با ریاست این دانشگاه داشتیم که طبق آن، کلیه پژوهشکده‌ها و دانشکده‌های فنی مهندسی این دانشگاه تحت عنوان پشتیبانی علمی از سازمان‌های جهاد خودکفایی، سازماندهی شدند و کمیسیون مشترکی تشکیل شده که ما نیازهای تکنولوژیک خود را مطرح می‌کنیم و اساتید دانشگاه نیز به سازمان‌های جهاد مامور می‌شوند تا پشتیبانی علمی و حل گلوگاه‌ها صورت بگیرد.

* در حوزه مرزبانی ماموریت‌های مشترکی با ناجا داریم

عرب‌بیگی در خصوص تعامل با سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش نیز ضمن مثبت و سازنده ارزیابی کردن این تعامل، تصریح کرد: ساختاری در وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد که هم سازمان‌های جهاد سپاه هم ارتش و حتی ناجا در آنجا با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و همکاری‌های ارزنده‌ای با هم دارند چراکه در آن ساختار از انجام کارهای موازی جلوگیری می‌شود و در واقع یک هم‌افزایی برای کار سازمان‌ها صورت می‌گیرد.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه برخی ماموریت‌های نیروی انتظامی با ماموریت‌های نیروی زمینی سپاه همپوشانی دارد، گفت: این همکاری ها در یک کارگروه مشترک در ستاد کل مطرح می‌شود و برای مثال در حوزه خودرویی دارای مشترکاتی هستیم. در این کارگروه مشترک، تمام نیازهای طرفین در طرح‌های تحقیقاتی دیده می‌شود و جاهایی مانند حوزه مرزبانی که دارای ماموریت‌های مشترک هستیم با یکدیگر همکاری داریم.

* برنامه 5ساله پنجم تحقیقات سپاه مراحل تصویب نهایی را طی می‌کند

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی با اشاره به عنایت ویژه فرمانده کل سپاه به امر تحقیقات و پژوهش‌های دفاعی گفت: تحقیقات به عنوان یکی از معاونت های اصلی فرمانده کل انجام وظیفه می‌کند و طرحی به نام تعالی تحقیقات سپاه در این معاونت شکل گرفته است که در این طرح در همه ابعاد مورد نیاز شامل نیروی انسانی، تجهیزات، برنامه‌ریزی و افزایش توانمندی تصمیم گیری می‌شود و فرمانده کل سپاه نیز این طرح‌ها را در اولویت اول برای تصویب قرار دادند.
عرب‌بیگی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها تصویب شده به تهیه برنامه 5 ساله پنجم تحقیقات اشاره کرد و افزود: این برنامه هم اکنون مسیر مراحل تصویب را طی می‌کند.
وی همچنین با اشاره به ارتقاء چشم‌گیر اعتبارات تحقیقاتی در سپاه، تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، تمام سازمان‌ها بسیج شده و در این طرح همکاری‌ می‌کنند و این امر نتایج خوبی نیز مانند ارتقاء سطح تحصیلی محققین، ایجاد هیئت علمی تحقیق و توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی سازمان‌های تحقیقاتی، توسعه تجهیزات موردنیاز تحقیقاتی داشته است.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امروز تولید تانک و نفربر، توپ‌های صحرایی، پدافند موشک‌های ضدهوایی، خودروهای تاکتیکی، تجهیزات مخابراتی و جنگال در کشور به یک تولید روتین تبدیل شده است، ادامه داد: وقتی ما تکنولوژی موشکی با هم پیچیدگی‌هایش را در اختیار داریم و دنیا یکی از دستاوردهای مهم ما را در موشک سجیل مشاهده کرد و نیز توان پرتاب ماهواره در مدار زمین و برتر از همه اینها دانش هسته‌ای که امروز در کشور نهادینه شده را به عنوان یک صنعت بنیادین در اختیار داریم، یقینا تجهیزات نیروی زمینی هم جزو توانمندی‌هایی است که در داخل کشور وجود دارد.

* از استانداردهای خارجی تا جایی که به نفعمان باشد استفاده می‌کنیم

عرب‌بیگی در خصوص تعامل با کشورهای دیگر نیز گفت: ما با کشورهای دوست و مستقل همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند همکاری می‌کنیم و حاضریم توانمندی‌های خود در حوزه تحقیق و پژوهش را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در بخش تحقیقات، تمام روش‌ها و رویه‌هایمان را استاندارد کردیم یعنی کل فرایند تحقیقات صنعتی بر اساس دانش روز، استاندارد شده و همه این رویه‌ها به شکل آئین‌نامه‌های مستحکم و مستند در کارگاه‌های آموزشی به محققین آموزش داده شده و اجرا می‌شود.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: خود این مستندسازی، یک استاندارد دارد که ما از آن دانش برخورداریم و این موارد با آخرین استانداردهای جهانی و همچنین استاندارد مختص جمهوری اسلامی تطبیق داده می‌شود.
عربیگی افزود: ما افتخار می‌کنیم که کشوری هستیم که خودمان استاندارد داریم و وابسته به استانداردهای تحمیلی برخی کشورها نخواهیم بود و از آن استانداردها تا جایی استفاده می‌کنیم که به نفعمان باشد و الا جمهوری اسلامی خود دارای یک استاندارد مبناست.

* دنیا باید ایران با به عنوان یک قدرت نوظهور جهانی بشناسد

وی در بخش پایانی گفتگوی خود با اشاره به دروغ پردازی های رسانه های غربی درباره توانایی دفاعی کشورمان، تصریح کرد: این دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌های غربی، حتی مسئولین‌شان را نیز فریب داده به گونه‌ای که آنها باور کردند که می‌توانند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند و گمان می‌کنند با بکارگیری چند عنصر خود فروخته مانند منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروهک‌های معاندی که منافع خود را در هر همصدایی با استکبار جهانی می‌ب?نند، می‌توانند به این نظام لطمه بزنند که این یک تصور غلط است و ما محکم از انقلاب خود دفاع می‌کنیم.
رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: دشمن کوچکتر از آن است که بتواند این نظام را تضعیف کند، چه برسد به سرنگونی و آنها هیچ راهی ندارند جز اینکه این قدرت نوظهور را پذیرفته و با آن تعامل کند.
عرب‌بیگی با بیان اینکه ما تا انقلاب جهانی امام عصر(عج) ایستاده‌ایم و به عنوان سربازی جان‌برکف از این نظام دفاع می‌کنیم، اظهار داشت: قطعا ما به هیچ وجه به آنچه تاکنون داشتیم بسنده نکرده و هر روز در راه ارتقا توانمندی‌های دفاعی خود گام برمی‌داریم و دشمن بداند که در روز واقعه، جواب محکمی به او خواهیم داد چراکه قدرت این نظام به دریای پرخروش ملت ایران متصل است.

 

 

 

گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد