سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>توضیح مشایی درباره عکس با هدیه‌تهرانی

توضیح مشایی درباره عکس با هدیه‌تهرانی  

 

 

 

افتخار من این است که شاگرد مکتب دین و سرباز کوچک ولایت هستم اگر کسی می گوید چرا حرف می زنی باید بگوییم که اگر یک مسوول و شاگرد مکتب دینی، اندیشه علما را بیان کند خوب است یا بد؟ چیزی که مهم است ، بیان مبتنی بر جهان بینی توحیدی، اسلامی و شیعی است و خارج از این چارچوب از هیچ کسی پذیرفته شده نیست

دبیر کل جامعه اسلامی وعاظ با بیان اینکه سؤالات زیادی مانده که هنوز از مشایی پرسیده نشده است، گفت: سؤالات همچنان باقی است مشایی نباید در حوزه غیرتخصصی وارد شود.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی دبیر کل جامعه اسلامی وعاظ در گفتگو با فارس با اشاره به جلسه شب گذشته این تشکل با اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: بارها گفته‌ام و الان نیز تکرار می‌کنم آقای مشایی حق ندارد وارد حوزه‌های غیرتخصصی خود شود. وی باید به کار خود در دفتر ریاست‌جمهور مشغول باشد و در خصوص انبیاءالهی که تخصص ندارد اظهار نظر نکند.

شجونی با بیان اینکه سئوال‌های زیادی از مشایی پرسیده نشده است، گفت: آقای مشایی که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور است نباید با اظهار نظر‌های غیرتخصصی، بر سر راه دولت مانع بگذارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه درخصوص دیدار هدیه‌تهرانی و رحیم مشایی از وی سئوال کردم، گفت: رحیم مشایی گفت که برای دیدن نمایشگاه هدیه تهرانی به این نمایشگاه رفته و خطاب به خانم تهرانی گفته که "عکس‌های شما توحیدی است و انسان را یاد خدا می‌اندازد، که در این حال خانم تهرانی گریه کرد و خطاب به من گفت که شما اولین کسی هستید که این مسائل را به من می‌گوید".

شجونی افزود: مشایی در خصوص عکس خود با هدیه‌تهرانی نیز گفت که "برخی‌ها شیطنت‌کرده و با امکانات کامپیوتری فاصله من با خانم تهرانی را در این عکس نزدیک کرده بودند که باید گفت که این عکس غیر واقعی است".

شجونی با بیان اینکه از مشایی پرسیدم، مردم از ما می‌پرسند که آقای مشایی شیعه است یا سنی و اصلا مرجع تقلید وی کیست؟

گفت: مشایی در پاسخ به من گفت مرجع تقلید من آقای شجونی است

 

.

مشایی: همچنان که بارها اعلام کرده‌ام مطیع نظر رهبر انقلاب هستم
رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه امور و مباحث است و من همچنان که بارها صراحتاً و علناً اعلام کرده ام مطیع نظر مقام معظم رهبری هستم و افتخار می کنم سرباز کوچک ایشان باشم.
?مشایی: همچنان که بارها اعلام کرده‌ام مطیع نظر رهبر انقلاب هستم

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،مهندس اسفندیار رحیم مشایی شامگاه دوشنبه در دیدار جامعه وعاظ تهران، این جامعه را محفلی اثرگذار خواند و گفت: عطر و بوی اندیشه های شهید مطهری و شهید بهشتی بر این تشکل دیرینه و دینی جاری است.
وی ضمن استقبال از برگزاری جلسات روشنگری و شفاف سازی گفت: آنچه که امثال من بر زبان می‌آورد آموخته هایی است که از وعاظ ، علما و بزرگان دین منتقل می شود و البته این سخنان نیز متکی بر تعالیم حیات بخش اسلام و مکتب نورانی تشیع است.
رحیم مشایی تاکید کرد : همه باید برای نشر معارف و توسعه مطالب دینی تلاش کنیم و یکی از این راه ها بیان است.

*افتخار من این است که شاگرد مکتب دین و سرباز کوچک ولایت هستم

رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد: افتخار من این است که شاگرد مکتب دین و سرباز کوچک ولایت هستم اگر کسی می گوید چرا حرف می زنی باید بگوییم که اگر یک مسوول و شاگرد مکتب دینی، اندیشه علما را بیان کند خوب است یا بد؟ چیزی که مهم است ، بیان مبتنی بر جهان بینی توحیدی، اسلامی و شیعی است و خارج از این چارچوب از هیچ کسی پذیرفته شده نیست.
رحیم مشایی تاکید کرد : من همواره گفته‌ام که هر کسی مسوول سخنانی است که مطرح می کند و نقد آنها نیز حق همگان است. اما کسی حرف های مرا نقد نکرده است بلکه معمولا ما با واکنش در برابر سخنان غلطی که به دروغ به بنده نسبت داده می‌شود، مواجه هستیم. سخنان من بسیار روشن ، شفاف و صریح در دفاع از حریم الهی و ساحت مقدس پیامبران و اولیای الهی است و من با ایمان و یقین به صحت آنها با قاطعیت سخن می گویم.
وی ادامه داد: مشکلات تاریخی بشر همه و همه به خاطر مدیریت نکردن جامعه توسط پیامبران الهی و ائمه اطهار بوده است. اگر ستمگران و شیاطین مانع نمی شدند و این فرصت برای اولیا و اوصیای الهی پدید می آمد تا مدیریت کنند آنگاه چهره تاریخ دگرگون می شد و اگر معرفت نسبت به خدا در سایه تعالیم انبیاء عظام و ائمه اطهار بخوبی حاصل می شد دیگر از نفرت، کینه، جنگ و خونریزی خبری نبود و دیگر جایی برای تسلط شیطان باقی نمی ماند و زورگویان تاریخ نمی توانستند بر سرنوشت مردم مسلط شوند. این وعده الهی که منطبق با حکمت آفرینش است و تاکنون محقق نشده، بدست آخرین ولی خدا امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

* برخی محافل و جریان ها در رسانه های خود به دروغ نقطه مقابل سخنان مرا به من نسبت داده و منتشر می کنند

رحیم مشایی در ادامه با اشاره به برخی شبهات مطرح شده گفت: وقتی بنده از وحدت کلمه و توحید سخن می گویم و عامل اصلی مصائب بشر و جنگ افروزی ها را به خاطر دور شدن از توحید بیان می کنم برخی محافل و جریان ها در رسانه های خود به دروغ نقطه مقابل آن را به من نسبت داده و منتشر می کنند.
رحیم مشایی افزد: مساله آنها شخص مشایی نیست ، آنها چون می‌دانند این دولت ولایی است با این واروگونه گری ها و با ایجاد تشکیک می خواهند دولت را تخریب کنند. آنها جز قدرت و کسب منافع و مطامع سیاسی به چیزی فکر نمی‌کنند. امید این افراد و طمع آنها از دروغپردازی ها و جعل خبر، ساده اندیشی و زودباوری برخی از افراد نیک است که باید همه مراقب آن باشیم.
مهندس رحیم مشایی ولایت را پایه و اساس حکومت و محور همه امور خواند و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه امور و مباحث است و من همچنان که بارها صراحتاً و علناً اعلام کرده ام مطیع نظر مقام معظم رهبری هستم و افتخار می کنم سرباز کوچک ایشان باشم .
وی همچنین افزود: بعضی افراد که نگران ترویج دین و اندیشه ولایی و توحیدی هستند با تحریف عامدانه و آگاهانه می‌خواهند جلوی این حرف ها را بگیرند آنها می خواهند ما را غیرموجه نشان دهند و ما را به سکوت بکشانند. اما آنها بدانند مکتب دینی و تفکر شیعی و ولایی، این قدرت را دارد که خود را به دنیا عرضه کند. حقیقت دین، آدم های وابسته به دنیا را افشا می‌کند و آنها از این مساله می‌ترسند. ولی سرانجام حق پیروز است و تلاش‌های منحرفین از دین به نتیجه نخواهد رسید.
رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به جریان سازی برخی محافل سیاسی و رسانه ای گفت: دروغ ها و تیترهای خلاف واقع، همه نشان از طراحی پیچیده ای دارد که می خواهد در مبانی تفکر اسلامی و تلاش خستگی ناپذیر دولت برای خدمتگزاری و اداره کشور خدشه وارد کند اگر تیترهای جعلی آنها با متن سخنرانی های من مقایسه شود رسوا خواهند شد. با توجه به حرکت سازماندهی شده مخالفین انتظار من از همه صاحبنظران، اندیشمندان و علما این است که حقیقت مطلب را جستجو کرده و به جو سازی‌ها و غوغا سالاری ها که با هدف پنهان کردن حقیقت و تحقق اهداف سیاسی گروهی انجام می شود توجه نکنند. اگر حرفی به بنده نسبت داده می‌شود از خود من سوال شود و بنده آماده پاسخگویی هستم.

**همه اعتبار ما در ولایت خلاصه شده است/احمدی نژاد ملاحظه هیچکس را نمی کند

مشایی حیات جریان های مخالف را در تحریف و دروغ گویی دانست و گفت: همه اعتبار، قوام و اندیشه ما در ولایت خلاصه شده است و ما نمی پذیریم ذره ای انحراف از این مسیر نورانی صورت پذیرد.
رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد که در مسوولیت های بالا اندکی انحراف نیز قابل پذیرش نیست و کسی که در کنار شخصیت برجسته ای نظیر دکتر احمدی نژاد حضور دارد و از حمایت ایشان بهره مند است به یقین باید مثل خود ایشان پایبندی عمیق به ارزش های متعالی دینی و اخلاقی و اصول و مبانی فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی داشته باشد و این البته موجب افتخار بنده و همه همکاران در دولت است. آقای احمدی نژاد در برابر آمریکا، اسرائیل و انگلیس باصلابت و قدرت ایستاده است از حق دفاع می کند و در برابر ناحق کوتاه نمی آید و ملاحظه هیچکس را نمی کند.
وی در پایان این نشست ضمن یادآوری ظرفیت بالای جامعه وعاظ اظهار امیدواری کرد نشست نوبه ای مسوولان دولت با جامعه وعاظ برگزار شود.
وی همچنین گفت: من ازحق خود نسبت به حرف ها و نسبت های ناروایی که از روی جهالت داده شده است، گذشته ام، لکن معاندانی را که عالماً به جوسازی و دروغ پردازی مشغولند را به خدا واگذار می کنم.
این نشست که قریب به سه ساعت به طول انجامید در فضایی صمیمی و با استقبال قابل توجه وعاظ روبرو شد، مهندس رحیم مشایی همچنین به سوالات حضار در خصوص مسائل جاری کشور پاسخ گفت.
مشایی: همچنان که بارها اعلام کرده‌ام مطیع نظر رهبر انقلاب هستم
رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه امور و مباحث است و من همچنان که بارها صراحتاً و علناً اعلام کرده ام مطیع نظر مقام معظم رهبری هستم و افتخار می کنم سرباز کوچک ایشان باشم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،مهندس اسفندیار رحیم مشایی شامگاه دوشنبه در دیدار جامعه وعاظ تهران، این جامعه را محفلی اثرگذار خواند و گفت: عطر و بوی اندیشه های شهید مطهری و شهید بهشتی بر این تشکل دیرینه و دینی جاری است.
وی ضمن استقبال از برگزاری جلسات روشنگری و شفاف سازی گفت: آنچه که امثال من بر زبان می‌آورد آموخته هایی است که از وعاظ ، علما و بزرگان دین منتقل می شود و البته این سخنان نیز متکی بر تعالیم حیات بخش اسلام و مکتب نورانی تشیع است.
رحیم مشایی تاکید کرد : همه باید برای نشر معارف و توسعه مطالب دینی تلاش کنیم و یکی از این راه ها بیان است.

*افتخار من این است که شاگرد مکتب دین و سرباز کوچک ولایت هستم

رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد: افتخار من این است که شاگرد مکتب دین و سرباز کوچک ولایت هستم اگر کسی می گوید چرا حرف می زنی باید بگوییم که اگر یک مسوول و شاگرد مکتب دینی، اندیشه علما را بیان کند خوب است یا بد؟ چیزی که مهم است ، بیان مبتنی بر جهان بینی توحیدی، اسلامی و شیعی است و خارج از این چارچوب از هیچ کسی پذیرفته شده نیست.
رحیم مشایی تاکید کرد : من همواره گفته‌ام که هر کسی مسوول سخنانی است که مطرح می کند و نقد آنها نیز حق همگان است. اما کسی حرف های مرا نقد نکرده است بلکه معمولا ما با واکنش در برابر سخنان غلطی که به دروغ به بنده نسبت داده می‌شود، مواجه هستیم. سخنان من بسیار روشن ، شفاف و صریح در دفاع از حریم الهی و ساحت مقدس پیامبران و اولیای الهی است و من با ایمان و یقین به صحت آنها با قاطعیت سخن می گویم.
وی ادامه داد: مشکلات تاریخی بشر همه و همه به خاطر مدیریت نکردن جامعه توسط پیامبران الهی و ائمه اطهار بوده است. اگر ستمگران و شیاطین مانع نمی شدند و این فرصت برای اولیا و اوصیای الهی پدید می آمد تا مدیریت کنند آنگاه چهره تاریخ دگرگون می شد و اگر معرفت نسبت به خدا در سایه تعالیم انبیاء عظام و ائمه اطهار بخوبی حاصل می شد دیگر از نفرت، کینه، جنگ و خونریزی خبری نبود و دیگر جایی برای تسلط شیطان باقی نمی ماند و زورگویان تاریخ نمی توانستند بر سرنوشت مردم مسلط شوند. این وعده الهی که منطبق با حکمت آفرینش است و تاکنون محقق نشده، بدست آخرین ولی خدا امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

* برخی محافل و جریان ها در رسانه های خود به دروغ نقطه مقابل سخنان مرا به من نسبت داده و منتشر می کنند

رحیم مشایی در ادامه با اشاره به برخی شبهات مطرح شده گفت: وقتی بنده از وحدت کلمه و توحید سخن می گویم و عامل اصلی مصائب بشر و جنگ افروزی ها را به خاطر دور شدن از توحید بیان می کنم برخی محافل و جریان ها در رسانه های خود به دروغ نقطه مقابل آن را به من نسبت داده و منتشر می کنند.
رحیم مشایی افزد: مساله آنها شخص مشایی نیست ، آنها چون می‌دانند این دولت ولایی است با این واروگونه گری ها و با ایجاد تشکیک می خواهند دولت را تخریب کنند. آنها جز قدرت و کسب منافع و مطامع سیاسی به چیزی فکر نمی‌کنند. امید این افراد و طمع آنها از دروغپردازی ها و جعل خبر، ساده اندیشی و زودباوری برخی از افراد نیک است که باید همه مراقب آن باشیم.
مهندس رحیم مشایی ولایت را پایه و اساس حکومت و محور همه امور خواند و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه امور و مباحث است و من همچنان که بارها صراحتاً و علناً اعلام کرده ام مطیع نظر مقام معظم رهبری هستم و افتخار می کنم سرباز کوچک ایشان باشم .
وی همچنین افزود: بعضی افراد که نگران ترویج دین و اندیشه ولایی و توحیدی هستند با تحریف عامدانه و آگاهانه می‌خواهند جلوی این حرف ها را بگیرند آنها می خواهند ما را غیرموجه نشان دهند و ما را به سکوت بکشانند. اما آنها بدانند مکتب دینی و تفکر شیعی و ولایی، این قدرت را دارد که خود را به دنیا عرضه کند. حقیقت دین، آدم های وابسته به دنیا را افشا می‌کند و آنها از این مساله می‌ترسند. ولی سرانجام حق پیروز است و تلاش‌های منحرفین از دین به نتیجه نخواهد رسید.
رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به جریان سازی برخی محافل سیاسی و رسانه ای گفت: دروغ ها و تیترهای خلاف واقع، همه نشان از طراحی پیچیده ای دارد که می خواهد در مبانی تفکر اسلامی و تلاش خستگی ناپذیر دولت برای خدمتگزاری و اداره کشور خدشه وارد کند اگر تیترهای جعلی آنها با متن سخنرانی های من مقایسه شود رسوا خواهند شد. با توجه به حرکت سازماندهی شده مخالفین انتظار من از همه صاحبنظران، اندیشمندان و علما این است که حقیقت مطلب را جستجو کرده و به جو سازی‌ها و غوغا سالاری ها که با هدف پنهان کردن حقیقت و تحقق اهداف سیاسی گروهی انجام می شود توجه نکنند. اگر حرفی به بنده نسبت داده می‌شود از خود من سوال شود و بنده آماده پاسخگویی هستم.

**همه اعتبار ما در ولایت خلاصه شده است/احمدی نژاد ملاحظه هیچکس را نمی کند

مشایی حیات جریان های مخالف را در تحریف و دروغ گویی دانست و گفت: همه اعتبار، قوام و اندیشه ما در ولایت خلاصه شده است و ما نمی پذیریم ذره ای انحراف از این مسیر نورانی صورت پذیرد.
رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد که در مسوولیت های بالا اندکی انحراف نیز قابل پذیرش نیست و کسی که در کنار شخصیت برجسته ای نظیر دکتر احمدی نژاد حضور دارد و از حمایت ایشان بهره مند است به یقین باید مثل خود ایشان پایبندی عمیق به ارزش های متعالی دینی و اخلاقی و اصول و مبانی فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی داشته باشد و این البته موجب افتخار بنده و همه همکاران در دولت است. آقای احمدی نژاد در برابر آمریکا، اسرائیل و انگلیس باصلابت و قدرت ایستاده است از حق دفاع می کند و در برابر ناحق کوتاه نمی آید و ملاحظه هیچکس را نمی کند.
وی در پایان این نشست ضمن یادآوری ظرفیت بالای جامعه وعاظ اظهار امیدواری کرد نشست نوبه ای مسوولان دولت با جامعه وعاظ برگزار شود.
وی همچنین گفت: من ازحق خود نسبت به حرف ها و نسبت های ناروایی که از روی جهالت داده شده است، گذشته ام، لکن معاندانی را که عالماً به جوسازی و دروغ پردازی مشغولند را به خدا واگذار می کنم.
این نشست که قریب به سه ساعت به طول انجامید در فضایی صمیمی و با استقبال قابل توجه وعاظ روبرو شد، مهندس رحیم مشایی همچنین به سوالات حضار در خصوص مسائل جاری کشور پاسخ گفت. 
 

 

رییس جامعه وعاظ تهران تاکید کرد:

قانع شدن اکثریت وعاظ تهران از اظهارات مشایی
رییس جامعه وعاظ تهران تاکید کرد: رحیم‌مشایی در جلسه شب گذشته جامعه وعاظ تهران، اکثریت آنها را در خصوص اظهاراتش که اخیرا مورد هجمه قرار گرفته بود قانع کرد و در پایان این جلسه بیشتر این افراد به دلیل سخنانی که بر علیه مشایی گفته بودند خواستار حلالیت از وی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا با اشاره به جلسه شب گذشته جامعه وعاظ تهران که با حضور اسفندیار رحیم‌مشایی رییس دفتر رییس جمهور برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه 171 نفر از وعاظ تهران حضور داشتند و سوالات متعددی در خصوص اظهارات اخیر مشایی در مورد ملت رژیم صهیونیستی، امام زمان(عج)، هدیه تهرانی، مدیریت حضرت نوح(ع) و ... پرسیده شد.
وی با تاکید بر این که برای روشن شدن افکار عمومی صلاح در این است که نوار این نشست برای ملت پخش شود تصریح کرد: جامعه وعاظ سوالاتی را در خصوص ابهامات پیش آمده از مشایی به دلیل اظهارات دوپهلویش پرسید و وی همه را به گونه ای پاسخ داد که باعث قانع شدن اکثریت وعاظ تهران شد.
عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: توصیه من به نخبگان و خواص و همچنین جناب مشایی این است که در حال حاضر که دولت احمدی نژاد مورد همجمه اصلاح طلبان و رسانه های غربی و دشمنان نظام و انقلاب قرار گرفته از ایراد سخنان دو پهلو خودداری کنند زیرا این گروه ها از هر فرصتی برای تخریب چهره نظام اسلامی سوء استفاده می کنند.
وی با بیان این که مشایی باید در سخنان خود دقت بیشتری کند تا از جنجال‌آفرینی جلوگیری شود اظهار داشت: وی با اظهارات شب گذشته خود بیشتر وعاظ را قانع کرد و در پایان اکثریت آنها خواستار بخشش و حلالیت مشایی شدند.
نظرات 1 + ارسال نظر
سینا جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 18:10

سلام دوست خوبم
وبلاگ خوبی داری
ولی آمار وبلاگت پایینه توی این فضای غبار آلود فتنه باید رفت به وبلاگا سرزد تا بیان به پیشنهاد بنده خیلی خوب میشه اگه برین وبلاگای دیگه تابیان و از فحش شون ناراحت نشید جواب حرفای به اصطلاح منطقیشونو با استدلال جواب بدین و تمسخرشونو با تحقیر کردن.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد