سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>انتقاد بی سابقه احمدی نژاد از تبعیض قوه قضائیه

اینها دیکتاتوریست//این فرد کیست که از وی انتقاد نشود؟ 

 

 

رئیس‌جمهور گفت: این قبیل برخوردها را قبول نداریم و معتقدیم این رفتارها نشان دهنده روحیه دیکتاتوری است و همگان بدانند که این کشور دیکتاتوری بردار نیست و مسائلی که 30 سال قبل بود، تمام شده است

یک روز پس از آنکه محمدجعفر بهداد، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا و معاون سیاسی دفتر محمود احمدی‌نژاد، از محکومیت خود در دادگاه آنهم به جرم نگاشتن مقاله‌ای خبر داد، رئیس جمهور در سخنانی که در مراسم تودیع و معارفه وی و علی اکبر جوانفکر، از رویه در پیش گرفته شده از سوی قوه قضاییه، انتقاد کرد.

 بهداد روز گذشته در گفتگویی با ایرنا گفته بود که دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم، علیه وی، سه شکایت مطرح کرده است، که به گفته وی دو مورد از این شکایات، مربوط به علی لاریجانی، رئیس مجلس و یک مورد آن مربوط به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

این درحالی است که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز در مصاحبه ای با ایسنا، با تایید سخنان بهداد گفته بود دادگاه برای یکی از سه شکایت مطرح شده علیه مدیرعامل سابق ایرنا، حکم حبس صادر کرده است.

اما این تنها اقدام مدعی العموم نبود که احمدی نژاد را درجلسه امروز به واکنش واداشت چنانکه پیش از این مدعی العموم به دلیل انتشار برخی مطالب عادی درباره رئیس مجلس، برخی رسانه‌ها از جمله رجانیوز را نیز به دادسرای رسانه‌ها فراخوانده بود. در یکی از این فراخوان‌ها، علت اقدام مدعی العموم، درج خبری در رجانیوز در رابطه با روزنامه خبر و درج عنوان"نزدیک به لاریجانی" در توصیف روزنامه خبر بوده است!

این درحالی است که بیش از 10 نفر از اعضای تحریریه نشریه همت و موج اندیشه هم به دلیل انتشار شماره های اخیر این نشریه که شامل مطالب و تصاویر موهن و غیر اصولی بود به مراجع مذکور فراخوانده شده بودند.

4 سال به من توهین کردند ولی من موافق بگیر و ببند نبودم

با این حال رئیس جمهور امروز با انتقاد تند از روند در پیش گرفته شده گفت: طبق صریح قانون اگر به امام(ره)، رهبری و رئیس‌جمهور توهین شود، باید برخورد شود و برخوردهای دیگر پذیرفتنی نیست.

دکتر احمدی‌نژاد امروز (سه‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: متاسفانه دستگاه های مسئول قانون را رها کرده اند و سراغ دیگران می روند که چرا به فلان نماینده مجلس یا عضو قوه قضائیه یا گروهی خاص انتقاد کرده اید، بنابراین باید محاکمه شوید و زندان هم بروید.

رئیس‌جمهور گفت: این قبیل برخوردها را قبول نداریم و معتقدیم این رفتارها نشان دهنده روحیه دیکتاتوری است و همگان بدانند که این کشور دیکتاتوری بردار نیست و مسائلی که 30 سال قبل بود، تمام شده است.

احمدی‌نژاد فضای اطلاع رسانی و مطبوعات را فضایی خاص خواند و افزود: بنده این بگیر و ببندها را قبول ندارم، زیرا برخلاف صریح قانون است و با صرف یک انتقاد از یک فرد درست نیست که با افراد برخورد شود.

وی اضافه کرد: 4 سال به من توهین کردند ولی من موافق بگیر و ببند نبودم و دادستان باید طبق صریح قانون عمل کند.

رئیس‌جمهور، ملت ایران را ملتی آزاد خواند و گفت: می گویند از این فرد انتقاد نکن، چرا نباید انتقاد کرد، مگر این فرد کیست که از وی انتقاد نشود؟

وی افزود: من از برخی برخوردهای قوه قضاییه گله دارم. فردی نشریه ای را چاپ کرده است و شما برخلاف قانون تعطیلش کرده اید، در حالی که هیئت منصفه مطبوعات وجود دارد و اگر قرار است به جرم یک مطبوعاتی رسیدگی شود، باید هیئت منصفه حضور داشته باشد، نمی توان فوق قانون عمل کرد.

احمدی‌نژاد فلسفه وجودی هیئت منصفه را جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای دانست و گفت: برخوردهای قضایی بدون حضور هیئت منصفه تعقیب و به زندان افکندن را قبول ندارم.

وی افزود: کسی که در کار فکری است، باید فراغ بال داشته باشد. حال ممکن است چهار نفر سوء استفاده کنند یا قدر این فضای آزاد را ندانند و اشتباه کنند ولی نباید طوری عمل کنیم که کسی جرات نکند یک نقد را در این کشور منتشر کند.

رئیس‌جمهور به مقالات سردبیر یکی از روزنامه ها در نقد عملکرد دولت های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: فردی که در لندن مقیم است در یک سال و نیم گذشته بیش از 250‏ مقاله بر ضد من و مسائلی که شاید ربطی هم به دولت ندارد، به صورت روزانه منتشر کرده است. چه اشکالی دارد؟ مردم آن را می خوانند و حرف ما را نیز می شنوند و در نهایت قضاوت می کنند.

وی افزود: این درست نیست که تا مقاله ای بر ضد شخصی نوشته شد، آن رسانه تعطیل و نویسنده آن زندانی شود. با این فضا کسی دیگر نمی تواند دست به قلم ببرد. کار مطبوعاتی و کار فکری کند.

احمدی‌نژاد همه آحاد ملت را در برابر قانون یکسان خواند و گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر این مهم تاکید کرده اند، مجلس قانونی را تصویب کرده است که باید شئونات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت فقیه حفظ شود ولی بقیه افراد از انتقاد رسانه ها مصون نیستند.

وی افزود: چه کسی گفته است که ما بی عیب هستیم؟ اجازه دهید انتقادها مطرح شود. ممکن است از 100‏ انتقاد، یک مورد یا 10 مورد آن درست باشد که ما باید ضمن تشکر از این انتقادها، خود را اصلاح کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد