سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>حاشیه‌های جذاب‌تر از متن

حاشیه‌های جذاب‌تر از متن  

 

 

 

دبیر کل حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگاران درباره قانونی بودن ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد اعلام کرد که "رئیس جمهور را به رسمیت می‌شناسم."

به گزارش شبکه ایران، امروز کنگره سراسری حزب مردم سالاری در حالی برگزار شد که خبر مهمی از متن این کنگره به گوش نرسید اما در عین حال حاشیه‌های این نشست از متن آن جذاب‌تر و داغ‌تر بود.

مهدی کروبی که پس از انتخابات تلاش زیادی کرد تا اپوزیسیون را با خود همراه کند، امروز اظهارات جالبی در حاشیه این نشست داشت.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگاران درباره قانونی بودن ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد اعلام کرد که "رئیس جمهور را به رسمیت می‌شناسم."

کروبی در عین حال گفت که "اشکالات خود را همچنان وارد می‌دانم."

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزارش کمیته ویژه مجلس ادعاهای شما را ثابت نکرده است، مدعی شد که "بنده در مورد آن مسائلی که مطرح کردم مدارکی داشتم البته بخشی از آنها را وقتی به دفتر آمدند با خود بردند."

کروبی ادامه داد: من دقت لازم را در عین حالی که برایم عقلا ثابت شده بود، در مسائل کردم.

وی هر گونه مشارکت در موضوع تحقق وحدت را رد کرد و گفت که "ما وحدت نمی‌خواهیم بلکه تحمل یکدیگر را می‌خواهیم."

احمد توکلی دیگر چهره خبرساز این کنگره بود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این‌که وقتی کواکبیان اعلام کرد به مسائل داخلی حزب می‌پردازیم، دیگر ماندن من جایی نداشت و از جلسه بیرون آمدم، به حضور کروبی در این نشست اشاره کرد و به انتقاد از وی پرداخت.

توکلی با تاکید بر این‌که "با مواضع کروبی به شدت مخالف بوده و برای ایشان متأسف است" گفت که "در توبه همیشه باز است ولی وی با اقداماتش راه تأثیرگذاری بر امور کشور را به دست خود مسدود کرده است."

توکلی در عین حال گفت که به خاطر حضور کروبی از این جلسه خارج نشده است.

از سوی دیگر هادی غفاری از چهره‌های سیاسی دهه شصت، ادعا کرد که "در ایران اغتشاشگری وجود ندارد."

وی که به دعلت سخنان اهانت آمیزش، در جریان راهپیمایی روز قدس با اعتراض شدید مردمی مواجه شد، در خصوص جداشدن خط معترضان از اغتشاشگران مدعی شد: "این‌که در ایران اغتشاشگر وجود دارد، بنده منکر این معنا هستم."

غفاری با بیان این‌که "ما به عنوان اصلاح‌طلبان یقینا می‌دانیم که حیات و بقای‌مان فقط بر این است که ضدآشوب هستیم" گفت که ما کشورمان را دوست داریم ولی اتهام ارتباط با بیگانه به هر کسی که بچسبد حداقل به هادی غفاری نمی چسبد؛ چرا که بنده بارها گفته‌ام رابطه‌ام با بیگانه مثل آب و آتش است لذا اینکه مرا بیگانه خطاب کنند جز اینکه خود را به بیگانگی بکشند سودی نخواهد داشت.

وی افزود: هیچ اصلاح‌طلبی معتقد به انقلاب کردن نیست، اصلاح‌طلبی غیر از انقلاب کردن است ولی آنکه آتش می‌زند به دنبال انقلاب است لذا ما نمی‌خواهیم انقلاب کنیم چرا که انقلاب کرده‌ایم.

غفاری مدعی شد:‌ در کشور، آن کس که واقعا اصلاح‌طلب است نه اهل آشوب بوده و نه اهل درگیری است. روز 25 خرداد بیش از 2.5 میلیون نفر از میدان امام حسین تا میدان آزادی نیز در خیابان‌ها بدون این‌که حرفی بزنند حضور داشتند. بنده هم به همراه همسرم این مسیر را پیاده طی کردم البته نظام، جامعه و سیستم حکومتی را دوست دارم ولی به آزادی‌های مدنی، سیاسی و اخلاقی معتقدم.

وی با تاکید بر این‌که "ما فتنه‌گر نیستیم" اضافه کرد که "فتنه‌گر بودن به بنده نمی‌چسبد. این اقدام توپ به زمین دیگران انداختن است البته من هم با قدرت این توپ را به زمین آنها شوت خواهم کرد."

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای مرکزی مجمع روحانیون نیز در حاشیه هشتمین کنگره حزب مردم سالاری طرح این جمله امام که "حفظ نظام از اوجب واجبات است" را استفاده ابزاری از جملات و سخنان امام خواند.

وی به راهپیمایی مردم در 9 دی اشاره کرد و گفت که "به ما می‌گویند راهپیمایی بیایید، آیا انتظار دارید به راهپیمایی بیاییم که به ما اهانت کنند و با پلاکاردهای که توسط پول بیت‏المال تهیه شده است علیه مسئولان نظام شعار داده شود.

انصاری با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و با بیان اینکه شعار اصلاح طلبان استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است، مدعی شد که "شعار ما در روز قدس نیز همین بود."

این در حالی است که مجمع روحانیون پس از هتک حرمت عاشورای حسینی حاضر به محکوم کردن این حادثه نشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
ساجد چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 http://http://www.siasatnegareh.blogfa.com/

عکس کروبی بعد از تائید دولت
را در چشمان سبز ببیند.

http://www.siasatnegareh.blogfa.com/

سرویس وبلاگ دهی قلم وبلاگ سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:09 http://www.ghalamweblog.com

www.ghalamweblog.com سرویس وبلاگ دهی قلم ویلاگ با ارایه سرویس های متفاوت با سرویس های دیگر وبلاگ دهی و بدون تبلیغات در وبلاگ ها و با قالب های جدید و متنوع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد