سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>انتقاد شدید رئیس جامعه مدرسین قم از هاشمی

معتقدم سخنان هاشمی از سه پهلو هم گذشته است. 

 

 

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتقادهای شدیدی را درباره مواضع هاشمی رفسنجانی مطرح کرد و گفت: هاشمی با موضع‌گیری‌هایش که از سه پهلو هم گذشته است، هر روز از نظام دورتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان ارشد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنرانی اخیر هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: به نظر من سخنان هاشمی با آن نوع بیان به جای اینکه احترام به رهبری باشد، نوعی توهین و جسارت به آیت‌الله خامنه‌ای بود.
وی ادامه داد: ‌فرمایشات مقام معظم رهبری را که می‌شنویم ‌بسیار روشنگرانه و حاوی مطالب مهمی است اما در مقابل هاشمی با اظهارات دو پهلو معلوم نیست چه هدفی دارد.
آیت‌الله یزدی با انتقاد شدید نسبت به مواضع اخیر هاشمی گفت: من این نوع اظهارات را نمی‌فهمم؛ شما با حکم رهبری مسئولیت گرفته‌اید آن وقت این طوری صحبت می‌کنید.
وی افزود: هر چه با خودم مباحثه کردم نتوانستم خودم را نسبت به مواضع هاشمی قانع کنم.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «خواص خط و ربط خود را با دشمنان نظام به صورت شفاف بیان کنند»، ادامه داد: به قول یکی از نویسندگان بسیاری از خواص خاصیت خواص بودن خود را به کلی از دست داده‌اند و در بین مردم جایگاهی ندارند.
وی اظهار داشت: هاشمی در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه که من می‌دانم چه کسانی هستند گفته است که برای برون رفت از شرایط موجود کشور راه‌حل‌هایی را که با توجه به تجربیاتم در نماز جمعه بیان کردم به آن پایبندم و باید اجرا شود.
آیت‌الله یزدی ادامه داد: آقای هاشمی مگر شما در این 30 سال از رهبر جدا بوده‌اید. هر کجا که رهبری بوده‌اند شما نیز بوده‌اید. تجربیات شما چه تفاوتی با تجربیات آقای خامنه‌ای دارد؛ شما در نماز جمعه گفتید نسبت به نتیجه انتخابات تردید دارید ولی مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر سالم بودن نتیجه انتخابات فرمودند اگر مشکلی است قانونی عمل کنید.
وی گفت: انتخابات در کمال صحت و سلامت تمام شد، در شرایط کنونی از سوی دشمنان بحث براندازی نظام مطرح است و امروز کسانی که به میدان آمده‌اند به دنبال براندازی نظام هستند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارات اخیر اوباما در کنگره آمریکا ادامه داد: چقدر این دشمان نظام نادان هستند که با اختصاص مبالغی می‌خواهند نظام اسلامی ایران را سرنگون کنند. آنها کور خوانده‌اند نظام اسلامی ایران مقتدر با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای پا برجاست و دشمان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
وی با اشاره به جسارت به ساحت امام حسین (ع) در روز عاشورا اظهار داشت: مردم با آن اجتماع عظیم که به گفته کارشناسان در طول 30 ساله انقلاب بی‌نظیر بود، جواب آنها را دادند آیا این مردم می‌گذارند نظام سقوط کند.
آیت‌الله یزدی گفت: آقای هاشمی اگر امروز می‌خواهید صحبت کنید جسارت به عکس امام و توهین روز عاشورا را محکوم کنید. معنی ندارد که بیایید و دوباره بر مواضع خود پافشاری کنید.
وی اظهار داشت: برخی خواص و دشمنان کشور هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند، نظام هیچ وقت تسلیم نمی‌شود و اجازه حرکت به آنان را نخواهد داد.
عضو خبرگان رهبری بار دیگر با انتقاد شدید از سخنان هاشمی و کلمه «تجربیات خود» ادامه داد: آقای هاشمی تجربه شما از کجا به دست آمده است. هر کجا که رهبری بودند شما هم بودید. رهبری در نماز جمعه تکلیف را مشخص کردند. حزب اعتدال و توسعه چه جایگاهی در این کشور دارد که شما در بین آنها سخنرانی می‌کنید و آن وقت می‌گویید برای برون رفت کشور از مشکلات راه حل دارد.
وی تصریح کرد: شما در آن نماز جمعه هر چه که خواستید گفتید. این سخنان را معنی کنید.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آقای هاشمی در دیدار اعضای حزب توسعه و اعتدال گفته است در شرایط فعلی باید افرادی از دو جناح مشکلات را در کنار رهبری حل کنند.
وی با انتقاد شدید از این سخنان آقای هاشمی اضافه کرد: کسانی که در مقابل حکومت قرار دارند، از نظام جدا هستند، آن وقت شما می‌گویید افرادی معتدل از دو جناح باید در کنار رهبری مشکلات را حل کنند؟ بگویید افراد معتدل جناح مخالف چه کسانی هستند؟
آیت‌الله یزدی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در آن نماز جمعه خواستار آزادی زندانیان شد، افزود: در دیداری که با وی داشتم به او گفتم چرا دخالت می‌کنید؟ کشور قانون و قوه قضائیه دارد که به این مسائل رسیدگی کند. شما اگر می‌خواهی صحبت کنی، نظام را تثبیت کن و سلیقه شخصی را در این مسائل دخالت نده.
وی با بیان اینکه سخنان هاشمی از دو پهلو صحبت کردن هم بدتر است، گفت: معتقدم سخنان هاشمی از سه پلو هم گذشته است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنان دو پهلوی آقای هاشمی اشاره کرد و بیان داشت: هاشمی در دیدار اخیرش می‌گوید« رهبری را فرد اصلح برای حل مشکلات می‌دانم»، به نظر من سخنان هاشمی خطاب به رهبری جسارت به ایشان بود. آقای هاشمی در واقع به رهبری توهین کرد.
وی تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را برای رهبری نظام اسلامی انتخاب کرده‌ است و مردم نیز بارها از مواضع روشنگرانه رهبری تقدیر کرده‌اند؛ مانند ایشان در کشور وجود ندارد که 20 سال در برابر مشکلات ایستادگی کرده و آنها را حل کرده‌اند.
آیت‌الله یزدی گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم از ایشان در مورد مشکلات موجود و آیا اینکه در کشور مشکلی وجود دارد پرسیدم که «آقا» فرمودند:«اگر مشکلی هست، طبق قانون حل می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. طی 30 سال گذشته مشکلات از این بدتر وجود داشته که حل شده است».
وی به توهمی که برای برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: رهبری بارها به آنها گفته بودند که اگر اعتراضی دارند، قانونی عمل کنند اما آنها همچنان حرف خود را تکرار کردند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار دیگر به سخنان هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای حزب توسعه اشاره کرد و گفت: هاشمی در آن جلسه گفته بود که رهبری را «فرد اصلح» برای حل مشکلات می‌داند که به نظر من این کلام معنی رهبری را دچار تردید کرد و این بزرگ‌ترین جسارت به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بود.
وی به یکی دیگر از جملات آقای هاشمی در این جلسه اشاره کرد و گفت: هاشمی گفته است که با رهبری دست دشمنان را از کشور کوتاه خواهیم کرد؛ این را بگویم تا زمانی که اسلام وجود دارد، دشمنان دست از سر کشور بر نمی‌دارند و هر روز علیه نظام توطئه‌ می‌کنند.
آیت‌الله یزدی اضافه کرد: رهبری بارها و بارها بر خودداری خواص از دو پهلو حرف زدن تاکید کرده‌اند و ایشان در سخنان خود بارها خواسته‌اند که هاشمی به آغوش نظام باز گردد، ولی هاشمی با موضع‌گیری‌های خود هر روز از نظام دورتر می‌شود.
وی با بیان اینکه نظام ما نظامی الهی است، خاطرنشان کرد: این نظام به سادگی به دست نیامده است که بخواهد به سادگی از دست برود.
عضو خبرگان رهبری گفت: هنوز هم نتوانسته‌ام خودم را در مقابل اظهارات آقای هاشمی راضی کنم.
وی با اشاره به اجلاس خبرگان رهبری افزود: در سایت‌ها و رسانه‌ها اعلام شده بود که آقای هاشمی به یزدی لبخند زده است، مگر لبخند من یا لبخند هاشمی اختلافات را حل می‌کند.
آیت‌الله یزدی تاکید کرد: در هر جا که آیت‌الله خامنه‌ای بروند ملت و ما دنبال ایشان خواهیم بود؛ اما آقای هاشمی این را بدانید که دنبال شما نمی‌آییم. 

 

هاشمی تبلیغات 4سال قبل

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:16

درود بر هاشمی بزرگ.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد