سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>با احتمال طرح اتهامات جدید علیه ایران در رسانه‌های غربی

گزارش جدید اطلاعات ملی آمریکا این کشور را وارد فاز جنگ روانی علیه ایران می‌ کند 

خبرگزاری فارس: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غربی با انتشار اخبار و گزارش‌هایی از محتوای برآورد جدید اطلاعات ملی آمریکا، مدعی شدند برخی اتهامات علیه ایران در این گزارش آمده است.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزای رویترز، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا که در حال به روز کردن برآورد اطلاعات ملی آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستند.
این گزارش در ادامه مدعی شد: آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به شواهدی دست‌ یافته‌اند که تهران تحقیقات در خصوص تولید سلاح‌های هسته‌ای را ادامه داده است اما هنوز برنامه بمب اتمی خود را به طور کامل از سرنگرفته است.
تعدادی از تحلیلگران در نهادهای اطلاعاتی آمریکا در حال به پایان رساندن مراحل تجدید نظر در خصوص برآورد اطلاعاتی ملی آمریکا هستند.
مجله آمریکایی "نیوزویک " در گزارشی اخیرا اعلام کرد که پیش‌نویس برآورد جدید اطلاعات ملی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران برای سال 2010 هم‌اکنون در حال آماده شدن است و طی یک ماه آینده منتشر می‌شود.
بنا بر این گزارش، مباحثات در خصوص برآورد جدید اطلاعات ملی آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال جلب حمایت بین‌المللی در زمینه تحریم‌های بیشتر علیه ایران ایران است.
برآورد پیشین اطلاعات ملی آمریکا که در سال 2007 با تأیید 16 نهاد اطلاعاتی این کشور منتشر شد با درصد اطمینان بسیار بالا اعلام می‌کرد که آنچه این سازمان‌ها برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران می‌خوانند از سال 2003 متوقف شده و تا اواسط 2007 از سرگرفته نشده است.
آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند: "ایران بر خلاف آنچه که دولت واشنگتن ادعا کرده است، چندان به توسعه برنامه سلاح اتمی علاقه نشان نمی‌دهد. "
انتشار برآورد اطلاعات ملی آمریکا در سال 2007 انتقاد بسیاری از جمله متحدان آمریکا، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا و همچنین دولت "جرج بوش " رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به همراه داشت.
این گزارش افزود: در برآورد جدید اطلاعات ملی آمریکا انتظار می‌رود که مدارک و اسناد اخیرا ارائه شده توسط "دنیس بلر " مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز به روز شود.
این گزارش افزود: مقامات آمریکایی معتقدند که دست‌کم بخش‌هایی از برآورد اطلاعات ملی آمریکا در سال 2007 نیاز به تجدید نظر دارد اما همچنین بر این باورند که تنها تغییرات مختصری باید در برآورد جدید در مقایسه با برآورد سال 2007 صورت گیرد و نیازی به تغییر کامل آن نیست.
یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت‌: در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران این نکات ظریف و جزئی است که اهمیت پیدا می‌کند.
این گزارش افزود: در سال 2007، برآورد اطلاعات ملی آمریکا با درصد "اطمینان بسیار بالا " اعلام می‌کرد که ایران آنچه را که تحقیقات در خصوص برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور خوانده شده را در سال 2003 کاملا کنار گذاشت و آن را نیز دیگر از سرنگرفته است. اما مقامات آمریکایی هم‌اکنون اعلام کرده‌اند که "برآورد اطلاعات ملی آمریکا در سال 2007 " مشخص کرد که حتی نظراتی که با درصد بالای اطمینان نیز اعلام شده باشند، "این امکان وجود دارد که اشتباه نیز باشند ".
تحلیلگران اعلام کرده‌اند: تحقیقات تسلیحات هسته‌ای توسعه‌یافته می‌تواند نشان‌دهنده این امر باشد که تهران می‌خواهد در صورتی که در آینده تصمیم به دنبال کردن برنامه ساخت بمب هسته‌ای گرفت، آمادگی کامل را داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد