سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>کیهان

این هم «توهم توطئه» است؟! 

 

 

شورای امنیت ملی و سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) ایران را در اولویت نخست فعالیت جاسوسی قرار دادند.

واشنگتن تایمز گزارش داد این دو نهاد امنیتی و اطلاعاتی آمریکا چین را از اولویت نخست خارج و در اولویت دوم قرار داده اند.
گزارش واشنگتن تایمز، دلیل این که چین از فهرست اولویت های نخست جاسوسان سیا خارج شده این است که مقام های امنیتی آمریکا از این هراس دارند که ممکن است اقدامات گسترده جاسوسان این کشور درباره فعالیت های چین سبب تمرکز پکن بر روی طرح های محرمانه خود و از میان رفتن امکان کسب اطلاعات درباره امکانات نظامی و اقدامات سایبری چین شود.
براساس این گزارش، خارج شدن چین از اولویت نخست جاسوسان آمریکایی با مخالفت «دنیس بلر» رئیس شورای امنیت ملی و «لئون پانتا» رئیس سیا همراه بود. اما مقام های فعلی و سابق سرویس های امنیتی آمریکا معتقد بودند که برای کاهش حساسیت های پکن در این مورد بهتر است چین را از این فهرست خارج کنند. بر همین اساس، چین هم اکنون در اولویت دوم جاسوسان آمریکایی قرار دارد و مواردی همانند تنش های میان پاکستان و هند همراه با چین در این فهرست قرار دارد.
این در حالی است که چندی پیش آمریکا چین را به جاسوسی در فضای سایبر(الکترونیکی) متهم کرد. علاوه بر آن آمریکا در سال گذشته میلادی فرماندهی جدیدی را برای مقابله با اقدامات سایبر ضد آمریکایی راه اندازی کرده است.
این در حالی است که در روزهای گذشته در جدیدترین دور از تنش های میان پکن و دهلی نو، هند، چین را به انجام عملیات های سایبر علیه این کشور و انجام جاسوسی الکترونیک از رایانه ها و سیستم های حساس خود متهم کرد.
گفته می شود قرار دادن ایران در اولویت نخست جاسوسی آمریکا به علت روند رو به رشد اسلامگرایی و قدرت یابی اسلامگرایان در منطقه است و آمریکا کانون این رشد را در ایران می بیند. آمریکایی ها همچنین بارها تاکید کرده اند که کلید گشایش در بن بست معادلات عراق، افغانستان، فلسطین اشغالی، لبنان و حتی برخی کشورهای آمریکای لاتین را باید در ایران جست وجو کرد.
خبر واشنگتن تایمز در حالی منتشر می شود که برخی محافل لجوج یا مغرض داخلی اصرار دارند دشمنی های استکبار جهانی علیه ملت ایران را انکار کنند و هشدار در این زمینه را ناشی از «توهم توطئه» بدانند.
توهم خواندن توطئه هم یکی از پروژه های تولیدی در سازمان ناتوی فرهنگی و توسط کسانی چون کارل پوپر یهودی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد