سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>قاضی صلواتی در پاسخ به اظهار نظر وکیل متهم ردیف اول:

گروهک منافقین همچنان مشمول ماده محاربه در قانون مجازات اسلامی است 
 
 

قاضی صلواتی در پاسخ به اظهار نظر وکیل متهم ردیف اول که مرکزیت منافقین در عراق را از بین رفته دانسته بود، گفت: گروهک منافقین همچنان مشمول ماده 186 هستند.


 

وکیل مدافع متهم ردیف اول اغتشاشات روز عاشورا که در اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان به اغتشاش در روز عاشورا و در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به دفاع از موکل خود سخن می‌گفت،‌اظهار داشت: از آزادی بیانی که دادگاه به موکل من جهت دفاعیات خود داده است، تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی افزود: ‌موکل من در سن 39 سالگی و با مدرک مهندسی عمران امروز متاسفانه در جایگاه متهم قرار گرفته است که بیکاری و اعتیاد وی را مجبور به رفتارهای غلط کرده است.
این وکیل متهم ردیف اول خطاب به قاضی دادگاه گفت: اگر بخواهیم موثرترین راه را پیش بگیریم بهتر است دفتر حیات و سرگذشت این متهم را مورد بازخوانی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه شدیدترین جرم در مجازات اسلامی محاربه با خدا و رسول آن است، تاکید کرد: اظهارات دیگران در خصوص موکل من نمی‌تواند موثر باشد.
وی ادامه داد: نماینده محترم دادستان طبق ماده 186، 500 و 610 اتهامات محاربه، اجتماعات غیرقانونی و اقدام علیه نظام و خروج غیرقانونی از کشور را از جمله جرم‌های موکل من دانسته است در حالی که حکم محاربه به معنای قیام مسلحانه است و از موکل من هیچ سلاحی کشف نشده و حتی وی ارتباط موثری با سازمان منافقین نداشته‌است.
وی افزود: موکل من جهت اشتغال به عراق رفته و هنگام برگشت در کردستان عراق دستگیر و یک سال و نیم در زندان بوده است. باید گفت که موکل من به لحاظ روحی و جسمی توانایی اقدام علیه نظام را نداشته است.
وی با بیان اینکه این متهم از رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران شنیده است که مرکزیت منافقین در اردوگاه اشرف از بین رفته و نمی‌توان به لحاظ فیزیکی به آن اهمیت داد، تصریح کرد: در قانون آمده است که اگر فرد مرتبط با سازمان منافقین از مواضع آنها مطلع باشد در حالی که موکل من فردی معتاد و غیرقابل اعتماد برای هیچ کس بوده است و از اعمالی که شمول محاربه باشد در این خصوص خارج است.
گفتنی است قاضی صلواتی در پاسخ به اظهار نظر وکیل متهم ردیف اول که مرکزیت سازمان منافقین را از بین رفته دانسته بود،‌گفت: مرکزیت سازمان منافقین از بین نرفته و گروهک منافقین مشمول ماده 186 هستند.
گفتنی است در بند 186 قانون مجازات اسلامی آمده است: هرگروه یا جمعیت متشکل که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کند مادام که مرکزیت آنها باقی است تمام اعضاء و هواداران آن، که موضع آن گروه یا جمعیت یا سازمان را می‌دانند و به نحوی در پیشبرد اهداف آن فعالیت و تلاش موثر دارند محاربند اگرچه در شاخه نظامی شرکت نداشته باشند.

 

 

 

گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد