سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>12 خبر ویژه روزنامه های امروز ایران

>>ورود بهائیان به عرصه واردات دارو
>>واکنش عربستان به انتقادات ایران از ریاض
>>ارسال 16 پرونده متهمان روز عاشورا به دادگاه
>>ناگفته‌هایی از دیدار ولادیمیر پوتین با رهبر انقلاب 

>>دیدار مجدد رجوی با مقامات امنیتی عربستان 

>>استفاده سیاسی از چهره‌های فرهنگی 

>>تاکید بر مرزبندی با ساختارشکنان خاتمی را مسئله‌دار کرد 

>>این اتاق فکر از حقارت اپوزیسیون حکایت می‌کند 

>>هوشیاری قاضی و ناکامی متخلف 

>>سرنخ‌های تازه از نقش موساد در ترور شهید علی محمدی 

>>واکنش زاکانی به اقدام نشریه همت 

>>توصیه پدرانه ملک عبدالله به بشار اسد درباره رابطه با ایران 

ورود بهائیان به عرصه واردات دارو

سرشاخه‌های بهائیان در ایران ارتباط‌گیری خود را برای دریافت کمک‌های مالی خارجی از سوی برخی کشورها و حامیان جهانی خود شدت بخشیده‌اند.
این افراد درخواست ایجاد مونوپل برخی محصولات خارجی برای واردات به ایران را از سوی شرکت‌های خاص اروپایی و امریکایی داشته‌اند.
گفته می‌شود یکی از این درخواست‌ها حضور در واردات دارویی بوده است 

واکنش عربستان به انتقادات ایران از ریاض

وزیر خارجه عربستان سعودی به سخنان رئیس جمهور که طی آن از عملکرد آل‌سعود در یمن انتقاد کرده بود، واکنش نشان داده است.
سعود الفیصل با فرافکنی و بدون اشاره به درگیری‌های شدید نظامی ارتش سعودی در خاک یمن، مدعی شده که ایران در امور داخلی یمن دخالت می‌کند.
این در حالی است که ارتش عربستان سعودی در جریان درگیری‌های اخیر دولت یمن با جنبش شیعی الحوثی، مواضع این جنبش را در شمال یمن بمباران کرده است. 

ارسال 16 پرونده متهمان روز عاشورا به دادگاه

16 پرونده متهمان روز عاشورا برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد.
در یکی از این پرونده‌ها طبق کیفرخواست صادره، برای متهم درخواست مجازات به اتهام محاربه شده است.
اتهام 15 متهم دیگر این پرونده‌ها، اجتماع و تبانی علیه امنیت و فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام است.
در حال حاضر تمامی این متهمان در زندان به سر می‌برند و رسیدگی به اتهامات آنان، بزودی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز خواهد شد.خبر دیگری نیز حاکی است پرونده 7‌تن از متهمان حوادث پس از انتخابات شامل عیسی سحرخیز، محمدرضا رجبی، داوود سلیمانی، آذر منصوری، مهدی محمودیان، هادی عرب قبادی و امیرعلی آقایاری در پی رسیدگی و تکمیل تحقیقات به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.
 

ناگفته‌هایی از دیدار ولادیمیر پوتین با رهبر انقلاب

دکتر مهدی صفری که پیش از این سال‌ها سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه‌‌ بوده است در مصاحبه‌ای خواندنی با سایت مقام معظم رهبری به دیدار برخی از سران کشور روسیه با مقام معظم رهبری اشاره می‌کند و می‌گوید: وقتی رئیس مجلس روسیه به ایران آمد، خدمت رهبر انقلاب هم رسید.
آقا توضیحات و تشریحاتی از شرایط روسیه داشتند. پس از دیدار او می‌گفت: انگار رهبر شما در خیابان‌های مسکو راه رفته و با همه چیز از نزدیک آشناست.
رئیس مجلس روسیه می‌گفت: ایشان اوضاع ما را خوب شناخته‌اند. گویا آقا درباره نفوذ غرب و... مطالبی را تذکر داده بودند.
در بخش دیگری از این مصاحبه هم آمده است: آقای پوتین هم که این دفعه به ایران آمد، آقا این تذکرات را دادند. ظاهراً آقا راجع به کتاب جنگ و صلح تولستوی صحبتی کرده بودند. درست پس از دیدار پوتین با آقا بود که روسیه سوخت نیروگاه اتمی را فرستاد. مطالبی که آقا گفتند، اعتمادسازی کرد.
البته (اغلب سران کشورهای خارجی) تا وقتی به دیدار ایشان نیامده‌اند، معمولاً تصویری از یک رهبر مذهبی در ذهن دارند؛ اما بعد درمی‌یابند که این بعد مذهبی چگونه با سیاست و هوشمندی درآمیخته است.

* دیدار مجدد رجوی با مقامات امنیتی عربستان

گفته می‌شود سرکرده گروهک تروریستی منافقین اخیرا با مسؤولان سرویس امنیتی اردن و عربستان در امان، پایتخت اردن دیدار و گفت‌وگو کرده است.
در بخشی از گفت‌وگوی مسعود رجوی با مسئولان سرویس امنیتی اردن و عربستان، رئیس سرویس امنیتی عربستان گفت با توجه به سابقه همکاری سازمان مجاهدین خلق با این سرویس، تلاش خواهد کرد که زمینه‌ای برای حضور دوباره اعضای این گروهک در ایران و ادامه فعالیت آنان در قالب یک حزب سیاسی فراهم کند.

* استفاده سیاسی از چهره‌های فرهنگی

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی داونی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام، با سخنرانی چهره‌های سیاسی مخالف نظام به تریبون سیاسی برخی مدیران شهری تبدیل شد.
چهارشنبه بیست و سوم دی فرهنگسرای ابن سینا مجالی برای افرادی مانند حجتی کرمانی فراهم کرد که به تجلیل از مردگان سیاسی بپردازد.
در بخش‌هایی از سخنان وی که در خبرگزاری تهران سما امکان نقل آن فراهم شده است، می‌توان حدیث مجملی از آنچه که مراسم بزرگداشت علامه دوانی، فرصت بیان آن را فراهم کرده است، یافت.
در پایان مراسم محمد رجبی دوانی فرزند استاد دوانی نیز ضمن قدردانی از شهرداری تهران، از همه افراد حاضر در سالن تشکر کرد و بر مصادره به مطلوب‌های سیاسی سخنرانان صحه گذاشت.
در حاشیه این مراسم آیت‌الله امین، امام جمعه شهرری، در اعتراض به مطالب مطرح شده مراسم را ترک کرد.
 

تاکید بر مرزبندی با ساختارشکنان خاتمی را مسئله‌دار کرد

تردید خاتمی در تداوم تندروی و ساختارشکنی موسوی باعث ناراحتی و نگرانی جریان های معاند شده است.
گفته می شود خاتمی در برخی ملاقات های خصوصی به سرزنش میرحسین موسوی پرداخته و (نقل به مضمون) گفته است او با تندروی، اصلاح طلبان را در یک وضعیت بن بست قرار داد و باعث سوءظن مردم و حاکمیت و هدر رفتن سرمایه اصلاحات شد.
به همین دلیل هم بود که خاتمی در آخرین اظهارنظر علنی در دیدار مجمع نمایندگان ادوار، رفتار ساختارشکنانه را تخطئه کرد.
سایت ضد انقلابی ایران گلوبال در همین زمینه نوشت: مواضع اخیر مهندس موسوی و آقایان کروبی و خاتمی و ظاهرا خبر از تشابه نظری این سه می دهد اما با اندکی تامل معلوم می شود اختلاف مشخصی وجود دارد. در بیانیه های موسوی و کروبی نشانه ای از عقب نشینی مقابل حاکمیت به چشم نمی خورد و سقل (ثقل!) رفتار آن دو، هشدار به حاکمیت است اما موضع گیری خاتمی چنین نیست. از مجموع سخنان وی بویی از هشدار به حاکمیت استشمام نمی شود.
این پایگاه رسانه ای ضدانقلاب مقیم خارج اضافه کرد: موسوی و کروبی از تحرکات روز عاشورا حمایت کردند، صرف نظر از پرداخت آقای کروبی به مسئله ولایت فقیه که محل مناقشه و سوال را از ایشان بازمی گذارد اما آقای خاتمی با روحیه ای قابل انتظار زبان به شماتت سپرده است. آقای خاتمی نمی دانم چرا اما به یاد خاطره ای تاریخی می افتم که حکایت از اعتدال شگرف شما! داشت در نوشتن آن مقاله معروف در روزنامه اطلاعات علیه مهندس بازرگان.
راقم این سطور با وجود ارادت، مدت هاست از خاتمی ناامید گشته است. شما براساس کدام معیار، ساختارشکنی و ساختارشکنان را از حق زیست سیاسی محروم می دانید. شما حق ندارید مرتکب تقسیم جامعه به ساختارشکن و ساختارنشکن شوید و بگویید همه باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند؟ به همان اندازه که به استحکام اقدام و افعال مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی یقین داشتیم و داریم و خواهیم داشت، به همین اندازه از سلابت (صلابت!) شما ناامید بوده و هستیم و خواهیم بود.

* این اتاق فکر از حقارت اپوزیسیون حکایت می‌کند

صدور یک بیانیه سیاسی توسط شماری از عناصر شبه اصلاح طلب فراری به جای آن ضعف ها و بن بست های نهفته در بیانیه 17میرحسین موسوی را بپوشاند، خود به عاملی برای تنش و سوءتفاهم بیشتر در میان محافل ضدانقلاب تبدیل شده است.
این تنش زمانی رو به شدت گذاشت که عطاء الله مهاجرانی (یکی از 5 امضاکننده بیانیه مذکور) در توضیح بیانیه تصریح کرد هسته 5 نفره امضاکننده نامه، اتاق فکر (در واقع راس و هدایت کننده) جنبش سبز است.
در پی این اظهارات مهاجرانی، برخی محافل ضدانقلاب تصریح کردند خیالپردازی نامبرده به علت این است که یک «هخا»ی تازه پا بر عرصه گذاشته است. اما این تنها واکنش اعتراضی توأم با تمسخر نبود بلکه برخی محافل ضدانقلابی پا را فراتر گذاشته و اعلام کردند مهاجرانی و تیم وی دچار مشکل خود بزرگ بینی و کوچک بینی و تحقیر دیگران است.
یک روانشناس ضدانقلاب در این زمینه در سایت ایران گلوبال نوشت: هر متنی یک جنبه خبری و اطلاعاتی دارد و یک پیام احساسی یا ارتباطی که در آن متن نهفته است.
آقای مهاجرانی در مصاحبه خود با توجیه و تفسیر سعی می کند خواست واقعی بیانیه و تبدیل خویش به رهبران و متفکران اصلی جنبش سبز خارج از کشور را بپوشاند اما مرکب خود و گروه خویش را لو می دهد.
نمونه های متعددی از این تناقض و گرایش قوی خودبزرگی در مصاحبه وی وجود دارد مخصوصاً آنجا که از تیم خود به عنوان اتاق فکر جنبش یاد می کند و به مقام دهی به خود و خود باد کردن می پردازد.
این حالت خود بزرگ بینی تنها به خاطر معضلات حل نشده نارسیستی نیست بلکه ناشی از حالت متقابل جنبش خارج از کشور هم هست که با خود کم بینی اجازه خود بزرگ بینی دیگران را می دهند. گرفتاری جنبش، گره حقارت و خودکم بینی است.
وی اضافه می کند: صدمات ماجرا این است که کسانی چون آقای مهاجرانی در شرایط تراژیک قحط الرجال، دچار این توهم می شود که گویی متفکر و اتفاق فکر جنبش هستند و بقیه عمله های خواست آنها. گویی آنها پدرند و ما کودک. ... یکی مثل آقای مخمل‌باف پیدا می شود که خود را نماینده جنبش سبز درون و در پیوند با رهبری و نیز نماینده جنبش خارج از کشور حساب کند و در تلویزیون ها از اعتصابات عمومی و گسترده قریب الوقوعی اطلاع دهد که گویی ایشان دقیقاً از آنها اطلاع دارد.
اعتصابات گسترده ای که طبیعتاً صورت نمی گیرند و هیچ کس نیست که سؤال کند آیا این سخنان نادرست به ضرر جنبش نیست؟

* هوشیاری قاضی و ناکامی متخلف

با هوشیاری قاضی پرونده تلاشهای صورت گرفته برای مختومه کردن پرونده یک مدیر متخلف ناکام ماند.
پس از درج خبری در کیهان درباره فعالیت موسسه غیرقانونی آکادمی نخبگان به مدیریت "محسن-ص " که نسخه جدید و پیچیده ای از دانشگاه منحله هاوایی بود، دور جدیدی از تلاش‌های این پرفسور خودخوانده با هدف مختومه کردن پرونده و فرار از مجازات قانونی با حمایت پیدا و پنهان برخی مقامات قضایی و اجرایی آغاز شد.
وی از چند سال قبل با وعده اعطای مدارک تحصیلی دانشگاهی، تعداد قابل توجهی از جوانان را فریب داده و در قبال دریافت مبالغ هنگفت آنان را تحت عنوان دانشجو جذب کرده بود که در پی شکایت وزارت علوم، موسسه جعلی وی تعطیل و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.
اخیراً "محسن-ص " با استناد به مکاتباتی غیرواقعی و دروغین توانسته بود رضایت وزارت را برای انصراف از شکایت جلب کند. اما هوشیاری قاضی منصوری بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت تلاش وی را ناکام گذاشت.
این در حالی است که در حال حاضر نزدیک به یکصد جوان دانشجو و خانواده هایشان از اقدامات "محسن- ص " متضرر شده و علاوه بر مبالغ کلانی که از آنان دریافت شده، سال های ارزشمند عمر خود را نیز از دست رفته می بینند.
شایان ذکر است برابر ماده واحده قانون مجازات اخلال در امر آموزش عالی، مصداق عنوان مجرمانه کلاهبرداری است که از جرایم غیرقابل گذشت می باشد.
همچنین گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چند ماه قبل مجوز موسسه فرهنگی چند منظوره به مدیریت "محسن- ص " را به دلیل تخلفات عدیده لغو کرده است.

* سرنخ‌های تازه از نقش موساد در ترور شهید علی محمدی
سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مطبوعات این رژیم اذعان کرد دکتر مسعود علی محمدی دانشمند هسته ای و استاد دانشگاه ایران (که به شکل وحشیانه ای در مقابل خانه خود در تهران ترور شد) برای محافل اسرائیلی شناخته شده بود.
این اذعان در حالی است که پیش از این محافل صهیونیستی و ضد انقلابی برای انکار نقش دستگاه های اطلاعاتی صهیونیستی و آمریکا در ترور شهید دکتر علی محمدی ادعا می کردند وی فرد گمنامی بوده و اهمیت ترور را نداشته است.
بنا به گزارش سایت همدمی به نقل از روزنامه هایی چون معاریو و هاآرتص، دکتر علی محمدی به واسطه حضور در همایش های علمی بین المللی برای اسرائیلی ها (که در پوشش پژوهشگر در این محافل علمی شرکت می کنند) شناخته شده بود.
این روزنامه ها، از یکسو اذعان کردند که دکتر علی محمدی در همایش های مذکور کم حرفی پیشه می کرد (که علی القاعده این رازداری برای صهیونیست ها گران تمام شده) اما از طرف دیگر برای گم کردن رد پای سازمان موساد تلاش کردند به تحریف چهره اسلامی و انقلابی و میهن دوست شهید علی محمدی بپردازند، شیوه‌ای که صهیونیست‌ها برای تخریب وجهه دشمنان تسلیم ناپذیر خود در پیش می گیرند و می کوشند انگ همراهی به وی بچسبانند.
منوشه امیر صهیونیست فراری و در استخدام رادیو اسرائیل در ادامه همین روند مدعی شد ترور دکتر علی محمدی کار دولت ایران بوده است. سایت هایی چون رادیو فردا، رادیو زمانه، جرس و... نیز در مصاحبه های ساختگی ذیل عنوان "یک دانشجوی کلاس علی محمدی " (بدون ذکر نام) تلاش کردند به این ترور، شکل و شمایل درگیری داخلی و انتخاباتی بدهند که بیش از هر سند و قرینه دیگری اهداف و عاملان ترور مذبوحانه وسبعانه اخیر را نشان می دهد.
در این میان جاودان نفر از همکاران رادیو و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی مقاله ای در گاردین تصریح کرد: ترور دکتر علی محمدی بخشی از نبرد سرویس های اطلاعاتی غربی با جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه برنامه هسته ای و مذاکرات مربوط به آن است.
نکته جالب در پس همه این تحلیل ها، تقلای چند روز اخیر احمد شیرزاد (عضو بدنام فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) است که با مقالات و مصاحبه های مختلف بارسانه های ضد انقلابی و خارجه تلاش کرده ترور شهید علی محمدی را به اختلافات داخلی ربط دهد و در عین حال خود را دوست این شهید مظلوم جا بزند.
وی همان شخصی است که از پشت تریبون مجلس ششم به اتهام پراکنی علیه برنامه هسته ای کشورمان پرداخت و مدعی شد جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته ای خود 19 سال به دنیا دروغ گفته اما اکنون دم خروس بیرون افتاده است.
این اظهارات با اعتراض شدید مهدی کروبی رئیس وقت مجلس مواجه شد. به نظر می رسد تحقیق از این مهره بدنام، سرنخ هایی از ترور شهید علی محمدی را به دست بدهد.
 

واکنش زاکانی به اقدام نشریه همت

علی رضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست سیاسی این تشکل در پاسخ به پرسشی، گفت: روز گذشته نشریه‌ای تعطیل شد که عکس بسیار زشتی را تحت عنوان یاران هاشمی منتشر کرده بود، می‌خواهم بگویم جریانی وجود دارد که افراط پیشه می‌کند برای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرد، ما نباید در دام آن بیفتیم.
رهبری نیز تأکید کردند حق تهمت زدن نداریم، بنابراین بحثهایی که درباره آقای هاشمی وجود دارد نیز نباید از حد اعتدال خارج شود.
ایشان پیش از انتخابات محور تفاهم برخی عناصر قرار گرفت، اما پس از انتخابات انتظاری از ایشان می رفت که رخ نداد و آنچه ما اکنون می خواهیم بازگشت است. 

توصیه پدرانه ملک عبدالله به بشار اسد درباره رابطه با ایران
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با اشاره به دیدار عبدالله و اسد نوشت: عبدالله از بشار اسد انتظار دارد که حد و مرز روابط ایران و سوریه را نگه دارد و خود را بیشتر در جهان عرب ذوب کند. همچنین جایگاه حزب الله در سوریه را مشخص کند و به این ترتیب حد و مرزها رعایت شود.روزنامه های عربستان، مدت سفر بشار اسد به عربستان را چند روز اعلام کرده‌اند که بیانگر این است که عربستان برای رئیس جمهور سوریه برنامه‌ریزی ویژه ای تدارک دیده است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد