سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>زاکانی: هاشمی از ظرفیت‌های خود در مسیر خلاف انقلاب استفاده کرد

 

اغتشاشات روز عاشورا نمودی از فساد روی زمین بود

 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: سوء استفاده عده‌ای در روز عاشورا از عزاداری مردم در واقع نمودی از فساد بر روی زمین بود که طی آن انواع و اقسام هتاکی و حرمت‌شکنی// ولی شاهد بودیم که آقای هاشمی این کار را انجام نداد و از ظرفیت‌های خود در مسیر خلاف انقلاب استفاده کرد و در این راستا وی باید مسیر خود را هرچه سریعتر تغییر بدهد.

به گزارش  «توانا»، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست سیاسی این جمعیت و در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش اخیر کمیته ویژه مجلس در مورد حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: این گزارش پیرامون موضوعی ارائه شد که در حواشی آن مسائل زیادی مطرح بود.
وی افزود: رهبر انقلاب پیگیر اصلی رسیدگی به حوادث بعد از انتخابات و مسئله کهریزک بودند و بر این اساس باید گفت هرگاه در نظام اسلامی ظلمی صورت گیرد رهبری و ولایت فقیه اولین شخصی است که در برابر این ظلم می‌ایستد و این مسئله دقیقا مقابل موضع‌گیری‌های نظام سلطه می‌باشد.
این نماینده مجلس دامه داد: تلاش زیادی توسط کمیته ویژه انجام شد که گزارش ارائه شده مطابق با واقعیت باشد و بر این اساس شاهد بودیم که زوایای پوشیده کهریزک و مسائل آن به درستی بیان شد.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسائلی را که سایت‌های مختلف و برخی افراد در خصوص حوادث بعد از انتخابات و مسئله کهریزک بیان کردند تقریبا مخالف مسائلی بود که در گزارش ارائه شد و برخی منابع مسائلی فراتر از آن‌چیزی را مطرح می‌کردند که در گزارش آمده است.
وی در خصوص ادعای تجاوز در کهریزک که توسط یکی از کاندید‌ها مطرح شد گفت: این ادعای کذب آبروی نظام جمهوری اسلامی را در جهان مخدوش کرد و بر این اساس طی رسیدگی‌های انجام شده معلوم شد که این مسئله در کهریزک اتفاق نیفتاده است.
زاکانی ادامه داد: گزارش اخیر کمیته ویژه در واقع سندی است که می‌توان مبتنی بر آن پیگیری‌های بعدی در خصوص حوادث بعد از انتخابات را انجام داد و با استناد به آن جرم افراد را رسیدگی نمود تا در سایه این مسئله شاهد اجرای عدالت در جامعه باشیم.
نماینده مردم تهران همچنین در خصوص سعید مرتضوی و نقش وی در حوادث بعد از انتخابات گفت: تلاش‌های متعددی انجام شد که موضوع گزارش کمیته از مسیر واقعی خود خارج شود اما کمیته حقیقت‌یاب به مسئولیت خود عمل کرد و اجازه نداد که این پرونده از مسیر واقعی خود خارج شود و متهم اصلی توسط افراد کمیته به جامعه معرفی شد.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به استعفای روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران از سمت خود خاطرنشان کرد: ایشان از نمایندگان خوب مجلس است و تلاش‌های زیادی در مجلس انجام داده و خدمات وی قابل تقدیر است.
وی افزود: البته آقای حسینیان دلایل خود را در نامه استعفایش ذکر کرده است و اعلام کرده که پارلمان تاریست‌ها مانع از اجرای برخی مسایل می‌شوند و نیز اعتراضاتی هم به دفتر مجلس از سوی آقای حسینیان مطرح شده و وی برخی انتصابات در مجلس را نادرست دانسته است.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: در خصوص درستی و یا نادرستی مسئله استعفای روح‌الله حسینیان باید گفت که ما مامور به استقامتیم و نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم و شانه خالی کردن امثال آقای حسینیان تنها باعث خوشحالی دشمنان می‌شود و بر این اساس باید گفت، این شیوه و این خروجی کار ناپسند است.
زاکانی خاطرنشان کرد: استعفای روح‌الله حسینیان در واقع هم مجلس را از وجود وی محروم می‌کند و هم ابهاماتی را در جامعه ایجاد می نماید و هم خود وی نمی‌تواند به مردم خدمات‌رسانی انجام دهد.
وی افزود: دغدغه‌هایی که آقای حسینیان مطرح کرده است عموما دغدغه‌های درستی است ولی به نظر من نحوه مواجهه وی با این مسایل نادرست و بر این اساس آقای حسینیان باید در مجلس بماند چرا که ساختار مجلس به گونه‌ای است که حتی اگر یک نماینده بخواهد مقابل انحرافی را بگیرد می‌تواند.
زاکانی در ادامه این نشست با اشاره به ترور ناجوانمردانه دکتر علی‌محمدی اظهار داشت: دکتر علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور و از اساتید برجسته دانشگاه بود که ظاهرا در ایام انتخابات از آقای موسوی حمایت می‌کرد.
وی ادامه داد: طبق برخی گفته‌ها آقای علی محمدی به شدت از قانون‌شکنی‌های بعد از انتخابات اظهار ناخشنودی کرده بود و در جمع دانشجویان خود این قانون‌شکنی‌ها را محکوم نموده بود.
وی ادامه داد: این استاد دانشگاه از اساتید متدینی بود که دانشجویان نسبت به وی اهتمامی خاص داشتند و شهادت این عزیز در واقع سرمایه بزرگی را از انقلاب ما گرفت.
زاکانی گفت: نمی‌توان گفت که دکتر علی‌محمدی جزئی از افراد قانون‌شکن در ایام بعد از انتخابات بود چرا که وی اعتراضاتی به قانون‌شکنی‌ها داشت که این مسایل را در جمع دانشجویان خود مطرح نموده بود.
زاکانی در خصوص اغتشاشگران و لزوم برخورد قضایی با این عده گفت: فتنه این چیزی نیست که ما در ذهن خود ترسیم کرده‌ایم بلکه این مسئله بسیار ریشه‌دارتر است.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: این فتنه از ایام قبل از جنگ تحمیلی کلید خورد و امروز هم دشمنان سعی دارند از طریق ابزارهای جنگ نرم اهداف فتنه‌گرانه خود را دنبال نمایند.
زاکانی گفت: فتنه‌گران در پی جدا کردن توده‌های مردم از انقلاب هستند که این مسئله تنها به ایام بعد از انتخابات محصور نمی‌شود.
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: برخی از نامزدها در ایام بعد از انتخابات با اعمال خود زمینه ظهور و بروز فتنه در کشور را آماده کردند و باعث شدند که عناصر فرصت‌طلب سوار بر موجی شوند که این عده درست کرده بودند که در نهایت شاهد بودیم فرصت‌طلبان چگونه با هتاکی‌های خود ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند و روز عاشورا را مورد بی‌احترامی قرار دادند.
وی ادامه داد: نظام با افرادی که در ایام بعد از انتخابات مشکلاتی را برای کشور به وجود آوردند دو نوع برخورد داشت چرا که 13 میلیون نفر به موسوی رای دادند و دلایلی که این 13 میلیون برای رای خود عنوان می‌کنند به سابقه و شعارهایی مربوط می‌شد که موسوی مطرح کرده بود لذا بخش عمده این عده از اساس مخالف بر هم زدن نظم عمومی بودند.
وی ادامه داد: بعد از انتخابات دو گروه در کنار هم قرار گرفتند که یکی از این گروه‌ها تنها در خصوص انتخابات شبهه داشتند و یک اقلیت آشوبگری هم در کنار این عده وجود داشت که از همان اول سعی در ایجاد اغتشاش در کشور داشت و می‌خواست قوانین موجود در کشور را زیر پا بگذارد.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نظام در برخورد با این افراد سعی داشت در ابتدا روشنگری کند و پاسخ سوالات این افراد را بدهد و در این راستا ما شاهد بودیم که طیف حامی موسوی در ایام بعد از انتخابات ریزش زیادی داشت و جمعیت 25 خرداد آنها به تعداد قلیل آشوبگر در روز عاشورا تبدیل شد.
با اشاره به حوادث روز عاشورا در کشور گفت: در روز عاشورا عده‌ای از عناصر سوءاستفاده‌گر از عزاداری مردم در این روز سوءاستفاده کردند و وارد خیابان شدند و در نهایت انواع و اقسام هتاکی و حرمت‌شکنی را انجام دادند که رفتار آنها در روز عاشورا در واقع نمودی از فساد در روی زمین بود.
نماینده مردم تهران گفت: امروز نظام و دستگاه قضایی معتقد است که باید با اقلیت اغتشاشگر برخورد شود و در این راستا شاهد هستیم که در میان دستگیرشدگان حوادث اخیر عناصر متعددی از ضدانقلاب وجود دارد که این عده باید به سزای عمل خود برسند.
وی همچنین در خصوص نامزدهایی که زمینه‌ساز به وجود آمدن حوادث بعد از انتخابات بودند و نوع برخورد نظام با آنها خاطرنشان کرد: راهی را که نظام در برخورد با این افراد پیش گرفت در این راستا بود که مشت این عده را برای مردم باز کند و اگر از همان اول با این افراد برخورد صورت می‌گرفت این طیف تبدیل به قطبی می‌شدند که افراد به آنها رجوع می‌کردند.
وی با اشاره به بیانیه‌های موسوی و کروبی اظهار داشت: در بیانیه شماره 17 موسوی 5 راهکار پیشنهاد شده و به تعبیری وی در این بیانیه از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده است و در مورد مهدی کروبی هم که اوضاع معلوم است و وی همیشه سعی در متهم کردن نظام داشته و کروبی حتی اوضاع کنونی جامعه را از اوضاع دوران طاغوت سیاه‌تر می‌داند و در بیانیه اخیر هم وی 5 راهکار پیشنهاد کرده که این 5 راهکار گریبانگیر خودش است که وی سعی دارد آنها را به نظام تعمیم دهد.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به پرونده سعید مرتضوی اظهار داشت: بحث ما با مرتضوی به پرونده هادوی مربوط نمی‌شود و در واقع به زمانی مربوط است که آزمون دستیاری و تقلب در کنکور دانشگاه آزاد در سال 82 مطرح شد.
وی افزود: طی تحقیق و تفحصی که آن زمان انجام شد معلوم شد که از سال 77 تا 82 در آزمون دستیاری تقلب انجام می‌شد و برخی از این سوالات به قیمت 30 میلیون تومان به فروش می‌رفت.
زاکانی ادامه داد: در اثنای تحقیق و تفحص معلوم شد که مرتضوی به صورت گزینشی با مسائل برخورد می‌کند و در کنار این مسائل پرونده‌ای هم در خصوص فرزند رئیس دانشگاه آزاد مطرح بود و در این راستا باید گفت که بحث مرتضوی بحثی ریشه‌دار است.
نماینده مردم تهران در ادامه این نشست با اشاره به موضع جریان اصولگرا در قبال دولت کنونی گفت: موضع جریان اصولگرا در قبال دولت کمک برای ایجاد شرایط بهتر برای خدمت‌رسانی به مردم است و این مسئله در دولت نهم و دهم با توجه به نزدیکی مواضع دولت در راستای خدمات‌رسانی وظیفه سنگین‌تری را بر دوش ما گذاشته است.
وی افزود: بهترین نقد آن است که قبل از رسانه‌ای شدن حل شود و در این راستا باید گفت که آوردن مشکلات کشور بر سر سفره مردم درست نیست.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: بخشی از جریان دولت و نزدیکان رئیس جمهور جهت‌گیری‌هایی دارند که این جهت‌گیری‌ها برخلاف دیدگاه کلی و شعارهای دولت می‌باشد و ما اعتراض جدی خود را به این مسئله اعلام کرده‌ایم.
وی همچنین در خصوص مسائلی که در رابطه با هدیه تهرانی و مشایی مطرح شده اظهار داشت: باید گفت که مشایی فکر غلطی دارد که همه این مسائل از این تفکر و بنیان ناصحیح شکل گرفته و در این راستا شاهد هستیم که وی در حوزه‌هایی اظهار‌نظر می‌کند که صلاحیت آن را ندارد.
وی افزود: مسایلی که مشایی مطرح می‌کند و حرف‌هایی که وی در خصوص اسلام و یا طرق رسیدن به خدا و مدیریت پیامبران بیان داشته از اساس اشتباه است و وی نباید به این عرصه‌ها ورود کند.
وی همچنین در خصوص حضور مشایی در برخی محافل اظهار داشت: حضور مشایی در کشور ترکیه و مراسمی که در آنجا برگزار شد و طی آن بسیاری از ایرانی‌های حاضر در جلسه آن مجلس را ترک کردند به نوعی دهن‌کجی به ارزش‌ها بود و بر این اساس وی اصرار دارد که پیوستگی میان خود و جریان فرهنگی ناپسند در جامعه برقرار کند.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به مواضع هاشمی رفسنجانی در مسایل بعد از انتخابات کشور بیان داشت: جریان فتنه عمیق تر از آن است که بخواهیم آن را به چند نفر محصور کنیم و در این راستا نباید برخی افراد را با اصل فتنه اشتباه بگیریم.
وی افزود: عناصری که زمینه فتنه را فراهم کردند در رتبه‌های مختلفی قرار می‌گیرند و این افراد جرم بزرگی را مرتکب شده‌اند ولی نباید فراموش کرد که آمریکا عامل اصلی تمام فتنه‌ها است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است برخی به دنبال انقراض انقلاب نباشند اما ناخواسته در این مسیر حرکت کنند که این افراد باید در پیشگاه خدا توبه کنند و از مردم عذرخواهی نمایند و مواضع خود را از آشوبگران جدا کنند.
زاکانی گفت: یکی از افرادی که بیش از این از وی انتظار می‌رفت آقای هاشمی بود و وی با ظرفیت‌های بالایی که دارد باید سعی می‌کرد که در خدمت انقلاب باشد و ظرفیت‌های خودش را در مسیر انقلاب به کار ببرد ولی شاهد بودیم که آقای هاشمی این کار را انجام نداد و از ظرفیت‌های خود در مسیر خلاف انقلاب استفاده کرد و در این راستا وی باید مسیر خود را هرچه سریعتر تغییر بدهد.
وی افزود: پیام مردم به افرادی مانند هاشمی این است که از ظرفیت‌های خود در مسیر انقلاب و آرمان‌های بالای اسلامی استفاده کنند.
این نماینده مجلس همچنین در خصوص فرزندان هاشمی گفت: نباید اغماضی در خصوص تخلفات این عده انجام گیرد و هیچکس نباید حاشیه امنی در کشور داشته باشد و اگر فردی مرتکب تخلفی شد باید در چارچوب قانون به آن تخلف رسیدگی شود.
زاکانی در پایان گفت: اخیرا نشریه‌ای اقدام به چاپ عکسی با عنوان یاران هاشمی نموده بود که چاپ این عکس بر پایه افراطی‌گری انجام شد و بر این اساس باید گفت که رفتارهای این چنینی هم نادرست است.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهران شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 00:28 http://www.m8spy.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "M8SPY" لینک کنین [گل]

نیایش جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 20:57 http://www.blessing2009.blogfa.com

سلام خوشحال میشم تبادل لینک کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد