سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مناظره شریعتمداری و کواکبیان

اخبار ویژه کیهان

مروری بر تفسیرهای رسانه‏ای دشمنان درخصوص ترور دانشمند هسته‌‌ای، بازتاب‏های مناظره شریعتمداری و کواکبیان و ...اخبار ویژه کیهان در 24 دی ماه است.


 

روزنامه کیهان در ویژه‏های امروز خود به درج این اخبار پرداخته است:


*وقتی منوشه امیر از مناظره سه شنبه شب آچمز می شود!
مناظره سه شنبه شب حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان و مصطفی کواکبیان نماینده مجلس، ضمن آن که استقبال گسترده و فراگیری را در داخل و خارج کشور به دنبال داشت، بازتاب های جالبی نیز در محافل ضد انقلابی داشت. اکثر سایت های ضد انقلاب که استدلال و اسناد ارائه شده از سوی مدیر مسئول کیهان مبنی بر مدیریت بیرونی فتنه توسط سازمان های «سیا» و «موساد» را قابل انکار نمی دانستند، ترجیح دادند درباره این مناظره سکوت اختیار کنند و یا به گونه ای گذرا از کنار آن عبور کنند. ولی برخی از سایت ها از جمله سایت «بالاترین» که اصلی ترین سایت حامیان سران فتنه است و مدیریت آن را «منوشه امیر» مسئول کهنه کار بخش فارسی رادیو اسرائیل برعهده دارد، روش دیگری را برگزید و تلاش کرد به جای پاسخ به استدلال محکم و اسناد غیرقابل انکاری که کیهان ارائه کرده بود، مصطفی کواکبیان رامورد حمله قرار داده و اینگونه وانمود کند که وی نماینده فتنه سبز نبوده و از پس شریعتمداری برنیامده است. این سایت انواع فحش ها و ناسزاها را نثار کواکبیان کرد. و از جمله نوشت؛ چرا وقتی شریعتمداری با قاطعیت از خط ولایت فقیه دفاع کرد کواکبیان هم آن را تأیید کرد و یا این که «ما امثال خاتمی و کواکبیان را مسئول پایان تلخ جنبش سبز می دانیم» و نوشته هایی که از چاپ آن معذوریم.
و اما استفاده منوشه امیر از این ترفند در حالی است که چند سایت ضد انقلاب دیگر و 3 شبکه تلویزیونی ماهواره ای لس آنجلسی در گزارش خود از این مناظره اعلام کرده اند که شریعتمداری با زیرکی و موقع شناسی، وقت کمی از فرصت های خود را به پاسخ نظریات کواکبیان اختصاص می داد و بلافاصله به سراغ اصلی ترین نظرات جنبش سبز می رفت و بیشترین وقت خود را صرف پاسخگویی به آن می کرد. یکی از این سایت ها نوشته است مسائلی مانند تقلب 13 میلیونی موسوی و ملاقات خاتمی با جرج سوروس و ارتباط موسوی با رابرت هلوی ربطی به نظر کواکبیان نداشت ولی شریعتمداری در مقابل چشم دهها میلیون بیننده داخلی و خارجی به آن پرداخت. این سایت نوشته است به کواکبیان چه کار دارید؟ فکری به حال شریعتمداری بکنید!
شایان ذکر است که تهیه کنندگان برنامه رو به فردا برای انتخاب طرف مناظره با افراد بسیاری از جبهه اصلاحات از جمله کسانی نظیر انصاری، منتجب نیا، مسجد جامعی و... تماس گرفته بودند که هیچیک از آنها حاضر به مناظره با شریعتمداری نشده بودند.
گفتنی است مناظره سه شنبه شب شریعتمداری با مصطفی کواکبیان بازتاب های بسیار گسترده ای پیدا کرد و موجی از تشکر و ابراز علاقمندی مردم را در پی داشت. خبرنگاران کیهان از سراسر کشور گزارش می دهند که بازتاب های سخنان حسین شریعتمداری که در آن با ارائه سند نشان داده شد چگونه فتنه گران در حال اجرای مو به موی سناریوهای موساد و سیا در ایران بوده اند، بسیار وسیع بوده است. بلافاصله پس از اتمام مناظره هزاران پیامک میان بخش های وسیعی از جوانان مومن و مردم تهران در دیگر شهرهای کشور مبادله شد که مضمون همه آنها تشکر از این روشنگری ها بود. برخی از انبوه تماس گیرندگان ضمن قدردانی از صدا و سیما به دیرهنگام بودن این اقدام نیز اشاره می کردند.
صبح روز چهارشنبه هم گزارش های مختلف حکایت از آن داشت که این مناظره روی توده های وسیعی از مردم تاثیر داشته است. از ساعات آغازین روز چهارشنبه همکاران روزنامه کیهان با تماس های متعدد و بسیار پرحجم مردم و سیل نمابرها و ایمیل های آنها مواجه بودند که تاکید داشت مناظره مزبور مصداق روشنی از آگاهی بخشی و بصیرت زایی موردنیاز مردم است.
به عنوان یکی از جالب ترین نمونه ها باید به نظر تعدادی از تماس گیرندگان با کیهان اشاره کرد که خود را از هواداران موسوی معرفی می کردند و ضمن پوزش از تصور قبلی خود نسبت به مدیر مسئول کیهان تاکید داشتند که با استدلال های شریعتمداری چهره حقیقی فریب دهندگان خود را شناخته اند.
برخی منابع در سازمان صدا و سیما هم به کیهان گفتند بیشترین تماس های دریافتی این سازمان در روز گذشته مربوط به این موضوع بوده است.
در پی استقبال بی نظیر خوانندگان کیهان به زودی علاوه بر انتشار متن کامل این مناظره، سی دی آن هم از طریق روابط عمومی موسسه کیهان در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

*پادوی منافقین: مردم ایران دچار توهم توطئه هستند
اظهارات شیرین عبادی در گفت وگو با رئیس رادیو آزادی (ارگان رسمی سازمان سیا) نشان داد که چرا وی از سوی سازمان منافقین به عنوان مهره ای قابل اعتماد برای جایزه صلح نوبل معرفی شده بود.
به گزارش رادیو فردا، «خانم عبادی در گفت وگو با جفری گدمین تاکید می کند که کمک های خارجی برای توسعه دمکراسی یک اشتباه بزرگ است. ولی با این وجود می توان دید که همزمان با تشدید بحران سیاسی در ایران مواضع خانم عبادی نیز دستخوش تغییر شده است. به اعتقاد او مذاکره و معامله با رژیم به جایی نمی رسد. وی کاملا اطمینان دارد که رهبری حکومت ایران با نیت خوبی وارد مذاکرات هسته ای نشده و حتی اگر توافقی صورت بگیرد این حکومت به تعهدات خود وفادار نخواهد ماند.»
وی با انکار این حقیقت که تحریم های رژیم های استکباری همواره ملت ایران را نشانه رفته و تحت فشار گذاشته، از تحریم حمایت کرده و گفت: «رسانه های برون مرزی فارسی زبان مثل رادیو فردا، بی بی سی و صدای آمریکا باید توضیح دهند که اعمال تحریم های بیشتر با هدف اعمال فشار بر رژیم است نه مردم عادی.»
رادیو فردا افزود: «خانم عبادی نگران است که احساسات ملی گرایانه مردم در ایران ممکن است تحریک شود. او نگران است که اشتباهات قبلی در سیاست خارجی غرب و ذهنیت کهن مردم ایران در مورد تئوری توطئه ]![ ممکن است زمینه را برای سوءاستفاده حکومت ایران از فضای خصومت با غرب فراهم کند. خانم عبادی در مجموع به سیاست خارجی فعلی دولت آمریکا امیدوار است. وی از مدافعان باراک اوباما است و معتقد است که رئیس جمهوری آمریکا به موازینی مثل حقوق بشر و ارزش های آزادی خواهانه پایبند است.
این پادوی سلطنت طلب در عین حال با فروتنی! درباره اینکه آیا حاضر است به صحنه سیاست بیاید، می گوید: «من همیشه این احتمال را رد کرده ام. من به ورود به عرصه سیاست و یا ایفای نقش در رهبری جنبش مخالف حکومت تمایلی ندارم ولی مسئله رهبری یکی از نقاط ضعف جنبش اپوزیسیون در ایران است.»
به گزارش رادیو فردا «جفری گدمین می نویسد بعید است که یک زن با دیدگاه های سکولار بتواند در شرایط فعلی رهبری مناسب برای جنبش اعتراضی ایران باشد.»

*بازوی رسانه ای شبکه ترور وارد عمل شد
در پی ترور سبعانه شهید دکتر مسعود علی محمدی (دانشمند هسته ای و استاد برجسته فیزیک دانشگاه تهران)، بخش رسانه ای ترور وارد صحنه شد.
مروری بر تفسیرگذاری های رسانه ای دشمنان، گمانه های موجود درباره عاملان و اهداف ترور را قوت می بخشد. هر چند که برخی رسانه‌های خارجی مشخصاً انگشت اتهام را به سوی سرویس های جاسوسی موساد و سیا- یا گروهک های تروریستی وابسته به آنها نظیر گروهک ریگی، منافقین و انجمن پادشاهی- نشانه رفتند اما برخی محافل «ویژه» تلاش کردند این ترور را به بحث های جناحی و انتخاباتی در داخل ایران نسبت دهند که خود مشخص می کند هدف از این ترور، دامن زدن به فضای رو به زوال فتنه و غبارآلود کردن مجدد عرصه بوده است.
به عنوان مثال حسین باقرزاده عضو گروهک منافقین در مقاله ای در سایت ضدانقلابی ایران امروز مدعی شد: «رد پای رژیم در این ترور دیده می شود... سازمان های جاسوسی انگلیس، آمریکا و به خصوص اسرائیل یا سازمان مجاهدین و انجمن پادشاهی چرا باید دکتر علی محمدی را ترور کنند؟ او در انتخابات از موسوی حمایت کرده بود».
ارگان رسمی سازمان سیا (گویانیوز) هم مدعی شد «جناح تندرو رژیم مسئول این ترور است. ادعای دخالت بیگانه عقلانی نیست. سایت کلمه متعلق به میرحسین موسوی خبر داده که مسعود علی محمدی از حامیان انتخاباتی او بوده است. جناح تندرو حذف فیزیکی هواداران موسوی در هر رده ای را در دستور کار قرار دارد. مخالفان دولت هدف های ثابت ترور هستند.» سایت های کلمه و آینده هم ادعای مشابهی را به نقل از سایت رادیو زمانه منعکس کردند که در جای خود قابل تامل است.
این محور تبلیغاتی در انبوه تبلیغات رسانه ای محافل ضدانقلاب پی گیری شد تا ترور سبعانه این دانشمند هسته ای کشورمان را به جریان های داخلی نسبت دهد و در عین حال برای افراطیون ساختارشکن و وابسته حاشیه امنیت درست کند. این یکی از اهداف طراحی ترور اخیر ارزیابی می شود ضمن اینکه مشخصاً سازمان موساد از چندی پیش اندیشمندان هسته ای کشورمان را هدف ربایش و ترور قرار داده است.
در همین حال پایگاه اطلاعاتی دبکا فایل در تحلیلی نوشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی نبرد مخفیانه هسته ای با تهران هستند و ترور استاد علی محمدی، نوعی جنگ پنهان آمریکا و رژیم صهیونیستی با دانش هسته ای ایران می باشد. هدف قرار دادن دانشمندان ایرانی در قلب تهران و با بمب های کنترل از راه دور، نشان دهنده عملیات پنهانی با هدف خراب کاری در روند هسته ای ایران می باشد و این عملیات همانند خراب کاری در روند برنامه های هسته ای دمشق بود.
اما مئیر جاودان فر همکار رادیو اسرائیل و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی برای رد گم کنی و رفع اتهام از موساد، انگشت اتهام را روانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) کرد. وی در گفت وگو با کریستین ساینس مانیتور گفت: احتمالاً سازمان مجاهدین در این حادثه نقش داشته باشند.
اما نیوزویک ترور «دکتر علیمحمدی» را قسمت دوم ضربه زدن به دانش علمی ایران دانست که در مرحله اول با ربوده شدن «شهرام امیری» یکی از دانشمندان هسته ای ایران در عربستان صورت گرفت.
روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز هم ضمن شرح نحوه ترور این استاد ایرانی نوشت: غرب و اسرائیل متعهد به فعالیت علیه برنامه های هسته ای ایران می باشند و سعی می نمایند به نحوی با ربودن، ترور یا پیشنهاد پناهندگی به ایرانیان خارج از کشور، به پیشرفت های علمی ایران لطمه بزنند. به نوشته این روزنامه «مارک رگف»، سخنگوی رژیم صهیونیستی روز گذشته از هرگونه اظهار نظر در رابطه دست داشتن رژیم اشغالگر قدس در این ترور خودداری نمود.
از سوی دیگر روزنامه القدس العربی در تحلیلی ترور دکتر علی محمدی را ادامه اهداف آمریکایی- صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای کشورهای اسلامی دانست و نوشت این ترور پس از ربودن دانشمند هسته ای ایران در عربستان نشان دهنده توطئه عربی، آمریکایی و اسرائیلی برای شکار دانشمندان هسته ای ایران است.
این روزنامه، شهادت مسعود علی محمدی را به دلیل اصرار تهران بر ادامه برنامه های صلح آمیز هسته ای خود ارزیابی کرد و با اشاره به شکار دانشمندان هسته ای عرب از سوی دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا به قتل «یحیی المشد» (دهه هشتاد) در یک هتل پاریس از سوی موساد اشاره کرد و نوشت: این اقدام به منظور ممانعت از پیشرفت هسته ای عراق انجام شد.
به نوشته القدس العربی، ترور آقای محمدی کمتر از یک سال از ربوده شدن دانشمند هسته ای ایران در هنگام ادای مناسک حج در عربستان رخ داد . القدس العربی ادامه داد: آنچه که امروز اسرائیلی ها و آمریکا را نگران کرده است تنها تاسیسات هسته ای ایران نیست بلکه اندیشه ها و مغزهایی است که این پروژه را اداره می کنند.

*این دو تا برای دشمنی با رژیم خوبند اما هاشمی رفسنجانی نه
یک فیلمساز ضد انقلاب که در پروژه های شبکه ناتوی فرهنگی همکاری می کند، مهدی کروبی و میرحسین را قابل اعتماد و هاشمی رفسنجانی را غیرقابل اعتماد معرفی کرد.
رضا علامه زاده پس از فرار برخی از عناصر مورد استناد و ادعای کروبی، به مصاحبه با آنها پرداخت تا در سناریوی اتهام پراکنی در جمهوری اسلامی به شبکه هایی نظیر بی بی سی کمک کند. خروج این افراد از کشور و همکاری بعدی با کارگردان بدسابقه و آلوده نظیر علامه زاده، قوت بیشتری به این احتمال داد که آغاز تا پایان این ماجرا، یک سناریوی از پیش نوشته شده بود که کروبی فقط در آغاز آن به بازی گرفته شده است.
نامبرده طی مقاله ای در سایت گویانیوز به برخی اظهارنظرها درباره ایفای نقش هاشمی به نفع جنبش سبز اشاره کرد و نوشت: دوباره خبر از تلاش های پشت پرده آقای هاشمی رفسنجانی برای سوار شدن بر موج اعتراض به گوش می رسد. اینکه جنبش سبز یکبار از فرصت حضور او در نماز جمعه بهره گرفت تا به خیابان بیاید؛ اینکه در آن نماز جمعه هاشمی رفسنجانی راه میانه پیش گرفت و یکی به نعل و یکی به میخ زد آیا کافی است تا او را واسطه شایسته ای برای پیشبرد مذاکره میان این جنبش دموکراسی طلبانه و حاکمیت دیکتاتوری در ایران بدانیم؟... من از آن دسته کسانی نیستم که باور دارند انسان ها تغییر نمی کنند و اگر کسی روزی در موضع معینی قرار داشت هرگونه تغییر موضعش را تاکتیکی یا ریاکارانه می دانند. اگر اینگونه بود احترام عمیقی برای آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی قائل نمی بودم و شخصیتی چون زنده نام آقای منتظری را یکی از چهره های کمیاب تاریخ سیاسی ایران نمی دانستم. اما یک کاسه کردن و به خوب و بد تقسیم کردن این و آن را هم نوعی خلط مبحث می دانم. آیا آقای رفسنجانی که در دوره هشت ساله ریاست جمهوری اش تجاوزات آشکار به حریم مطبوعات ثبت شده (که ماجرای تکاندهنده فرج سرکوهی فقط یک نمونه از آن است)، می تواند آزادی مطبوعات، که تنها یکی از خواست های معترضین است را تحمل کند؟ ... تنها خواست مشترک آقای رفسنجانی با مخالفان رژیم، کنار زدن احمدی نژاد است.

 

 

 

گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی" خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد