سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>برخی‌ها به دنبال تبدیل رهبری به یک مقام تشریفاتی هستند

  

جدیدترین اظهارات فرمانده کل سپاه 

 

آنها متناسب با ذائقه عمومی مردم حرف می‌زنند تا رای بیاورند//در بین این افراد کسانی نیز هستند که لباس روحانیت بر تن دارند، اما ولایت فقیه و حکومت دینی را قبول ندارند و معتقدند که حکومت دینی مربوط به امام معصوم (ع) است

فرمانده کل سپاه گفت:‌ آنچه پس از انتخابات به بهانه تقلب در کشور آغاز و دنبال شد، تلاش برای تضعیف اختیارات رهبری و تبدیل آن به یک مقام تشریفاتی بود که همان کمرنگ کردن اسلامیت جمهوری اسلامی است.
 سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در همایش بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری، حضور ولایت فقیه در کشور را یک نعمت الهی دانست و اظهار داشت: اگرچه در حال حاضر استکبار جهانی داعیه سردمداری بر گستره جهان را دارد ولی به طور قطع سرنوشت قرن آینده بشر به دست امت‌های اسلامی با محوریت اسلام رقم خواهد خورد.
وی افزود: در طول 1400 سال از گذشت تشکیل نخستین حکومت اسلامی همچنان هدف اصلی تشکیل حکومت، اشاعه اسلام و پیاده کردن احکام الهی است که در 30 سال گذشته توسط ام‌القرای جهان اسلام امام راحل(ره) در کشور شکل گرفت.
جعفری به شکل‌گیری روند فتنه‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: دور شدن نخبگان و خواص از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جریانات اخیر مسئله‌ای نیست که به تازگی در کشور اتفاق افتاده باشد.
وی ادامه داد: در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی افرادی با القای تفکرات ناصحیح و غلط سعی در ایجاد شکاف و رخنه در نظام نوپای جمهوری اسلامی داشتند که با بصیرت و آگاهی امام راحل(ره) و پاسخ کوبنده ایشان مام نقشه‌های شوم آنان نقش برآب شد.
جعفری تصریح کرد: تشکیل گروهک‌های ضد انقلابی، تروریستی، لیبرال‌ها و سلطنت‌طلب‌ها از اوایل انقلاب تاکنون نشان از تلاش استکبار در راستای ترویج اصول و مبانی ضد انقلابی و مغایر با ارزش‌های پذیرفته شده در قانون اساسی کشور دارد.
وی با تأکید بر نقش تأثیرگذار حضور یکپارچه ملت ایران در تمامی صحنه‌های حساس کشور افزود: در سال‌های 58 تا 61 که باید از آن به عنوان سال‌های نفاق و تفرقه‌افکنی در کشور نام برد بستر بسیاری از مشکلات و توطئه‌های دشمن در کشور فراهم شده بود چراکه ملت درگیر مبارزه با متجاوزین مرزهای خاکی کشور بود.
جعفری ادامه داد: همواره خروش عظیم ملت ایران و هوشیاری و بصیرت آگاهانه آنها در تمامی صحنه‌ها مانع از تحقق رویای دشمن در ایجاد رخنه و شکاف در پایه‌های نظام شده است.
وی به برگزاری کنفرانس اورشلیم در سال 64 و اظهارنظر یک نظریه‌پرداز غیر مسلمان آمریکایی در باب مسائل و مکاتب شیعه اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس شیعه به مثابه یک پرنده تشبیه شده است که همواره در اوج پرواز است و تیرهای زهرآگین آمریکا در تزلزل کردن پایه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشوری شیعه بی‌تأثیر است.
جعفری با استناد به گفته‌ها و نظرات این نظریه‌پرداز آمریکایی ادامه داد: پرنده در اوج شیعه دو بال پرواز به رنگ‌های سبز و سرخ دارد که رنگ سبز آن نشان از مهدویت و انتظار ملت مسلمان دارد.
وی ملتی را که در انتظار عدالت و منجی است و امید به آینده دارد را شکست‌ناپذیر و غیر قابل رسوخ دانست و افزود: به گفته این نظریه‌پرداز آمریکایی بال سرخ شیعه نشان از شهادت‌طلبی این مکتب دارد که برگرفته از قیام امام حسین(ع) است لذا به سردمداران آمریکا هشدار می‌دهد که ما با ملتی معتقد به ارزش‌های والای مکتب شیعه و عشق به شهادت روبه‌رو هستیم که عملاً شکست چنین کشور و ملتی غیر قابل تصور است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایه و محور سوم شیعه را زره‌ای فولادین به نام ولایت فقیه دانست و گفت: آراستن کشوری شیعی با زره پولادین ولایت فقیه و حرکت در سمت و سوی عدالت و اجرایی کردن اصول شیعه قطعاً کشور را در برابر نفوذ و تهاجم ایادی استکبار و دشمنان اسلام همچون دژ مستحکمی غیر قابل نفوذ خواهد کرد.
وی از ایران اسلامی به عنوان یک الگوی موفق برای کشورهای مسلمان دیگر از جمله افغانستان، فلسطین، لبنان و عراق نام برد و افزود: دشمنان اسلام به خوبی می‌دانند که برای تضعیف ایران ابتدا باید رکن اصلی جامعه یعنی ولایت فقیه را تضعیف کنند و سپس در مکتب شیعه که معیار و ملاک آن اسلام و شهادت است رفاه‌طلبی، مادی‌گرایی و دنیازدگی را رواج دهند.
جعفری تصریح کرد: دشمن با قصد و نیت ترویج فرهنگ غربی و مادی‌گرایی تلاش می‌کند تا به اهداف شوم خود در ایران دست یابد که متأسفانه در این میان نیز برخی از افراد به ظاهر انقلابی بستر لازم را برای دستیابی دشمن به اهداف استعمارگرانه خود مهیا و آماده می‌کنند.
به گفته وی این افراد فرسوده انقلابی که بعضاً لباس روحانیت نیز بر تن کرده‌اند به تنها چیزی که اهمیت می‌دهند منافع شخصی خود است و در این مسیر با بی‌رحمی تمام منافع ملی را فدای منافع فردی و شخصی خود می‌کنند.
جعفری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری کشور را نخستین سنگ‌پراکنی آشکار دشمن به اصل تزلزل‌ناپذیر ولایت فقیه دانست و افزود: دشمنان اسلام با شکل‌گیری یک کودتای مخملین در این برهه از زمان با هدف هتک حرمت اسلام، انقلاب، ولایت و ولایتمداری به ویژه شخص محترم ولی فقیه قصد نابودی نظام و کشور را داشته‌اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهترین راهکار مبارزه با استعمارگران به ویژه امپریالیسم جهانی را ابزار بصیرت و آگاهی آحاد جامعه دانست و گفت: برای رسیدن به بصیرت لازم در جامعه به منظور شناخت اهداف دشمن باید عمق معرفتی مردم نسبت به اهداف دشمنان افزایش یابد تا بتواند در لحظات حساس تصمیم درستی را اتخاذ کنند.

*برخی خواص اهداف انقلاب را گم کرده‌اند
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز راه واقعی خود را یافته و به سادگی از این مسیر منحرف نمی‌شود.
جعفری افزود: عده‌ای در تلاشند تا با ترویج مادیگری، رفاه طلبی و فرهنگ غرب ملت ایران را از مسیر انقلابی، الهی، و ولایی خود منحرف کنند و رسما و علنا بعضی از همین خواص و سیاسیون می‌گویند که ما باید چارچوب اصول مادی غرب و نظام بین‌الملل را بپذیریم، چارچوبی که بر اساس اصول مادی و زر و زور بنا شده است.
جعفری سپاه پاسداران را نهادی جوشیده از دل مبارزات مردمی و مرکز ثقل نیروهای طرفدار انقلاب عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران، پاسدار انقلاب اسلامی و ارزش‌های حاصل از آن است که به عنوان سپر دفاعی کشور در برابر حوادث و بزرگ‌ترین سنگر حفاظت از ارزش‌های الهی نظام محسوب می‌شود.
به گفته وی نصرت اللهی، حمایت رهبر، روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی پاسداران به مرور محکم‌تر و استوارتر شده به گونه‌ای که در برخورد با تمام غائله‌ها و شرارت‌هایی که در مرزهای کشور توسط منافقان و با تحریک دشمنان داخلی و خارجی دامن زده می‌شد، حضوری مقتدرانه و فعالانه داشته است.
جعفری با تأکید بر نقش تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه جهان اسلام گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی درخشان و با عظمت خود توانست پایه‌های فکری غرب را به لرزه درآورده و بسیاری از معادلات جهانی را برهم بزند.
وی انقلاب اسلامی ایران را یک خطر جدی فراروی ابرقدرت‌های استکباری جهان دانست و افزود: در عرصه بین‌المللی هر روز بر قدرت، اقتدار و وجاهت کشور افزوده می‌شود به نحوی که توانسته‌ است به عنوان یک الگوی موفق و تأثیرگذار برای ملل به پا خاسته علیه ظلم و استضعاف در منطقه عمل کند.
جعفری راه‌اندازی جنگ نرم علیه کشور را نشان از اوج ناتوانی استکبار در مواجه با ملت ایران دانست و افزود: انقلابی که ریشه‌های فساد را قطع و نهال طیبه ایمان و استقامت را در کشور و در دل ملت ایران بارور کرد تبدیل به یک ابر قدرت شکست‌ناپذیر در منطقه شده و بر همین اساس دشمنان انقلاب به ناچار دسیسه‌های متعددی را برای وارد کردن ضربه به آن طراحی و اجرا کرده و می‌کنند.
وی گفت: در حال حاضر کشور با طیف وسیعی از اقدامات خصمانه فرهنگی، سیاسی، روانی و اقتصادی روبه‌رو است که متأسفانه عده‌ای سست عنصر و به ظاهر داعیه انقلابی در کشور نیز به همراهی با این عناصر پرداخته‌اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در بازدارندگی از ادامه تحریکات دشمن را موجب افزایش ضریب امنیت اجتماعی کشور دانست و افزود: سپاه پاسداران مؤلفه اصلی و مرکز ثقل همه نیروهای وفادار به اسلام و انقلاب در کشور به شمار می‌رود که همواره کشور را از مراحل سخت و سونوشت‌ساز دوران پر تب و تاب انقلاب به اوج عزت، عظمت و اقتدار رسانده است.
وی قرن حاضر را قرن اسلام و حاکمیت قرآن نامید و گفت: نفوذ اسلام در جهان بیش از پیش نشان از در اوج بودن کشور مسلمان‌پرور ایران دارد و این در حالی است که دشمنان اسلام با هجمه‌ای از تبلیغات سوء سعی در منزوی جلوه دادن کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی دارند.
جعفری از بسیج به عنوان یکی از معجزات انقلاب اسلامی و شاهکار بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: بسیج یک تفکر ولایی برای پیاده کردن احکام الهی است که با ورود به تشکیلات و فرامین الهی توانست دوشادوش دیگر مردم ایران از جمله سپاه پاسداران نقش بسیار بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کند.
وی با تأکید بر اینکه تمسک به ولایت و رهبری می‌تواند کشور را از توطئه‌های دشمن در امان نگه دارد، خاطرنشان کرد: از این رو آحاد ملت ایران از جمله بسیجیان و سپاهیان وطیفه دارند تا در این مقطع بسیار حساس و مهم پیوندشان با ولی امر مسلمین را مستحکم‌تر نگه ‌داشته و بصیرت را توشه خود سازند و با تمسک به ولایت فقیه، موقعیت‌شناسی و بصیرت راه را برای هدایت سایر افراد جامعه آماده کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروزه شاهد عمق درایت، کفایت و منطق خردمندانه رهبری در اداره امور کشور هستیم، تصریح کرد: بسیج و سپاه با پشتیبانی همه جانبه از ایشان راه پرصلابت و عزت آفرین نظام را ادامه خواهد داد.

*برخی‌ها به دنبال تبدیل رهبری به یک مقام تشریفاتی هستند
محمدعلی جعفری ظهر امروز در همایش بسیجیان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عده‌ای در تلاشند تا با ترویج مادیگری، رفاه‌طلبی و فرهنگ غرب ملت ایران را از مسیر انقلابی، الهی، و ولایی خود منحرف کنند و رسما و علنا بعضی از همین خواص و سیاسیون می‌گویند که ما باید چارچوب اصول مادی غرب و نظام بین‌الملل را بپذیریم، چارچوبی که بر اساس اصول مادی و زر و زور بنا شده است.
وی افزود: اختلاف بر سر دو دیدگاه اساسی یعنی راه اسلامی، انقلابی، قرآنی و علوی با راه دنیایی، غربی و آمریکایی است و این دو نگاه در همه جا خودش را نشان می‌دهد.
جعفری تصریح کرد: این دو نگاه امروز در مقابل هم قرار گرفته و در حقیقت دعوا بر سر حاکمیت این دو نگاه در اداره جامعه است.
وی گفت: مشکل از جایی شروع می‌شود که عده‌ای نمی‌توانند با مردم رو راست باشند و اعتقادات واقعی خود را به مردم بگویند، بلکه پشت پرده نفاق خودشان را پنهان و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آنها متناسب با ذائقه عمومی مردم حرف می‌زنند تا رای بیاورند.
جعفری با بیان اینکه این مسئله مشکل صدر اسلام و حکومت‌های نبوی و علوی هم بوده است، گفت: شناخت این راه و شناخت دوستان و دشمنان و چهره واقعی افراد کار سختی است که ملت انقلابی ایران باید به آن آگاهی یابد و این همان بصیرتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.
وی ادامه داد: در بین این افراد کسانی نیز هستند که لباس روحانیت بر تن دارند، اما ولایت فقیه و حکومت دینی را قبول ندارند و معتقدند که حکومت دینی مربوط به امام معصوم (ع) است.
جعفری تصریح کرد: البته آنها جرأت بیان این تفکر را ندارند و از همین جهت تلاش می‌کنند تا در عمل ماهیت دینی حکومت کمرنگ شود.
وی اضافه کرد: این افراد تنها راه رسیدن به اهداف خود را تضعیف ولایت فقیه می‌دانند، همانطور که نظریه‌پرداز صهیونیستی 23 سال پیش گفته بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آنچه پس از انتخابات به بهانه تقلب در کشور آغاز و دنبال شد، در همین راستا بود تا اختیارات رهبری را تضعیف و به یک مقام تشریفاتی تبدیل کنند که این همان کمرنگ کردن اسلامیت جمهوری اسلامی است اگر چه آنها عملا نشان دادند که جمهوریت را هم قبول ندارند و به رای مردم پایبند نیستند.
جعفری تصریح کرد: اما مردم در روز 9 دی‌ماه آب پاکی را روی دست همه آنها ریختند و تکلیف همه آنها را روشن کردند.
وی با اشاره به خسارات و ضربه‌های فتنه‌گران به اعتبار و حیثیت جمهوری اسلامی گفت:‌ البته جمهوری اسلامی آنقدر در دل‌های مردم ستمدیده و محروم دنیا ریشه و استحکام دارد که با این حرکات تکانی نمی‌خورد، اما ملت عاملان این خسارات را نمی‌بخشد، این را بارها اثبات کرده است.
جعفری تاکید کرد: ‌باید خدا را به نعمت بصیرت و آگاهی مردم شکرگزار باشیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به صدور انقلاب اسلامی به دنیا و سقوط قدرت‌های بزرگ در برابر اراده ملت‌های آزادیخواه، اظهار داشت: این در حالی است که ما هنوز در مرحله سوم انقلاب هستیم و هنوز نمی‌توانیم ادعا کنیم که حتی جامعه خود را به طور نسبی اسلامی‌کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در این راستا راه طولانی و سختی در پیش داریم و فراموش نکرده‌ایم که امام راحل عظیم الشان فرمودند که انقلابی ماندن از انقلاب کردن سخت‌تر و دشوارتر است.
جعفری به توصیه‌های حضرت امام (ره) مبنی بر حفظ جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ امروز به‌حمدالله می‌توانیم بگوییم که ملت ایران پیش امام خود را سفید است و به توصیه‌های ایشان گوش داده و آگاهانه عمل کرده است.
وی آینده انقلاب اسلامی را بسیار حساس دانست و گفت:‌ ماندن در این مسیر بسیار سخت‌تر از امروز و گذشته است، اگر چه برخی به اشتباه بر این‌عقیده‌اند که سختی‌های ما مربوط به اوایل انقلاب و روزهای جنگ بود.
جعفری افزود: اکنون می‌بینیم که خیلی‌ها که مرد جنگ بودند، کم آورده‌اند.
به گفته وی رمز پیروزی ما مقاومت در راه حق است و مطمئن باشیم که بنا به اصول قرآنی و آیات و روایات، ایستادگی و تحمل سختی‌ها در راه خدا حتما با نصرت همراه خواهد بود که این نصرت‌ها هر روز دارد اتفاق می‌افتد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکلیف بسیجیان و پاسداران را به عنوان نیروهای صفوف مقدم مقابله با تهدیدات، بسیار سنگین دانست و گفت: آگاهی و ایستادگی بسیجیان در فتنه‌های اخیر بسیار خوب بود.
وی رسالت پاسداران و بسیجیان را نگهبانی از انقلاب در برابر هرگونه تهدید و خطر عنوان کرد و افزود: برخی فکر می‌کنند فقط جنگ برای جمهوری اسلامی خطر است، اما با درسی که ملت در دفاع مقدس به دشمنان داد آنها فهمیدند که دیگر تهدید نظامی برای مقابله با جمهوری اسلامی کاربرد ندارد.
به گفته جعفری آنها امروز اهداف خود را با شبهه‌افکنی در مباحث سیاسی، انتخابات‌ها، کودتای مخملی، بازی کردن با رای مردم و توطئه‌های مختلف اقتصادی به دست عوامل داخلی و خارجی دنبال می‌کنند.
وی تاکید کرد: در برابر این توطئه‌ها و آنچه از آن به عنوان جنگ نرم یاد می‌شود باید، آگاهی خود را افزایش داده و به تفکر بسیجی عمق ببخشیم تا همان‌گونه که امام (ره) فرمودند چشم طمع دشمنان از این انقلاب دور بماند.

نظرات 1 + ارسال نظر
همراه . . . پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 13:17 http://m-ladani.blogfa.com

سلام علیکم
لطف کردید سر زدید
به اسم جانم فدای رهبز لینکتون کردم
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد