سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>این به لحاظ حقوقی و فقهی عین «بغی» است

   «محارب»«مفسد فی الارض»//سبزکها به دست وپا افتادند

 

اطلاق عنوان «محارب» و «مفسد فی الارض» برای عناصر آشوبگر، رسانه های وابسته به استکبار جهانی را به دست و پا انداخت. این رسانه ها که طیفی گسترده(از رادیو فردا و دویچه وله و بی بی سی تا صدای آمریکا و رادیو زمانه، و روز نت و گویا نیوز و جرس و...) را شامل می شوند با به میدان آوردن چند حقوقدان زنجیره ای تلاش کردند اتهام محارب برای آشوبگران و فتنه گران دستگیر شده را رد کنند

اطلاق عنوان «محارب» و «مفسد فی الارض» برای عناصر آشوبگر، رسانه های وابسته به استکبار جهانی را به دست و پا انداخت.
این رسانه ها که طیفی گسترده(از رادیو فردا و دویچه وله و بی بی سی تا صدای آمریکا و رادیو زمانه، و روز نت و گویا نیوز و جرس و...) را شامل می شوند با به میدان آوردن چند حقوقدان زنجیره ای تلاش کردند اتهام محارب برای آشوبگران و فتنه گران دستگیر شده را رد کنند. محور استدلال این شبکه ها و سفسطه گران آنها- که البته ژست مذهبی و حقوقی هم به خود می گیرند- این است که محاربه یعنی اعلام جنگ با خدا آن هم با سلاح و دستگیرشدگان محارب نیستند.
این سفسطه گری گسترده در حالی است که اولا قرآن کریم صراحتا فتنه را «شدیدتر» و «بزرگتر» از قتل می شمارد و سزای قتل را قصاص می داند. ثانیا عناصر آشوب طلب، ضمن انجام برخی عملیات تروریستی با سلاح گرم، به این خیانت ها و جنایت ها نیز اقدام کرده اند: حمله به نیروهای خویشتندار پلیس و مضروب ساختن قریب یکصد نفر از آنها فقط در روز عاشورا، به آتش کشیدن کانکس ها و خودروهای پلیس و آتش زدن بانک یا مغازه ها و خودروها و موتورسیکلت های عابرین، حمله به شهروندان بی گناه اعم از زن و پیر و کودک که حتی منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از آنها از جمله یک مادر و کودک خردسال وی شد، حمله مسلحانه به پایگاه بسیج، حمله به عزاداران حسینی، ایجاد ارعاب و حمله علیه شهروندانی که به هنگام عبور از محل به اوباش بی اعتنایی کرده بودند، آتش زدن قرآن و تصویر حضرت امام و اهانت و هتاکی به ارزش های اسلامی، قانون شکنی توأم با خشونت و رفتار زورگیرانه علیه انتخابات و رأی مردم. ثالثا فتنه گران در صحنه های آشوب با قول و فعل خود تصریح کرده اند که دنبال براندازی نظام و قانون اساسی و اسلام هستند. (این به لحاظ حقوقی و فقهی عین «بغی» است.) آنها همچنین علنا از سوی رژیم های متخاصم و مستکبر دنیا مورد حمایت و هدایت سیاسی، اطلاعاتی، آموزشی و مالی قرار دارند. رابعا در میان دستگیرشدگان، اعضای رسمی گروهک هایی نظیر گروهک منافقین که در انفجارهای تروریستی 6 و 7 تیر و 8 شهریور 1360 و صدها عملیات تروریستی دیگر نقش اصلی را ایفا کردند و 30 خرداد 60 علنا اعلام «خروج مسلحانه» نمودند، دیده می شوند.
مجموعه این روند و رویکرد، آن قدر رسوا و جنایت آلود است که نمی توان جز عنوان محاربه و بغی و فساد فی الارض بر آن نهاد و البته روشن است که محافل استکباری چرا همواره تروریست ها و جنایتکاران را طرفدار حقوق بشر، حقوق مدنی و مبارزه و اعتراض مسالمت آمیز معرفی می کنند و متقابلا ملت هایی را که با استکبار و دست نشاندگان آنها برای رسیدن به استقلال و آزادی مبارزه می کنند، تروریست می خوانند.
نکته جالب در این میان این است که رادیو فردای آمریکا دیروز با وجود ابراز نگرانی نسبت به محارب خوانده شدن برخی عناصر آشوبگر بازداشتی و احتمال اعدام آنان، اذعان کرد: «سازمان مجاهدین خلق]گروهک تروریستی منافقین[ به سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که پنج نفر از بازداشت شدگان در اعتراض های روز عاشورا با نام های مهرنیا، ورمزیاری، رضایی، نبوی و معصومی، از اعضای این سازمان هستند. حاج صحراوی معاون عفو بین الملل به رادیو فردا می گوید بازداشت شدگان حتی اگر جنایاتی را مرتکب شده باشند که براساس قوانین بین المللی مجازات مرگ برای آنها در نظر گرفته شده، نباید به مجازات مرگ محکوم شوند».
شایان ذکر است سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی در اقدامی عجیب و شرم آور، یک گزارش سایت رسمی سازمان سیا(رادیو فردا) تحت عنوان «نگرانی دو نهاد حقوق بشری نسبت به محارب نامیدن معترضان» را عینا بدون کوچکترین تغییر و بدون ذکر منبع به عنوان گزارش خود منتشر کرد!! این گزارش از جمله به موضع معاون عفو بین الملل پرداخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد