سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>> دفاع تمام قد لاریجانی ازنویسنده جام زهر "2"

 

دفاع تمام قد لاریجانی ازنویسنده جام زهر "2" 

مقارن با اقدام انقلابی حسینیان نماینده مردم تهران در افشای ابعاد نرم و پنهان فتنه که بخشی از آن به عملکرد منفعلانه و...رئیس مجلی مرتبط است علی لاریجانی در قم با صراحت تمام از محسن رضایی حمایت نمود تا بخشی از ابعاد همراهی این چهره منتسب به جریان اصولگرا برای آنلنی که اهل تردید هستند منکشف شود....؟؟

دکتر علی لاریجانی روز گذشته در اجلاس فرماندهان نیروی انتظامی در قم تحت عنوان دوره بصیرت در اهمیت تقویت تفکر دینی و تحلیل سیاسی اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای به عنوان سه رکن مهم طرح بصیرت سخن گفت.

به گزارش "تابناک" و به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، وی خاطرنشان کرد: امروز در صحنه بین‌المللی، عنصر قدرتمند نیروهای مسلح صرف سلاح یا تسلط اطلاعاتی نیست بلکه قدرت ایمانی و درک دینی و احساس مسئولیت امر مسلط نیروهای مسلح است. اگر در تجربه عراق شاهد ناکارآمدی نیروهای مسلح آمریکا بوده‌ایم عِده و عُده آنها کاستی نداشت، نقص آنها در نیروی انسانی غیر معتقد بود که شکل مزدور پیدا کرده بودند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه داشتن تحلیل سیاسی اجتماعی دقیق عامل موثر دیگری در بنیه دفاعی و امنیتی کشور است، افزود: حوادث پیرامونی ایران و تحولات بین‌المللی و مسائل داخلی باید مستمراً مورد رصد قرار گیرد و امنیت، مقوله‌ای پیوسته است که فرماندهان ارشد باید تحلیل واقع‌ بینانه‌ای از عناصر قدرت در نظام بین‌المللی و طراحی‌های آنها و تأثیرات آنها در مسائل داخلی داشته باشند.

در ادامه علی لاریجانی با اشاره ای گذرا به مقاطع مختلف تاریخی کشورمان، به تلاش همیشگی استکبار برای ایجاد تفرقه و تجزیه کشورمان اشاره کرد و گفت: پس از ناامیدی از این اقدامات که با تدبیر امام خمینی (ره) و ملت درهم شکسته شد، جنگ تحمیلی را آغاز کردند، همگی در حمایت صدام مجتمع شدند باز در جنگ، ولی فقیه بود که قدرت بسیج مردم را داشت و عامل پیروزی بود و مشاهده کردید تا وقتی بنی‌صدر فرماندهی کل قوا را داشت مستمراً شاهد شکست بودیم. با عزل بنی‌صدر و ارتباط مستقیم ولی فقیه با فرماندهی جنگ عملاً پیروزی‌های پی‌درپی را شاهد بودیم مثل فتح خرمشهر و ...

وی ادامه داد: البته همه نیروهای مسلح فعال بودند اما سپاه و بسیج نقش اساسی داشتند. فرماندهان متدین و انقلابی سپاه تحت هدایت ولی‌ فقیه و بدنه جان برکف بسیج افتخارات پیروزی را رقم زدند. همین‌جا لازم است به نکته‌ای اشاره کنم که این روزها می‌بینم و تأسف می‌خورم و آن تخریب شخصیت آقای محسن رضایی است. آقای محسن رضایی یک مجاهد به تمام معنا بود و هشت سال در جنگ یک‌سره تلاش نمود، و انصافاً از همه وجود در این راه مایه گذاشت. حال ممکن است با برخی نظرات سیاسی او مخالفت شود که طبیعی است هر کس در صحنه سیاسی وارد می‌شود مورد نقد قرار می‌گیرد ولی چرا شخصیت مجاهد او را و زحمات او را زیر سؤال می‌برید، با بحث‌های غیر دقیق در دوره جنگ مخصوصاً مسائل پایان جنگ تمام زحمات این فرد فداکار را تخریب می‌کنید.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: من مطمئن هستم اگر باز هم جنگی رخ دهد محسن رضایی همان سرباز گذشته است. اگر نقد نظریات سیاسی می‌کنید که برای جامعه هم لازم است، با رعایت سوابق افراد و با دید منصفانه انجام دهید. امروز جامعه احتیاج به تقویت همگرایی دارد نه تخریب آنان و ایجاد اختلاف.

لاریجانی، سپس اشاره‌ای کوتاه به حوادث پس از جنگ نمود و افزود: استراتژی دشمن مستمراً سنگ‌اندازی در مسیر انقلاب اسلامی بود نظیر حرکت‌های ماجراجویانه ایالات متحده در بحث هسته‌ای. که شاهد بودید این پروژه‌های استراتژیک تماماً با اشراف و هدایت رهبری به سرانجام رسید وگرنه برخی دولت‌های وقت طاقت ایستادگی نداشتند.


نظرات 1 + ارسال نظر
شفیعی سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:00

لاریجانی سعی می کند حمایت همه جناحها را برای دوره بعدی انتخابات با خودش داشته باشد ومسامحه های او به خاطر همین است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد