سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>روایتی متفاوت از رفتار هاشمی، موسوی تبریزی و صانعی در سال 63

روایتی متفاوت از رفتار هاشمی، موسوی تبریزی و صانعی در سال 63 
 

خبرگزاری فارس: درحالی این روزها اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی درباره مرجعیت آقای صانعی منتشر می‌شود که ایشان به عنوان رئیس وقت مجلس؛ آیت‌الله شریعتمداری را طبق اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فاقد ملاک‌ها لازم برای تصدی مرجعیت دانست و تاکید کرد: او باید به نظر آنها توجه کند.


به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار اطلاعیه اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با موضوع عدم صلاحیت شیخ یوسف صانعی برای مرجعیت، واکنش‌هایی از سوی برخی چهره‌های متمایل به جریان اصلاحات به این تصمیم صورت گرفته است.
یکی از این افراد سیدحسین موسوی تبریزی است که با زیر سوال بردن بیانیه جامعه مدرسین، این اقدام را "سیاسی " و "غیرموجه " دانست.
این در حالی است که رئیس و نائب رئیس جامعه مدرسین طی روزهای اخیر در گفت وگو با رسانه‌ها تاکید کرده‌اند که این اقدام سیاسی نبوده و پس از طی تحقیقات و بررسی هایی یکساله انجام شده است.
اما در این میان سندی منتشر شد که آقای موسوی تبریزی در آن با استناد به نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در زمان تصدی دادستانی کل کشور در سال 63، دستوری را از قضا، خطاب به خود آقای "صانعی " صادر کرده است.
بر این اساس نامه ای در تاریخ 29 اسفند 1363 از سوی آقای موسوی تبریزی، دادستان وقت کل کشور، به آقای صانعی، سرپرست دفتر تبلیغات اسلامى وقت در قم‏، نوشته شده که در آن با استناد به نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تمامی تملکات آیت الله شریعتمداری به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واگذار شده بود.
این نامه پس از آن نوشته شد که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آقای شریعتمداری را فاقد ملاک ها لازم برای تصدی مرجعیت دانست.
آقای صانعی هم پس از دریافت این نامه، به نظر جامعه مدرسین تمکین کرده و امور محوله را به جای می آورد.
متن این نامه به همراه دستور حضرت امام (ره) به شرح زیر است:
حکم [به آقاى یوسف صانعى (واگذارى اداره دار التبلیغ اسلامى به دفتر تبلیغات قم)]
زمان: 29 اسفند 1363/ 27 جمادى الثانى 1405
مکان: تهران، جماران‏
موضوع: واگذارى اداره دار التبلیغ اسلامى قم به دفتر تبلیغات اسلامى قم‏
مخاطب: صانعى، یوسف‏
[بسمه تعالى. سرپرستى محترم دفتر تبلیغات اسلامى قم‏
با توجه به اینکه آقاى شریعتمدارى دیگر صلاحیت اداره دار التبلیغ اسلامى قم و انتشارات و چاپخانه و کتابخانه و متعلقات آنها اعم از ساختمانها و خوابگاه و غیره را ندارند و نمى‏توانند درباره آنها سرپرستى کنند و از آنجا که همه آنها طبق اعترافات خودش از وجوه شرعیه و زکوات و عطایاى مردم و از بیت المال مسلمین تهیه شده است با کسب اجازه که از محضر مبارک ولى فقیه و مرجع بزرگوار و امام امت آیت اللَّه العظمى امام خمینى- مد ظله العالى- شد ایشان اجازه فرمودند که دفتر تبلیغات اسلامى قم تمامى موارد فوق الذکر را به نحو احسن اداره نمایند. امید است که با اعمال مدیریت صحیح و دقت کامل در حفظ بیت المال کما هو حقه بهره‏بردارى به نحو اتَم و اکمل در مصالح اسلام و مسلمین و ترویج شریعت مقدس اسلام و مکتب جعفرى- علیه السلام- و تربیت طلاب علوم دینى و مروجین و مبلغین مذهبى انجام گیرد و همواره مورد توجه حضرت بقیة اللَّه- ارواحنا فداه باشد. از این تاریخ مى‏توانید با صورت جلسه کامل همه موارد فوق و کلیه وسایل موجود را از دادستان محترم انقلاب اسلامى قم تحویل بگیرند. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.
دادستان کل انقلاب اسلامى ایران- سید حسین موسوى تبریزى- 8/ 2/ 61].
بسمه تعالى‏
جناب آقاى صانعى دادستان، به محتواى این ورقه عمل نمایید.
29 اسفند 63
روح اللَّه الموسوی الخمینى‏
گفتی است این در حالیست که هاشمی رفسنجانی گفته ‌است که "در مطالعه زندگی مراجع در تاریخ تشیع هیچ‌گاه مرجعی توسط جایی نصب یا عزل نشده بلکه مردم با تشخیص خود و پرداخت وجوهات فرد مناسب به عنوان مجتهد را انتخاب کرده‌اند. " که وی به عنوان رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در مورد اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با عزل آقای شریعتمداری از مرجعیت تاکید کرده بود: جامعه مدرسین مجتهدند و اهل نظر و حوزه هستند و گروه بسیاری هم هستند که به این نتیجه رسیده‌اند او باید به نظر آنها توجه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد