سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

مردم اگر قانونگرا نبودند، حرمت شکنان را زنده نمی گذاشتند 

خبرگزاری فارس: دبیر شورای نگهبان با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: مردم ما مردم نجیب و قانون‌مداری هستند که اگر اینطور نبود حرمت‌شکنان الان زنده نبودند، مردم به دلیل اینکه نمی‌خواهند تخطی از قانون و خواسته‌های مقام معظم رهبری کنند آرام نشسته‌اند.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: حوادث عاشورای امسال موضوع خطبه دوم همه ائمه جماعات این هفته کشور است.
وی با اشاره به اغتشاشگران افزود: تحلیل‌هایی از ابتدا می‌گفتند که مساله اینها مساله نظام و اسلام است، مساله‌ای که 30 سال آمریکا به دنبال آن بود تا نظام اسلامی را سرنگون کند و هدف اسلام است ولی عده‌ای باور نمی‌کردند و می‌گفتند مسائل داخلی است.
جنتی ادامه داد: شعارهایی که این جریان در اواخر دادند همه را افشا کرد، در جایی خواستند مرگ بر آمریکا را از مردم بگیرند و بگویند ما کاری با غزه و لبنان نداریم و در جایی دیگر کلمه اسلامی را از جمهوری اسلامی برداشتند و مشخص شد که مساله اسلام است، در ادامه عکس امام را پاره کردند و شعار ضد ولایت فقیه را سردادند و بعد هم اتفاقات روز عاشورا رخ داد.
وی در ادامه تصریح کرد: این افراد باورشان شده بود که نظام ضعیف شده و مردم دیگر طرفدارای از نظام نخواهند کرد و گفتند حالا زمان برخوردهای فیزیکی است و عده‌ای را جمع کردند و وضعیت روز عاشورا را بوجود آورند و زمانیکه جوانان مومن و بسیجیان مشغول عزاداری بودند، آمدند در خیابان‌ها و با امام حسین دشمنی کردند.
دبیر شورای نگهبان افزود: در روز عاشورا شخصی به یکی از اغتشاشگران گفته بود در روز عاشورا چرا این کارها را می‌کنید که آن فرد جواب داده بود ما حسین شما را هم ریشه‌کن می‌کنیم، این افراد به دست خودشان کارشان را تمام کردند و دیگر برای کسی جای شک نمانده که اینها ضد انقلاب و ضد نظام هستند.
جنتی با اشاره به تجمع میلیونی مردم در روز چهارشنبه اظهار داشت: جمعیتی که روز چهارشنبه آمد جمعیت 22 بهمنی بود و یک حرکت حسینی و عاشورایی، خون و رگ‌های بدن ما با امام حسین و محبت به او گره خورده است.
دبیر شورای نگهبان ضمن تشکر از صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی گفت: وقایع روز عاشورا نقشه آمریکا بوده و دیگر آبروی عاملان آن حادثه رفته است، اینها باید از غصه دق کنند که رئیس جمهور آمریکا، اسرائیل و انگلیس از آنها حمایت می‌کنند و دیگر ماهیت آمریکایی - اسرائیلی - انگلیسی آنها آشکار شده است و من نمی‌دانم با وجود این مردم ضد امریکایی این افراد چطور می‌خواهند زندگی کنند.
جنتی ادامه داد: زمانیکه بعضی‌ها باورشان شده بود مردم دیگر انقلابی نیستند، جمعیت ملیونی مردم در حمایت از انقلاب، نظام و اسلام در صحنه حاضر شد و آیا این آقایان جمعیت مردم را ندیدند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما مردم نجیب و قانون‌مداری هستند که اگر اینطور نبود حرمت‌شکنان الان زنده نبودند، مردم به دلیل اینکه نمی‌خواهند تخطی از قانون و خواسته‌های مقام معظم رهبری کنند آرام نشسته‌اند ولی نظام نمی‌تواند مخالفت و اهانت به اسلام را تحمل کند.
جنتی خطاب به حرمت‌شکنان و اغتشاشگران گفت: به این عده بسیار ناچیز می‌گویم که مردم سی سال با امریکا جنگیدند و آنها را ذلیل کردند شما که کسی نیستید، ملت ایران اربابان شما را ذلیل کردند و به تعبیر امام امریکا نتوانست هیچ غلطی بکند.
دبیر شورای نگهبان در ادامه خطبه دوم درخصوص اینکه در حال حاضر چه باید کرد گفت: این افراد از مصادیق بارز مفسد‌فی‌الارض هستند و در اوایل انقلاب امثال آنها مجازات شدند، همچنین بعضی افراد اگر سکوت کردند بدانند که سکوت‌شان گناه است حال در هر لباس و جایگاهی که می‌خواهند باشند، این سکوت محکوم است.
وی افزود: انتظار مردم از دستگاه‌های قضایی بسیار زیاد است البته می‌دانیم که دستگاه‌های قضایی محدودیت‌هایی دارند و نمی‌توانند مانند دادگاه‌های اوایل انقلاب عمل کنند که اگر آن طور عمل می‌کردند این قائله خیلی زودتر تمام شده بود.
جنتی خطاب به دستگاه قضایی گفت: افرادی که باید دستگیر شوند سریعا بازداشت شوند و اگر کسی هم دستگیر شد پس از گذشت چند روز آزاد نشود تا به فتنه‌گری خود ادامه دهد این افراد دیگر هدایت نمی‌شوند.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم باید به وظایف خود عمل کنند و اگر این افراد بخواهند دوباره پررو شوند و در خیابان‌ها حرمت‌شکنی کنند نباید امانشان داد و باید سریعا دستگیر و محاکمه شوند، همچنین برای رسیدگی به پرونده‌های آنها باید از قاضی‌هایی مانند قاضی‌های سال 57 استفاده کرد نه قاضی‌های بی‌حال.
دبیر شورای نگهبان در پایان خطبه این هفته نماز جمعه خطاب به افرادی که دم از وحدت می‌زنند گفت: کدام وحدت؟ با این افراد که نمی‌شود متحد شد، این افراد باید توبه کنند و از خدا، ائمه و مردم عذرخواهی کنند تا شاید خدا آن‌ها را ببخشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا جمعه 11 دی‌ماه سال 1388 ساعت 17:49

سلام دوست عزیز از وبلاگ من هم بازدید کن من نظراتم رو در مورد بعضی از مسائل نوشته ام مسائلی چون پیشرفت . عدالت. حجاب.هدف از قیام امام حسین .
ممنون میشم اگر بازدید کنی و نظرت را بگی.

سلام
مثل اینکه یادتون رفته آدرس وبلاگتون رو بنویسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد