سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

نقش سفارت عربستان و وهابیون در رخدادهای روز عاشورا

نقش سفارت عربستان و وهابیون در رخدادهای روز عاشورا 
 

خبرگزاری فارس: هرچند نقش عوامل بیگانه در ایجاد آشوب در برخی مسیرهای عزاداری روز عاشورا در تهران از سوی مقامات کشورمان انکار ناپذیر اعلام شد، در این میان، به نظر می‌رسد در مقایسه باتوجه به نقش برخی قدرت‌های غربی، آنچنان که باید به نقش عربستان سعودی و افراد مرتبط با این کشور توجه نشده است.


به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، هر چند در لبنان و عراق به عنوان دو مرکز مهم در برنامه راهبردی وهابیون علیه جهان تشیع، بزرگترین اجتماعات شیعیان در این کشورها طی یک قرن گذشته در روز عاشورا تشکیل شده بود و عاشورای امسال به هیچ وجه قابل مقایسه با عاشوراهای دهه‌های گذشته نبود، اما این بار مرکز شیعیان دنیا یعنی تهران، آماج حمله وهابیون قرار گرفت.
تابناک نوشت؛ هرچند نقش عوامل بیگانه در ایجاد آشوب در برخی مسیرهای عزاداری روز عاشورا در تهران از سوی مقامات کشورمان انکار ناپذیر اعلام شد، در این میان، به نظر می‌رسد در مقایسه باتوجه به نقش برخی قدرت‌های غربی، آنچنان که باید به نقش عربستان سعودی و افراد مرتبط با این کشور توجه نشده است.
بر پایه این گزارش، آنچه مسلم است این که قدرت شیعیان در یک دهه گذشته؛ چه در لبنان و عراق و چه در ایران به نحو وصف‌ناشدنی افزایش یافته است؛ تمسک به بی اعتبار کردن معتقدات شیعیان از اهداف اصلی وهابیون سلفی قرار گرفته و اقدامات سعودی‌ها برای ایجاد ناآرامی در ایران چه با اغفال جوانان در جنوب و یا نفوذ عوامل آنها برای ایجاد اغتشاشاتی مانند روز عاشورا در تهران کاملا محسوس است.
به گزارش یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، برخی از سرنخ‌های رویدادهای غیرمترقبه و موضوعاتی که در روز عاشورا در تهران اتفاق افتاده است، به کشور عربستان سعودی برمی‌گردد.
این منبع مدعی شد که عربستان با ارتباط‌گیری با برخی عوامل اوباشگر و تغذیه مالی آنها با صرف هزینه‌های هنگفت، برخی را برای انجام کارهای تحریک کننده و آن هم به طور مشخص در موضوع ساختارشکنی مذهبی اجیر کرده است.
وی همچنین بیان داشت: سعودی‌ها با توجه به نگاه منفی ایرانیان به آنها برای این منظور از عوامل مستقیم خود استفاده نکرده و تلاش کرده‌اند با واسطه‌های مزدور خود، این کار را انجام دهند.
در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که استقبال شیعیان جهان، امسال از برگزاری مراسم عاشورا در منطقه بی نظیر بوده است، اما وهابی‌های سعودی‌، امسال با سوءاستفاده از اعتراضات در ایران و تشدید این اوضاع و با استفاده از رسانه‌های خود در منطقه و همچنین استخدام مزدورانی در درون کشور به این حرکت عظیم شیعیان در منطقه خدشه وارد کرده تا به این وسیله، ایران ـ به عنوان اصلی‌ترین قدرت منطقه‌ای ـ را تضعیف کنند.
گفتنی است، اقدامات یک ماه گذشته سفارت عربستان در تهران، از اعلام پناهنده شدن دختر اسامه بن لادن در سفارت این کشور تا اقدامات لابی این کشور در غرب و همچنین اتهام دست داشتن ایران در رویدادهای یمن، همگی نشان دهنده عزم دولت سعودی برای به خدمت گرفتن همه عوامل و امکانات خود علیه منافع ملی کشورمان است.
البته ناگفته نماند که توجه به نقش پررنگ عوامل خارجی در رخدادهای پس از انتخابات، موضوعی است که به نظر می‌رسد، باید با جامعیت و ظرافت هر چه تمامتر، مورد توجه دستگاه‌های اطلاعاتی - امنیتی کشورمان قرار گیرد و به شناسایی عوامل آنها که با نفوذ در صف معترضان، آشوب به پا می‌کنند، اقدام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد