سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

مشایی: منتظر بحران تندتری باشید

مشایی: منتظر بحران تندتری باشید 

 

مسوول دفتر رییس‌جمهور با اشاره به تحولات صورت گرفته در دولت نهم و دهم گفت: عده ای از نخبگان که در صدر نظام هستند، در انحرافات پیش از این سهیم هستند اما جسارت اصلاح نداشتند ، چون خود باید جوابگو می‌بودند.

ایلنا: اسفندیار رحیم مشایی در مراسم تودیع و معارفه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور ضمن تشکر از خدمات محمدزاده معاون سابق این مرکز اظهار داشت: کار رسانه‌ای در دفتر رییس‌جمهور از هر جای دیگر حساس‌تر و سخت‌تر است و برای جایگزین آقای محمد‌زاده دوستان زیادی مطرح بودند و نظریات مختلفی وجودداشت و در مجموعه با مشاوره‌هایی که صورت گرفت آقای صالحی مرام برای این سمت معرفی شدند.

وی در مورد جایگاه اطلاع‌رسانی در دولت اظهار داشت: در این مورد نظرات متفاوتی مطرح بود و انتقاداتی نیز بیان می‌شد که دولت در ارائه توانمندی‌ها و کارکردهای خود توفیقات مطلوب نداشته است.

وی در تشریح این سخن خاطرنشان کرد: اینکه دولت در مورد کار اطلاع‌رسانی کم‌کاری کرده است منصفانه نیست، البته اینکه نسبت به حجم کار دولت کار اطلاع‌رسانی مطلوب صورت نگرفته است درست است ولی این به معنای کم‌کاری دولت نیست.

مشایی با بیان این اعتقاد که کار تولید خبر در بخش اطلاع‌رسانی دولت در دولت نهم و دهم بی‌نظیر است ، خاطرنشان کرد: تاکنون وسعت، گستردگی و تنوع تولید خبر در هیچ دولتی به اندازه این دولت نبوده است، ولی قبول دارم که جمع‌بندی درستی از کار رسانه به عنوان عملکرد دولت اتفاق نیفتاده است، ولی در عین‌حال معتقدم کار چهارساله دولت در بعد رسانه کاری سنگین و بی‌نظیر است و مثل سایر بخش‌ها قابل مقایسه با دولت‌های قبلی نیست.

مسوول دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه گاهی اوقات مرزهای موضوع تبلیغات با امر اطلاع‌رسانی خلط می‌شود، گفت: در این بخش دولت ضعیف عمل کرده است و بیشترین انتقادات نیز به دولت از منظر تبلیغات است، نه اینکه ضعیف بوده است، بلکه سیاست دولت این نبوده که در این بخش حرکتی وسیع داشته باشد.

مشایی با بیان اینکه حجم سنگینی از تهاجم تبلیغاتی علیه دولت در جریان بوده که در نوع خود بی‌سابقه بوده است،گفت: این در حالی است که رئیس‌جمهور در انتخابات دوره اول حتی حاضر نشد یک عکس برای انتخابات بگیرد ، چون اعتقادی به این کار نداشت و همین نگاه در کارهای دیگر دولت نیز ظهور داشت.

مشایی با اشاره به آنچه تهاجم علیه دولت خواند، ادامه داد: سیاست شخص رئیس‌جمهور این بود که تا حد امکان به این موضوع نپردازیم ، البته خیلی‌ها در دولت مخالف این نظریه بودند و من هم با نظر رئیس‌جمهور موافق بودم ، چراکه ما اگر در سال‌های اول به این مساله می‌پرداختیم، فضای منفی پیش از دولت نهم بین مردم شکل می‌گرفت و آقای رئیس‌جمهور به درستی از این دام جست، چراکه معتقد بود نگاه مردم و قضاوت افکار عمومی بسیار مهم است و اگر مدیری بتواند قضاوتی مثبت در افکار عمومی ایجاد کند رساندن بار به مقصد به آسانی خواهد بود.

مسوول دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های مثبت احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد فردی باهوش و انسانی استراتژیست و طراح است ، دوست دارم فرصتی داشته باشم تا شخصیت آقای احمدی‌نژاد را در تلویزیون تبیین و تشریح کنم و بگویم این شخصیت کیست.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان دولت از هجمه‌های صورت گرفته علیه دولت ناراحت بودند و آن را مظلومیت می‌دانستند و این انتقاد را داشتند که چرا دولت در تبلیغات ضعیف عمل می‌کند.

مشایی با اشاره به منطق رقابت انتخاباتی در میان حریفان احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر گفت: سال گذشته در همین زمان فضای کشور مملو از این ذهنیت بود که دولت کار کرده است و ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد و دلایل آن هم برای مردم روشن بود که یکی از آنها پاکی شخص رئیس‌جمهور بود و اینکه به خدمت فکر می‌کند و عملکردش غیرقابل مقایسه با گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه رقیب تحت تاثیر فوق‌العاده و فزاینده این اطلاع‌رسانی موفق بود، گفت: بر این اساس آنها قدرت مقابله نداشتند، زیرا خود را می‌شناختند که حتی اگر به پیروزی برسند نیز نمی‌توانند این حجم کار را انجام دهند چراکه این‌کاره نبودند ، آنها فقط دو تا سه ساعت در روز را باید به سر و صورت خود می‌رسیدند و دغدغه گروهی داشتند، بنابراین گفتند ما نمی‌توانیم وارد این بحث شویم و نهایتا به این نتیجه رسیدند که باید این پروژه را از اساس از بین ببریم و القاء کنیم که دولت دروغگو است و در واقع شعار دروغ را به عنوان استراتژی خود دنبال کردند.

مشایی با بیان اینکه حجم تبلیغ علیه دولت بسیار سنگین بود و دروغ‌های عجیب و غریب وجود داشت، در مورد نقش رسانه‌ها گفت: رسانه یک نعمت است و باید به استقبال آن برویم و آقای صالحی‌مرام باید توسعه ارتباط با رسانه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند، مشروط به اینکه رسانه‌ها در کار رسانه‌ای سیاسی عمل نکنند و تفاوت عمده دولت نهم این بود که دولت خود در رسانه متصدی نبود .

مسوول دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه سوال رسانه باید از منظر دفاع از حق مردم باشد و شخصیت حرفه‌ای خود را حفظ کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از مواقع منافع ملی را خوب درک نمی‌کنیم.

مشایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: سفرهای استانی از جهت فلسفه سیاسی، روانشناسی اجتماعی و مدیریت در حد دکترا مبانی دارد و مطمئنم اگر یک کار علمی در این خصوص انجام شود در دانشگاه‌ها و دنیا تدریس خواهد شد.
وی با بیان اینکه تحولی که از زمان روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد رخ داد بازگرداندن قطار انقلاب به ریل است،گفت: این مساله کار عظیمی است و با لطف خداوند از متن این مردم فردی دلسوز، عاشق و فداکار و کسی که معتقد به آرمان‌های امام است بر سر کار آمده است و در کنار رهبری حرکت جدیدی را آغاز کرده است که این مساله هزینه‌های خود را دارد.

مشایی تاکید کرد: به عنوان یک کارشناس که دستی در مسائل سیاسی دارم به شما می‌گویم شما می‌توانید پس از این منتظر بحران‌های تندتری در آینده باشید، ولی اگر نگرانید باید بگویم نگرانی وجود ندارد، این ماجرا طبیعی است و مسائلی که رخ می‌دهد تسویه حساب است.

مسوول دفتر رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: عده‌ای از نخبگانی که در صدر نظام هستند در انحرافات پیش از این سهیم می‌باشند ، اما جسارت اصلاح آن را ندارند چراکه خود نیز باید پاسخگو باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد