سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

‌در جلسه امروز شورای شهر ‌تهران

 
معصومه ابتکار اغتشاشگران روز عاشورا را اغتشاشگر ندانست  
 

خبرگزاری فارس: در حالی که تعدادی آشوبگر با حرمت شکنی در روز عاشورا و اهانت به عزاداران حسینی باعث رنجش مردم شدند و هم اکنون با موجی از نفرت و محکومیت مواجه شده‌اند، معصومه ابتکار معاون سابق خاتمی امروز در جلسه شورای شهر تهران با فاصله گرفتن از مردم، هتاکان و اغتشاشگران روز عاشورا را اغتشاشگر ندانست.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ‌در دویست و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پیش از ورود اعضا به دستور جلسه‌های شورا، به اتفاقات روز تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت‌: مردم شهر ما اغتشاشگر نیستند و معترضان اغتشاشگر نبودند.
عضو موسس جبهه مشارکت در حالی از اغتشاشگران دفاع می‌کند که اوباما و برخی از سران کشورهای اروپایی از اغتشاشات روز تاسوعا و عاشورا در تهران حمایت کرده‌اند و سفیر انگلیس در ایران به دلیل دخالت کشورش در مسائل داخلی ایران به وزارت امور خارجه احضار شده است.
ابتکار در ادامه جلسه شورا گفت: مردم شهر ما اغتشاشگر نیستند و معترضان اغتشاشگر نبودند ولی فضا به گونه‌ای است که متأسفانه این وقایع روز به روز وضعیت شدیدتری را به خود می‌گیرد.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: درباره حوادث چند روز اخیر به ویژه حادثه روز تاسوعا که در جریان آن به بیت حضرت امام خمینی حمله شد و اتفاق بسیار ناگواری بود، متأسفم.
ابتکار افزود: بعد از اتفاقات روز تاسوعا، اتفاقات روز عاشورا را در پی داشتیم که حقیقتاً نمی‌دانم چگونه تأسف خود را بیان کنم.
وی خاطرنشان کرد: نوعاً جوانان ما دلسوز ارزش‌های دینی و انقلاب هستند که نمی‌دانم چگونه مورد سخت‌ترین درگیری‌ها قرار گرفتند.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ان‌شاء‌الله خداوند کمک کند به جای این که یکدیگر را متهم کنیم شرایط را به سمت آرامش سوق دهیم. ‌

* چه کسی می‌خواهد من و تو ما نشویم

احمد مسجد‌جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بعد از اظهارات ابتکار به وقایع 2 روز گذشته اشاره کرد و گفت: باعث تأسف است، بنده شاهد بودم در حسینیه جماران که واقعاً مجلس قرآن بود، چگونه برخورد شد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران میان اظهارات مسجد‌جامعی گفت: اگر بخواهید به این مسائل وارد شوید ما نیز حرف برای گفتن داریم.
مسجد‌جامعی به اظهارات خود ادامه داد و گفت: ‌اما امام حسین مظهر وحدت است و این وحدت باید حفظ شود.
وی افزود: هیچ‌کس در عزای حسین‌بن علی نیست که عزادار نباشد و ما به عنوان شورای شهر باید جلوی وقوع این اتفاقات را بگیریم.
مسجد‌جامعی تصریح کرد: بنده اصلاً نمی‌خواهم وارد بحث‌های جناحی و گروهی شوم ولی فیلم ویدئویی این مراسم موجود است و درست نیست که در مراسم عزای سید‌الشهدا حمله شود.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطرنشان کرد: باید دید چه کسی می‌خواهد من و تو ما نشویم.
بنده این موضوع را به عنوان نمونه‌ای که شاهد آن بودم بیان کردم.

نظرات 2 + ارسال نظر
سجاد سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 23:05 http://ahlefekr.blogsky.com/pages/sympathy/

سلام
با قرار دادن لوگو جمهوری اسلامی در وبلاگتان از ایران و اسلام دفاع کنید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 19:10

در ماه رجب سال ششم هجری به رسول خدا(ص) گزارش رسید که افراد قبیله «بنی مصطلق» از تیره «خزاعه» در تدارک جنگ با مسلمانان برآمده‌اند. پیامبر فردی به نام «بریده» را برای کسب خبر به منطقه دشمن روانه کرد و او این گزارش را تایید نمود.
حضرت در نیمه شعبان ابوذر غفاری را جانشین خود در مدینه قرار داد و با سپاهی رهسپار «مریسیع» شد، پس از درگیری با «بنی مصطلق»، آنان با دادن ده کشته تسلیم مسلمانان شدند.در این نبرد عبدالله بن اُبی و دیگر منافقان شرکت داشتند. گروه نفاق در این نبرد به فکر تفرقه افکنی در سپاه پیامبر(ص) افتاد. در هنگام کشیدن آب از چاه دو نفر از یاران پیامبر(ص) یکی از مهاجران به نام «جهجاه به سعید» غلام عمر بن خطاب و دیگری از انصار به نام «سنان جهنی» مشغول گفتگو بودند به ناگاه فرد مهاجر کنترل خود را از دست داد و به روی فرد انصاری سیلی محکمی زد. در این موقع هر کدام به رسم جاهلی، اقوام و بستگان خود را فراخواندند، ناگهان دعوای دواین نفر به دعوای بین دو گروه از مهاجران و انصار تبدیل شد،‌ هر گروه با شمشیرهای عریان، خود را برای خونریزی و برادر کشی آماده می‌کردند، در این هنگام پیامبر بزرگوار اسلام(ص) دخالت کرد و دعوا را پایان داد.


کاش با چشمان باز حمایت کنیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد