سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

آمریکا به حمایت از اغتشاشگران ایران متعهد است

اوباما رئیس جمهور آمریکا:
آمریکا به حمایت از اغتشاشگران ایران متعهد است  

خبرگزاری فارس: باوجود آنکه غرب دخالت خود در امور داخلی ایران را به صورت مکرر انکار می‌کند اما یک خبرگزاری خارجی در خبری اعلام کرد که اوباما و غرب پشت معترضان ایران ایستاده‌اند و از آنها حمایت می‌کنند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما " روز گذشته از "هاوایی "، محلی که برای گذراندن تعطیلات به آنجا رفته است، ضمن تأکید بر عدم دست داشتن آمریکا و غرب در حوادث اخیر ایران اعلام کرد: رخدادهای داخل ایران مرتبط به خود مردم ایران و درباره مردم این کشور و اشتیاق آنها برای ایجاد زندگی بهتر برای خود آنها است.
وی مدعی شد که حوادث ایران آنطور که "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرده است مرتبط با آمریکا و دیگر کشورها نیست.
رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی خود را از دخالت در حوادث داخلی ایران مبرا دانسته است که "جان مک‌کین " سناتور جمهوری‌خواه ایران نیز در وب‌سایت "توییتر " نوشت: خشونت در ایران ادامه دارد......دولت کجاست؟ ما باید درحمایت مردم ایران برخیزیم.
اوباما روز گذشته از "هاوایی " در بیانیه‌ای گفت: آمریکا در محکوم کردن سرکوب خشونت‌آمیز و ناعادلانه شهروندان بی‌گناه ایرانی به جامعه بین‌الملل می‌پیوندد. ما خواستار آزادی هرچه سریعتر تمامی کسانی هستیم که به صورت ناعادلانه در ایران دستگیر شده‌اند.
رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شد تا در حوادث استثنایی ایران از اغتشاشگران ایرانی حمایت کند و اعلام کرد که مطمئن است تاریخ، طرف افرادی خواهد بود که به اصطلاح خواهان عدالت هستند.
اوباما در پایان تصریح کرد: تصمیم رهبران ایران برای اداره دولت از طریق ترس و خودکامگی ادامه نخواهد داشت. ماههاست که مردم ایران به جز دنبال کردن حقوق خود به دنبال چیز دیگری نیستند و هربار با مشت آهنی بی‌رحمی مواجه می‌شوند و هربار جهان با تحسین عمیق شجاعت مردم ایران به این حوادث می‌نگرد.
"دیوید میلیبند " وزیر امور خارجه انگلیس نیز دیروز در واکنش به حوادث ظهر عاشورای تهران بار دیگر با مداخله در امور داخلی ایران از اغتشاشگران حمایت کرد.
اظهارات اوباما در حالی اعلام شد که روز گذشته روزنامه آمریکایی "کریستین‌ساینس‌مانیتور " در گزارشی با اشاره به تغییر استراتژی دولت آمریکا در حمایت از اغتشاشات در ایران نوشت: دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا به جای اعلام آشکار حمایت از شرکت‌کنندگان در اعتراضات ایران، به استفاده از سوابق حقوق بشر این کشور روی آورده است.
آمریکا در حالی از نقض حقوق بشر در ایران سخن می‌گوید که در متن گزارش سالیانه اخیر اداره اطلاعات وزارت‌ امور خارجه چین درباره نقض حقوق بشر در آمریکا آمده است: دولت آمریکا - که همواره داعیه دموکراسی و حقوق بشر داشته و با بهانه نقض حقوق بشر اقداماتی علیه بسیاری از کشورها انجام داده است -از استانداردهای لازم در مورد حقوق بشر در کشور خود برخوردار نیست و به شکل سازمان‌دهی شده‌ای نقض حقوق بشر در داخل این کشور انجام می‌شود، اما این موارد به دلیل انحصار و سلطه رسانه‌ای این کشور در نظام بین‌الملل، کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد